Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko perhe sairaana. Edes yksi sympatiaviesti, kiitos!

Vierailija
26.11.2010 |

Mies joutui äkillisen tulehduksen takia pariksi viikoksi sairaalaa. Hoidin lapsia flunssassa kotona ja kävin vierailulla lasten kanssa. Miehen kotiuduttua flunssa paheni ja minulla todettiin mm. korvatulehdus. Menin pyörällä tk:een (matkaa vain 200 m) Kotimatkalla kaaduin ja satutin jalkani. Nyt koko kroppaa särkee.

Nyt olen korkeassa kuumeessa, mies edelleen liikuntakyvytön, esikoinen kuumeessa ja taapero flunssassa. Miehen piti viedä auto korjattavaksi ja uudelleen katsastettavaksi, mutta sairaalassa olo esti tämän. Ajo-oikeus loppuu huomenna. Yritin itse saada korjausta aikaiseksi, mutta lasten ja huonon kuntoni takia asiasta ei tullut mitään. Eli pyörällä menen kauppaan huomenna, onneksi matka ei ole kovin pitkä.

Kaiken huipuksi turvaverkkoni, vanhempani, matkustivat juuri ulkomaille kahdeksi viikoksi. Ennen lähtöänsä lupasin ottaa heidän koiransa hoitoon. Eli jonkun täytyy koiraa lenkittää monta kertaa vuorokaudessa. "Onneksi" koiralla on jalkavaiva ja siihen lääkitys joten sekään ei pysty paljoa kävelemään ja pakkastakin arastelee.

Tällaista tämä joskus. En kuule kunnolla, liikkuminen sattuu, taapero on turhautunut, kun ei ole hoitoon menemistä, mies on kivulias ja esikoinen joutuu ottamaan vastuuta hetken. Hän on tosin jo 11 joten vähiten sairaana hän pystyy koiraa lenkittämään sen lyhyen lenkin, minkä koira voi kävellä. Toki itselläni on päävastuu ja olenkin raahustanut ulkona koiran kanssa, mutta kun olo oli niin huono, etten lääkekaapille selvinnyt, niin esikoinen auttoi. Ja kyllä häntä siitä palkitaankin.

Kunhan avauduin aiheesta. Kukaan ei ole kuoleman sairas, lääkkeet puree kohta, mies paranee ja koira lähtee kotiinsa, mutta kyllä nyt ei hirveästi naurata.

Ja bonuksena tietenkin se auton korjaus maksaa ihan tarpeeksi ja sairaalalasku on melkoinen, joten sinne ne veronpalautukset sitten menee.

Kiitos, helpotti vähän :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakin positiivista tuosta teidän tilanteesta löytää, niin ainakin sen, että todennäköisesti ensi viikolla olette kaikki jo terveitä! Ajattele, jos olisitte kaikki sairastuneet viikon välein, joku olisi koko ajan kipeä hamaan jouluun asti...

Niin, ja mä kyllä ajaisin ihan pokerilla sillä autolla kauppaan. Niin huono tuuri ei ole kenelläkään, että poliisi sattuisi juuri sille matkalla! Ja jos sattuukin, niin sähän et kuule mitään : ).

Tsemppiä, kyllä se siitä!

Vierailija
22/27 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko perheellesi! Kovaa aikaa teillä, mutta vaivat ohimeneviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvatkaas mitä, tässä yön aikana (vaikken nukuttua saanutkaan) nenä aukesi, kuume hävisi ja enää on vain kuulo poissa. Hengityskään ei rohise kuin viimeistä päivää.

Ja joo, olen kiitollinen, että mies on kotona, mutta parisuhde on välillä sellaista taistelua että tekisi mieli lähettää ukko takaisin sairaalaan. Tai siis ajattelin, että pari viikkoa ilman perhettä rauhoittaisi hänetkin. Mutta eipä hänkään pyhimyksekseksi muuttunut tuossa ajassa. Ja kyllä, olen tosi iloinen, että ne veronpalautukset sattuivat sairaalalaskun kanssa samaan syssyyn.

Kai sen auton uskaltaisi ottaa sitten kauppareissulle. Ongelma vain on se, että lähin kauppa on poliisitalon vieressä. Se joka ei tähän usko, katsokaa kartasta Oulun Raksilan marketit ja oikeustalo... Maijoja on jatkuvasti menossa ja tulossa.

-ap

p.s. Olen muuten samaa mieltä, että huonolta komedialta tilanne vaikutti. Itseäkin nauratti jo, ei voinut mitään. Mutta tuo vatsatautiperhe kyllä voitti tämän "kisan". Enkä tahdo siis vähätellä tilanteita, joissa ns. oikeita ongelmia, vakavia sairauksia ja kuolemantapauksia ym. Mutta sattuu heikkoja hetkiä muillekin.

Vierailija
24/27 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapseton nelikymppinen siskoni soitti, soitti ja soitti ruikuttaen, kuinka tylsää hänellä on, kun hän on flunssassa kotona sairauslomalla!

Äitini passaa häntä, kuskaa ruoat, lukemista ja kukkia sairasvuoteelle, siivoaa kämpän, työstä juoksee palkkaa ja siskoni mielestä minä olen mäntti, kun en yhtään lohduta häntä! Kun hänellä on niin kovaa!

18

Vierailija
25/27 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapseton nelikymppinen siskoni soitti, soitti ja soitti ruikuttaen, kuinka tylsää hänellä on, kun hän on flunssassa kotona sairauslomalla!

Äitini passaa häntä, kuskaa ruoat, lukemista ja kukkia sairasvuoteelle, siivoaa kämpän, työstä juoksee palkkaa ja siskoni mielestä minä olen mäntti, kun en yhtään lohduta häntä! Kun hänellä on niin kovaa!

18

Mieheni mainitsi siitä, että emme isänpäivänä käyneet sairaalassa. Olin sairas, kuten sanoinkin. Kävimme kuitenkin sairaalassa, vein herkkuja, tietokoneen, musiikkia yms. Kun mies muistutti isänpäivästä totesin, että herra on itse unohtanut syntymäpäiväni ja äitienpäivän useaan otteeseen ja lisäksi en ole saanut yhtään mitään tuliaista lapsien synnyttyä. Ei kukkaa, suklaata, ei edes 10 sentin arvoista tikkaria, viakka kioskin vieressä asuttiin. Ja ilmoitin, että en suostu potemaan huonoa omatuntoa asiasta.

Yksin on helpompi sairastaa, kun ei tarvitse huolehtia muista. Mutta tylsäähän se voi olla ;).

-ap

Vierailija
26/27 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kävi useana muuna päivänä sairaalassa, mutta ei isänpäivänä.

Vierailija
27/27 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun makoilee pikkuköhässä kotona ja äiti passaa ympäri vuorokauden.

en ikinä vaihtaisin moiseen kohtaloon. minä vaan täällä avittelin oksentelevaa lasta käsi kipsissä - ja siivosin niitä jälkiä... itse 39 asteen kuumeessa keskellä kämppää, jota en ollut saanut siivottua kunnolla kuukauteen.

18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi