Irtisanoutuminen
Jos irtisanoudun työstäni, niin voidaanko työsuhde lopettaa aiemmin vaikka sopparissa lukee kuukauden irtisanomisaika?
Kommentit (10)
Jos sinulla vielä koeaika päällä niin sinut voidaan irtisanoa/voit itse irtisanoutua tänä aikana ilman irtisanomisaikaa.
Jos sinulla on kuukauden irtisanomisaika(olet ollut töissä kauemmin kuin koeajan) niin sinun on oltava irtisanomisilmoituksesi antamisen jälkeen vielä kk töissä. Sinulla on työntekovelvoite työnantajaa kohtaan/työnantaja ei voi irtisanoa ilman kk irtisanomisaikaa, joka on tosin joissakin tapauksissa mahdollista esim. pitää lomina.
Jos sinulla vielä koeaika päällä niin sinut voidaan irtisanoa/voit itse irtisanoutua tänä aikana ilman irtisanomisaikaa.
Jos sinulla on kuukauden irtisanomisaika(olet ollut töissä kauemmin kuin koeajan) niin sinun on oltava irtisanomisilmoituksesi antamisen jälkeen vielä kk töissä. Sinulla on työntekovelvoite työnantajaa kohtaan/työnantaja ei voi irtisanoa ilman kk irtisanomisaikaa, joka on tosin joissakin tapauksissa mahdollista esim. pitää lomina.
koeajalla työsuhde puretaan.
kun työsuhde on kestänyt muutaman vuoden.
Nyt olen sairaslomalla ja odotan leikkausta. En pysty tekemään nykyistä työtäni, joten minut halutaan siirtää väliaikaisesti muihin tehtäviin, koska en ole täydellisen työkyvytön.
Nämä muut tehtävät ovat vain sellaisia, mitä en todellakaan halua tehdä edes väliaikaisesti (n. 6-12kk).
Haluan siis irtisanoutua. Saankohan esim. sairaslomaa viimeisen kuukauden ajaksi?
tilanteessa.
Hanki keskusteluapua. Joskus on vaikeaa sopeutua uuteen sairauteen ja sen rajoituksiin.
Ja tiedän sen omasta kokemuksesta, en ole besserwisseri. Missään tapauksessa älä jättäydy työttömäksi ja työkyvyttömäksi yhtaikaa
Palaisin koulun penkille suorittamaan kesken jääneen tutkinnon loppuun.
ap
nytkin olet, mutta oletko ihan varma, ettet voisi tehdä niitä toisia hommia määräaikaa?
Työttömyys ja sairaus ei kuulosta hyvältä vaihtoehdolta kuitenkaan.
kuin puhelinmyynti. Nykyinen koulutukseni ei millään muotoa liity uuteen hommaan.
Väliaikaista homma olisi 6-12kk, joten liian pitkä aika kitua niin paskassa työssä. Kuukausi tai kaksi olisi asia erikseen.
ap
kuin puhelinmyynti. Nykyinen koulutukseni ei millään muotoa liity uuteen hommaan. Väliaikaista homma olisi 6-12kk, joten liian pitkä aika kitua niin paskassa työssä. Kuukausi tai kaksi olisi asia erikseen. ap
ja jatkat uutta elämää.
Miksi et halua tehdä sitä kuukautta työtä vaan haluat olla saikulla tms?
Miksi et halua tehdä sitä kuukautta työtä vaan haluat olla saikulla tms?
Kyseessä on vamma, joka pahenee sen tyylisestä rasituksesta, mitä nykyisessä työssäni joudun tekemään.
Onkohan minulla koskaan myöhemmin paluuta tuohon taloon...
Pidän siis sinänsä työstäni ja työympäristöstäni valtavasti!
ap
Ja sitten jos sulla on pitämättömia ja tulevia lomia, niin niiden kanssa ei välttämättä jää kuukaudestakaan montaa työpäivää jäljelle.