Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pneumokokkirokotteen sivuvaikutukset yms.

Vierailija
25.11.2010 |

Onko näitä? Neuvolassa sanoivat, että on hyvin siedetty rokote. Eikä sivuvaikutuksia oikeastaan olisi. Pitääkö paikkaansa? Mitä mahdollisia sivuvaikutuksia tuolla voisi olla?

Meillä vauva pian 3kk ja pitäisi päättää otammeko rokotuksen vai emme.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai pneumokokki rokotteen. Vuosi rokotuksesta sairastui pneumokokki verenmyrkytykseen. Lääkäri sanoi, että rokotus suojaa vain hyvin pieneltä osalta pneumokokkeja ja on siten turha.

Vierailija
22/29 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onko kokemuksia, kun Prenevar 13 pistetään aikuiselle, millaisia sivuvaikutuksia on tullut (ja millä aikaviiveellä). Itseni on rokotettu 5v sitten Pneumovaxilla, mutta nyt 5v suoja pitäisi uusia ja terkkari suositteli tätä Prenevar 13:a koska sitä ei tarvitsisi sitten enää uusia. Sivuvaikutuslista tarkkoine ikäjakaumineen on huikea. Mikä on siis käytännön totuus???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sai pneumokokki rokotteen. Vuosi rokotuksesta sairastui pneumokokki verenmyrkytykseen. Lääkäri sanoi, että rokotus suojaa vain hyvin pieneltä osalta pneumokokkeja ja on siten turha.

Turvavyökin pelastaa vain osan ihmisistä, eli sekin lienee turha.

Lääkärisi on idiootti, jos kuvittelee, että on kovinkaan kummoista merkitystä sillä, kuinka suurta osaa pneumokokkikantoja vastaan rokote suojaa. Merkitystähän on lähinnä sillä, kuinka ison osan tartunnoista rokote ehkäisee. Rokotteeseen on valittu yleisimpiä kantoja, joten silloin sen tehokin on suurempi kuin pelkkä rokotteen kantojen suhde kaikkiin kantoihin antaisi ymmärtää. Tutkimusten valossa rokote ehkäisee noin puolet tartunnoista, vaikka rokotteessa on todella reilusti alle puolet olemassaolevista kannoista.

Vierailija
24/29 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkuri13 kirjoitti:

Hei! Onko kokemuksia, kun Prenevar 13 pistetään aikuiselle, millaisia sivuvaikutuksia on tullut (ja millä aikaviiveellä). Itseni on rokotettu 5v sitten Pneumovaxilla, mutta nyt 5v suoja pitäisi uusia ja terkkari suositteli tätä Prenevar 13:a koska sitä ei tarvitsisi sitten enää uusia. Sivuvaikutuslista tarkkoine ikäjakaumineen on huikea. Mikä on siis käytännön totuus???

Suosittelen vertailun vuoksi lukemaan esimerkiksi Buranan sivuvaikutuslistaa. Sivuvaikutuslistat ovat järjestään todella pitkiä ja pelottavia, oikeastaan riippumatta lääkeaineesta/rokotteesta. Sinne nyt vaan on pakko merkata kaikki mahdollinen ja mahdoton, mitä haittoja tutkimuksissa on ilmaantunut syystä taikka toisesta. Tyyliin salama iskee päähän ja joku on jo sitä listalle laittamassa.

Vierailija
25/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset kuunnelko näitä rokotekammoisia, jotka ei oikeasti tiedä rokotteista mitään. Rokotteen on turvallia, ja ilman niitä kuolleisuus suomessa olisi ihan eri tasolla kuin nykyään on. Minä olen esimerkiksi ottanut kahden kovan influenssan sairastettuani jo 15-vuotta rokotteen joka syksy, ja terveenä on pysytty. Vaikka rokottamattomat ystävät on sairastanut taudin useasti, niin en ole tautia saanut kun olen heitä auttanut. Mitään sivuvaikutuksia noista rokotteista ei ole koskaan minulle tai läheisilleni tullut.

Vierailija
26/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muutama kirjoitusvirhe, kun nakkisormilla kirjoittelen kännykän pienillä näppäimillä. :)

Vierailija
27/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve aikuinen kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset kuunnelko näitä rokotekammoisia, jotka ei oikeasti tiedä rokotteista mitään. Rokotteen on turvallia, ja ilman niitä kuolleisuus suomessa olisi ihan eri tasolla kuin nykyään on. Minä olen esimerkiksi ottanut kahden kovan influenssan sairastettuani jo 15-vuotta rokotteen joka syksy, ja terveenä on pysytty. Vaikka rokottamattomat ystävät on sairastanut taudin useasti, niin en ole tautia saanut kun olen heitä auttanut. Mitään sivuvaikutuksia noista rokotteista ei ole koskaan minulle tai läheisilleni tullut.

Minä taas olen kaukana perusterveestä, virallisesti riskiryhmää, ja sairastanut A-influenssan yli 20 vuotta sitten. Piikkiä en ole ottanut kuin kerran, 2009 H1N1-hypessä. Olin seuraavat puoli vuotta vähän väliä sairaana. Siihen loppui minun osaltani sekä piikitys että sairastelu, sen koommin on ollut kerran vuodessa vähän nuhaa.

Vierailija
28/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkuri13 kirjoitti:

Suosittelen vertailun vuoksi lukemaan esimerkiksi Buranan sivuvaikutuslistaa. Sivuvaikutuslistat ovat järjestään todella pitkiä ja pelottavia, oikeastaan riippumatta lääkeaineesta/rokotteesta. Sinne nyt vaan on pakko merkata kaikki mahdollinen ja mahdoton, mitä haittoja tutkimuksissa on ilmaantunut syystä taikka toisesta. Tyyliin salama iskee päähän ja joku on jo sitä listalle laittamassa.

Buranaan kuolee Suomessa noin 100 ihmistä vuodessa. Pilaa mahalaukun ja suoliston. Aivan käsittämätöntä kun esim. Synnytyksen jälkeen määrätään kuukausia kestävä burana kuuri ja sitten todetaan hupsusta mahalaukkusi on muusina. Itsellä kätilöt runnasi häntäluun muusiksi ja episotomia tehtiin ihan turhaa. (Vauvan pään ympärys todella pieni ja nyrkkiä oli runnottu jo 5 päivää turhaan sisälle kun kohdun kaula ei laskeutunut eikä avautunut) ei kiitos enää ikinä synnyttämään.

Pneumokokkia on tunnistettu yli 90 lajia ja niitä on tuplaten lisää. Neuvolantädit ei edes tiedä mitä mitä ne rokotteet niistä sisältää. Plus rokotteen tekijät ei tiedä mitä pneumokokkia on esim. Korvatulehduksissa aikuisilla koska viljelyä korvasta ei oteta kuin niillä keillä on kroonisia ongelmia. Muille määrätään Buranaa ja käsketään lähteä kotiin.

Vierailija
29/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve aikuinen kirjoitti:

Hienoa että luulet että rokote auttaa. Rokotteen vaste oli vuonna 2018 n.20%. THL ostaa rokotteet kahdeksi vuodeksi. Virus ehtii muuntua kahdessa vuodessa niin paljon että ei taida paljon lottoarvonnalla tehty rokote auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi