4v naapurin poika leikkisi mielellään 6v tyttäreni kanssa
Itse en tätä tuttavuutta kannata, koska meidän 4v tyttömme ei kelpaa tämän pojan seuraan. Hän ei saa koskea mihinkään leluihin, eikä häntä haluta mukaan tekemään mitään.
4v tyttöni ei vielä oikein ymmärrä miksi tämä hänen ikäisensä naapurin poika on niin ilkeä hänelle. Isosisko kelpaisi ainoastaan mukaan. Moikkaa vain tätä 6v tyttöämme, kysyy vain häntä leikkimään jne.
Mitä mieltä olette? Itse näen punaista tuon pienemmän tyttömme syrjimisen takia, enkä päästä isompaakaan enää tämän pojan seuraan. En myöskään koe että 6v tyttö saisi mitään kehitystä tai virikettä pikku pojannassikan sotaleikeissä. Siksikään en pidä tätä tuttavuutta mitenkään tärkeänä.
Kommentit (12)
Jos ei osaa olla kuin epäreilu, olkoon keskenään.
ja isompi tyttönne viihtyy pojan seurassa, niin anna heidän leikkiä yhdessä. Kemiat ei kaikkien lasten kesken kohtaa ja siitä on varmaan kyse pojan ja 4 v tyttönne kohdalla. Kieltämällä leikit olet itse syrjijä, ja sinä olet sentään aikuinen etkä nelivuotias lapsi...
Hänen on tosi vaikea jakaa omastaan, esim. ulkolelujen kanssa. Toinen ei oikein saisi koskea mihinkään.
Tuntuu että on tätä meidän 6v:tä valovuosia jäljessä sosiaalisessa kehityksessä.
6v tyttäreni leikkii mieluiten samanikäisten tai isompien kanssa. Pärjää hyvin kaikenikäisten kanssa. Tuntuisi että tämä meidän pienempi tyttö (4v) olisi enemmän samalla tasolla tämän pojan kanssa, onhan samanikäinenkin.
6v tyttömme perässä kulkevat puistoissa ja muualla leikkipaikoilla pienemmät pojat. Ilmeisesti viihtyvät hänen kanssaan, mutta nyt tytöllä on alkanut tulemaan ärsyyntymistä perässä kulkevista pikkupojista. Jotka on niin lapsellisia, hänen mielestään.
ap.
ap
ja isompi tyttönne viihtyy pojan seurassa, niin anna heidän leikkiä yhdessä. Kemiat ei kaikkien lasten kesken kohtaa ja siitä on varmaan kyse pojan ja 4 v tyttönne kohdalla. Kieltämällä leikit olet itse syrjijä, ja sinä olet sentään aikuinen etkä nelivuotias lapsi...
Mä en ymmärrä. Sekö ei teidän mielestänne ole syrjimistä?
t. ohis
ja enimmäkseen omat kaverit.
Jos meille tulee joku naapurin lapsi leikkimään, niin silloin pikkusiskokin saa olla mukana koska meidän lapsilla on yhteinen huone. Jos isompi menee naapuriin niin pienemmän ei todellakaan pidä päästä mukaan, ja sama päinvastoin. Eikä se ole syrjimistä.
Mä en ymmärrä. Sekö ei teidän mielestänne ole syrjimistä?
t. ohis
Heidän ikäisiään tyttöjä esim. ei ole lainkaan. Eli ei voi valkata kenen kanssa milloinkin olisi. Harrastuksista ja hoidosta löytyy kavereita sitten enemmän.
ap
ja enimmäkseen omat kaverit.
Jos meille tulee joku naapurin lapsi leikkimään, niin silloin pikkusiskokin saa olla mukana koska meidän lapsilla on yhteinen huone. Jos isompi menee naapuriin niin pienemmän ei todellakaan pidä päästä mukaan, ja sama päinvastoin. Eikä se ole syrjimistä.Mä en ymmärrä. Sekö ei teidän mielestänne ole syrjimistä?
t. ohis
Nyt on kai uudet tavat? Isompana, koulussa ja muualla, on sitten omia tuttuja jo kaikilla mutta en ymmärrä pitäisikö jo tarhaiässä opettaa lapselle ettei kaikkien kanssa tarvitse leikkiä. Ehkä on kireä pipo mutta niin se on täällä monissa perheissä. Meilläkin tytöillä 1.5v ikäero, joten leikit käy heillä hyvin yksiin.
ap
Sulla on selvästi ollut lelut patterin välissä ja liian kireä pipo
Jos sallit ulkopuolelle jättämisen, ei anna hyvää esimerkkiä tuon ikäisille.
antaisin leikkiä vain jos pienempikin lapsi kelpaisi mukaan leikkiin.
Samanlainen tilanne on meilläkin ollut. Omalle 6-vuotiaalle ei tämän 4-vuotiaan seura ollut tärkeää. Ja oma 4-vuotias pahoitti mielensä jos ei kelvannut leikkeihin mukaan.
Nykyään tilanne on se, että nämä kaksi samanikäistä lasta tykkäävät leikkiä keskenään.
Pienen on helpompi leikkiä isomman kanssa. Meillä on naapurissa 3v poika joka tykkää leikkiä meidän 5v tytön kanssa, mutta jostain syystä hänellä leikit samanikäisten kanssa ei vain natsaa.
Ehkä teidän naapurinpoika ei syrji tahallaan, hän ei vain osaa leikkiä samanikäisen kanssa. Kyllä ne oppivat kaikki leikkimään keskenään kun autat vähän ja annat ajan kulua. Sano, että kaikki pitää ottaa leikkiin mukaan, ja tuet leikkiä.
6v on jo sillain isompi että osaa leikkiä pienempien kanssa, siksi ehkä suosittu.