Olin jo päättänyt, että kasvatan oman "maantienharmaanruskean" hiusvärini takaisin
enkä enää värjää hiuksiani. Juurikasvua onkin jo kasvanut n. 3-4 cm (eikä näytä niin pahalta kuitenkaan kuin se eka juurikasvusentti! lisäksi värjätty osa on jo "kulahtanut" joten väriero juurikasvun kanssa ei ole hirveän iso)
tämän luin tänään ja päätökseni vain vahvistui, lukekaa tekin:
http://kemikaalicocktail.blogspot.com/2009/03/ole-tarkkana-hiusvarisi-k…
Kommentit (17)
Oon jo vuosia ainoastaan raidoittanut hiuksiani just sen takia, ettei aine seisoisi päänahassa. Nyt yritän kokonaan irti tästä värjäyskierteestä. Haluaisin nähdä oman hiusvärini ennen kuin olen harmaantunut mummo.
Lisäpontta saan siitä, että asun nyt Sveitsissä, eikä täällä joka nainen värjää hiuksiaan niinkuin Suomessa. Joo joo, ei näillä ole maantienvärisiä hiuksia, mutta nää kyllä harmaantuu tosi nuorena. Eivätkä silti värjää! Eikö ole ihmeellistä?
Koko ikäni, 13-vuotiaasta asti olen värjännyt hiuksiani, nuorena itse, sittemmin kampaajalla. Enkä ole niin varma, ovatko ne siitä kaunistuneet. Haluan kesällä auringon vaalentamat hiukset.
Koko ikäni, 13-vuotiaasta asti olen värjännyt hiuksiani, nuorena itse, sittemmin kampaajalla. Enkä ole niin varma, ovatko ne siitä kaunistuneet. Haluan kesällä auringon vaalentamat hiukset.
Tykkään tästä omasta väristä, eikä mua pelota edes harmaat. Harmaa tukka on musta kaunis.
ellei se olisi harmaa. Niin ja olen siis 40v. Harmaita on enemmään kuin puolet. Muu väri on sitten tummahkon ruskea.
Mä olin pikkasen jo edellä aikaani ja kasvatin vaaleat raitani pois ollessani kuopuksen kanssa kotona hoitovapaalla.... lisäarvona on, että tykkään tällähetkellä omasta yllättävän tummasta väristäni =)
Se on tuolla USA:n suunnalli lisäksi hyvin trendikästä! Mä olin pikkasen jo edellä aikaani ja kasvatin vaaleat raitani pois ollessani kuopuksen kanssa kotona hoitovapaalla.... lisäarvona on, että tykkään tällähetkellä omasta yllättävän tummasta väristäni =)
tää trendi tulee Suomeen! Sanoin silloin, kun aloin tukkaani kasvattamaan, että oma väri on seuraava trendi, mutta ei ole täällä ottanut vielä tuulta alleen. Lopetin värjäämisen n. 5 vuotta sitten, ja 4 vuotta sitten aloin kasvattamaan, kun ajattelin, että pitkä, omanvärinen tukka olis aika freesi look. Ja se on!
väri muuttuu, kun sen antaa kasvaa esiin. Mä luulin, että mulla on harmaa ja tylsä väri, mutta kun tukka on pitkä, se onkin vaaleanruskea ja monivärinen, todella kaunis.
Tosin mun ei tarvinnut juurikasvua kasvatella, vaan aloitin kaljusta.
Voisko olla, että oma väri pääsee kunnolla esiin vasta pitkissä hiuksissa? Itse ainakin haaveilen pitkistä omanvärisistä hiuksista.
Ehkä ihan lyhyet hiukset hyötyvät enemmän "pirtsakasta" väristä?
siksi en ole voinut värjätä hiuksiani vuosiin. Minulla korvat turpoavat, kääntyvät sellaisiksi kuin simpanssilla, punoittavat, päänähka turpoaa, vuotaa visvaa viikon.
Allergia alkoi noin 10 vuotta sitten, kun värjäsin tummaksi aina vaan.
Olisi kyllä kiva, kun markkinoille tulisi turvallisia värejä,varsinkin tummaa, mutta ei taida olla olemassakaan?
Odotin esikoistani, ja tahdoin välttää kaikkia ylimääräisiä myrkkyjä.
Mm Väestöliitolla oli teratologinen tietopalvelu, jonne sai soittaa ja kysellä. Juuri sieltä varoiteltiin noista hiusväreistä, ja kehotettiin olemaan väejäämättä ainakin ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana.
Silloin kun yritin infota asioista muita raskaanaolevia tuttujani, minua pidettiin vauhkona.
ONNEKSDI asioista kerrotaan edes nyt, ehkä ihmiset alkavat pikkuhiljaa uskoa, että meille työnnetään kaikenlaisia turhia ja haitallisia kemikaaleja.
Olisi kyllä kiva, kun markkinoille tulisi turvallisia värejä,varsinkin tummaa, mutta ei taida olla olemassakaan?
Se takavuosien kohu hennan syöpää aiheuttavasta vaikutuksesta tais olla hiustuotefirmojen masinoima... Luin jostain - muistaakseni Kemikaalikoktailista - tuosta "tutkimuksesta". Siinä hennassa olevaa kemikaalia lawsoniaa (muistaakseni oli juuri tämä ainesosa) oli syötetty suuria määriä koe-eläimille. Todellisuudessa lkys. ainetta on hennassa aivan häviävän pieni määrä.
Luottaisin hennaan. Sitä saa myös ruskeana.
Eli en usko, että hiusväreistä on mitään haittaa niille, joille niitä oireita ei tule.
Voin olla väärässäkin, mutta allergia on aina allergia.
En ole puoleentoista vuoteen värjännyt hiuksiani, koska halusin selvittää mikä oma värini on melkein 20 vuoden värjäämisten jälkeen.
Ja olen tyytyväinen. Kauniin vaaleanruskea jossa häivähdys punertavaa, kiiltävä ja hyväkuntoinen tukka. Ei mikään maantie todellakaan.
Joskus hamassa nuoruudessani erehdyin värjäämään hiuksiani muutaman kerran, mutta onneksi lopetin parin kerran jälkeen. Mä olen aina ollut sitä mieltä, että värjätyt hiukset ovat todella rumat. En ole koskaan oikein tota värjäystrendiä siis ymmärtänyt, ja mulla on siis aina ollut tuollaiset maantienväriset hiukset. Ennen niissä oli todella kauniit raidat luonnostaan, mutta ne on valitettavasti raskauksien myötä hävinneet.
Omassa suvussani trendi on vähän sama kuin minulla, äidilläni on harmaat hiukset, tädilläni todella kauniit valkoiset. Itse toivon, että hiukseni sitten joskus tulevat ihan valkoisiksi, musta sellaiset on ihanat. En ole siis koskaan ymmärtänyt myöskään tuota harmaiden hiusten kammoa. Taidan olla vähän outo lintu...
...vivahteiseksi keskiruskeaksi. Nyt talvella sävy on melkeinpä tummanruskea, eloisa ja kiiltävä. Upean näköinen tukka!! :)
Lopetin värjäämisen alunperin siksi että värit eivät enää tarttuneet tukkaani. Nyt en värjää siksi että pidän nykyisestä, monisävyisestä väristäni.
Värjään hiukset 4 kertaa vuodessa.
Lisäksi elän vain yhden kerran ja elämä on muutenkin lyhyt, en jaksa stressata tuollaisista
asioista.
Ihan samlla tavalla kun jotkut vetää hulluna luouruokaa yms yms.
Mä vedän ilolla kaiken paskan naamaan ja oon onnellinen! Elän täysillä!
Minä lopetin kampaajalla käymisen kun sain toisen lapsen. Ei enää varaa.
Äitiäni tämä asia ei miellytä. kauheasti tuputtaa etät pitäisi laittaa väriä tai jotain.
Laitoin viimeksi esikoisen syntymän jälkeen vaaleita raitoja. onko vaaleat raidatkin väriä?
väripigmenttien poistoa, ei lisäystä?
väri muuttuu, kun sen antaa kasvaa esiin. Mä luulin, että mulla on harmaa ja tylsä väri, mutta kun tukka on pitkä, se onkin vaaleanruskea ja monivärinen, todella kaunis.
Tosin mun ei tarvinnut juurikasvua kasvatella, vaan aloitin kaljusta.