Oon niin järkyttynyt, etten uskalla edes kysyä =(
Mies oli viikonloppuna työporukan pikkujouluristeilyllä ja olin lapsemme kanssa kahdestaan kotona. Odotan toista lastamme, raskaus on vielä ihan alussa. Aloimme sitten lapsen kanssa siivoilla autotallia, kun sinne on kaikenlaista romua kertynyt. Hyvä, että auto mahtuu sisään kun on kaikki kamat vaan suurinpiirtein nakattu sinne.
Innostuttiin siinä sitten ja siivottiin myös miehen auto. Minä olin imuroimassa autoa sisältä, kun lapsi tulee laatikon kanssa luokseni kysymään "kato äiti, takakontista löytyi näin hienot korkokengät". Nappasin laatikon ja olihan ne joo hienot korkokengät kokoa 42, lisäksi siellä oli mustat stayupit ja pinkkimustat aluhousut kokoa xxl.
En edes tiedä mitä mun pitäis asiasta ajatella, vaikka jo tiedän mitä ajattelen. Mieheni on joko homo tai transvestiitti. Miten tämän asian ottaisi puheeksi? Mua ahdistaa, pelottaa jos perheemme särkyy tästä ja vielä uusi vauvakin tulossa! Auttakaa! Mitä minä teen?
Kommentit (42)
Miten nää voi mennä kerta toisensa jälkeen läpi
ja usein kenkäkaupan hyllyltä juuri se koko puuttuu. Lähes järjestäen myyjät sanovat, että suomalaisen jalankoko on kasvanut vuosien varrella ja 40 on ihan normaali koko, ei todellakaan iso, kuten parikymmentä vuotta sitten. Mutta ap taitaa asua Porvoon lähiössä..
Mun mies 170cm, kenkä 42
Minä 157cm, kenkä 36
Ja kyllä munkin mielestä jo 40 on iso koko naiselle!!
12 vuotiaalla tytöllä 39, kaverillaan 40, kaverin siskolla 42. Ystäväni tytöllä 42, ihan vaan muutamia mainitakseni. 40 naisen jalan kokona on normaali 36 älyttömän pieni!
Omasta mielestä se on iso. 41 ei niinkään ihan siksi, että siihen kokoon asti on oikeastaan aina saatavilla kenkiä.
Monta kertaa on meinannut itku tulla, kun kertakaikkiaan ei löydy sopivaa kenkää.
Onneksi joissakin mallistoissa 41 on niin iso, että sopii mulle.
Te, jotka ilkeiletti isojalkaisille naisille: hävetkää! Eihän me sille itse mitään voida, ja asia tuottaa oikeasti ongelmia (ainakin minulle).
Niin ja tuo ap:n juttu on täysin provo. Oikeasti, eiköhän meillä kaikilla tulisi ensiksi mieleen toinen nainen. Noilla isolla mitoilla ap vaan luultavasti provoisoida läskejä naisia..??
Voi meidän lapsiraukkoja jos kengänkoko on perityvää..
Minulla 40-41 ja miehellä 46.
mulla 42, ukolla 45, vanhimmalla pojalla 18v 46. 17vllä 45. tytöillä 15v 40 ja 13v 39. pikkupojilla 8v 37 ja 7v 35.
eli ollaan isokenkästä sakkia, ja on m uutennaisena kiva mennä kaupoille, kun kenkien koot loppuu järestään 41..
Hei!
Olen itse transvestiitti ja tunnistin tuttuja piirteitä ap:n kirjoituksesta. Tunnen kymmeniä kaltaisiani ja olen yrittänyt auttaa monia transvestiittien puolisoita.
Ota asia reilusti puheeksi, mutta yritä olla syyllistämättä miestäsi. On kova juttu kertoa tuollainen salaisuus ensimmäistä kertaa kellekään. Niin se oli aikoinaan minullekin, mutta onnistuin kuitenkin siinä.
On harmillista, että tyttöily on niin tabu asia, että sitä ei voi pitää päivänvalossa noin yleisesti. Paljon helpompaa olisi, kun itse kukin voisi avoimesti olla sellainen kuin on.
Transtukipisteeltä voisit neuvoja kysellä - tai sitten myös yhdistykseltämme: www.dreamwearclub.net
Terveisin Minna-Maaria Lax, transvestiittiyhdistyksen pj.
"No, täällä kirjoittaa nainen, joka on 165 cm ja kengän koko 42!"
No toi on kyllä todellakin aika uskomattoman iso kengänkoko naiselle ja varsinkin tuon pituiselle naiselle. Monella yli 180 cm pitkälläkään naisella ei ole kengänkoko välttämättä niin suuri kuin 42 eikä monella 165 cm miehellä (tosin 165 cm pitkät miehet ovat nykypäivänä kyllä melko harvassa, jos nuoria miehiä katsotaan) ole kengänkoko tuota luokkaa.
Jossain oli kerran tehty tutkimus, että samanpituisella miehellä on keskimäärin 2-3 numeroa suurempi jalka, kuin samanpituisella naisella, että siitä voi jotain hieman päätellä-
kyllä naiselle nro 40 ja yli on iso jalka
muistakaa sanoa tyttärillennekin, että niillä on isot ja rumat jalat, kun ne on yi 40 numeron! :D
Ja kyllä, 41 on hiton pieni miehen jaksa, ellei ole ihan pygmi. Taitaa olla tynkä muualtakin.
Mun tutuilla on kengännumerot 44-47, miehillä siis ja yhdellä naisella 41, hui kamalaa! ;D
Transgender
Olen kumpaakin
Tai sitten en kumpaakaan
Olen jotain siltä väliltä
Tai sitten sillä ei ole niin väliä
Transgender elää mieheyden ja naiseuden rajalla, välillä tai ulkopuolella.
Hän saattaa samastua enemmän toiseen kuin biologiseen syntymäsukupuoleensa. Hän saattaa kokea olevansa ihmisenä sukupuoleton, sukupuoleltaan määrittelemätön tai omanlaisensa yhdistelmä miehisenä ja naisellisena pidettyä ruumiillisuutta, tyyliä ja persoonan piirteitä. Transgenderin subjektiviteettiin kuuluu toisinaan myös kokemus sukupuolen liikkuvuudesta elämänkulun aikana.
Transgendereillä ruumiillisia sukupuoliominaisuuksia muuttavien hoitojen tarve on yksilöllistä: osa transgender-ihmisistä tarvitsee samantyyppisiä hoitoja kuin transsukupuoliset saattaakseen kehonsa vastaamaan sukupuoli-identiteettiään, mutta kaikki transgenderit eivät hoitoja halua. Transgender ei kuitenkaan yleensä halua kokonaan sulautua naisten tai miesten ryhmään, vaan hänellä on tarve tulla nähdyksi omana itsenään ja siihen, että hänen sukupuolen monimuotoisuuttaan ja trans-identiteettiään kunnioitetaan.
Englannin kielessä "transgender" -termiä käytetään myös toisessa, laajemmassa merkityksessä tarkoittamaan kaikkia transihmisiä.
muistakaa sanoa tyttärillennekin, että niillä on isot ja rumat jalat, kun ne on yi 40 numeron! :D Ja kyllä, 41 on hiton pieni miehen jaksa, ellei ole ihan pygmi.
Muista sä myös sanoa 41-kengännumeroiselle pojallesikin, että se on ihan pygmi. :)
Ja kyllä, 41 on hiton pieni miehen jaksa, ellei ole ihan pygmi. Taitaa olla tynkä muualtakin.
Mies, pituus 185, kengännumero 40. Tuulisella ilmalla en mene ulos, koska en pysyisi pystyssä. Ehkä siitä johtuen lapsiakin on jo viisi (täällä tuulee usein).
Hyvä puoli on se, että voin käyttää vaimon kanssa samoja kenkiä. Ei kylläkään niitä korkkareita, mutta saappaita, lenkkareita, ...
Eiköhän vielä tapella se perinteinen, että kenen miehellä on isoin, niin saa tämäkin keskustelu arvoisensa päätöksen (pahoittelut ap:lle).
Joo, tuo halloweenkin oli tuossa niin lähellä, että olisi tullut mieleen, että josko niitä kamoja ap:n miehellä, mutta nuo polttarit kyllä selittää kaiken :)
Itse huomasin jossain vaiheessa, että miestäni kiinnosti kovasti minun vaatteeni, joten ehdotin viime halloween-asuksi hänelle naisellista naamiaisasua, joka hankittiin. Oli ihan onnessaan, kun meikattiin ja kaikkea :) Miksi mies ei saisi olla utelias tai jopa tykätä jostain, mitä naiset pitävät? Se on vaan pään sisäistä rajojen rikkomista, kun käytetään uniseksisti kaikkea. Kaikkeen ei tarvitse tokikaan sopeutua, jos ei onnistu, mutta suosittelen kokeilemaan
njaa, me ollaan aika isoa sakkia sitten kun mun kengänkoko on 40-41 ja olen vain 159 pitkää. No, ei se ole haitannut eikä ole ikinä edes tullut mieleen että se olis jotenkin kauhistuttava asia, tai normaalista poikkeava... Mieheni kengänkoko on 44 ja on 185 pitkä. Enkä siihenkään ole kiinnittänyt koskaan huomiota.
No mutta ap:lle. kysy mieheltäsi. mulle ainakin tuli heti mieleen toinen nainen eikä mitään transujuttuja, utta voihan se toki niinkin olla.... jos on polttareitakin ollut niin voi liittyä niihinkin...
Tää kuulostaa pahasti trollilta, mutta toisaalta niin moni transvestiitti-mies on jäänyt "kiinni" juuri tuolla tavalla, että voi hyvin olla tottakin.
Ihan siltä varalta että ap on tosissaan ja tavarat ovat kuin ovatkin miehen, niin tässä vähän tietoa:
Transvestiitti-miehet ovat suurimmaksi osaksi (perheellisiä) umpiheteroita. Mekkoon pukeutuminen ei tee miehestä homoa, vaan kyse on eräänlaisesta roolileikistä, eläytymisestä toiseen hahmoon.
Tyttöilyä, eli pukeutumista, harrastetaan usein salassa. Yleisintä on piilottaa vaatteet juurikin autotalliin, kaapin perälle tms. ja ottaa ne esille vain silloin kun on turvallisesti yksin. Jotkut kokevat olonsa turvalliseksi kun lähtevät samanhenkisten ihmisten kokoontumiseen ja pukeudutaan yhdessä. Ryhmässä on helpompi myös käydä kokeilemassa julkista tyttöilyä, joukosta ei erotu niin pahasti ja muista on tukea ja turvaa.
Joidenkin perheellisten liitto kaatuu tyttöilyasian vuoksi, jotkut saavat sovittua pelisäännöt (esim. vaimolle on ok, kunhan ei tarvitse nähdä) ja joillekin tulee ihan uusi, pirteä vaihde liittoon.
Jos haluaa jutella jonkun kanssa, kannattaa soittaa Sexpon neuvontapuhelimeen. Siellä vastaa ammattilainen, jonka kanssa voi jutella anonyymisti.
Puh. (09) 6866 4556
ma ja to klo 11.00-14.00
http://www.sexpo.fi/?neuvonta
aika pieni jalka on miehelläsi.....
t.4
Mun miehen jalka on 40/41 riippuehn kengästä. :( Ollaan molemmat pieniä. Joten voi ihan hyvin olla miehensä kengät. (en siis ole ap) Ja entä sitten jos tykkää pukeutua naiseksi. ei se siitä homoa tee. Mun mies tykkää ottaa dildoa peseeseen ja käy ihanh kuumana shemaleista ja ei oo silti homo. So what. Ja jos ois vaikka bi, niin entä sitten.
Luulen että tuo salailu on se joka loukkaa. Puhukaa ja miehes pyytää anteeksi ja sovitte. Katsokaa siitä eteenpäin jatkaako miehesi touhujaan. Jos ne sua loukkaa niin lopettaa kyllä nuo hommat. Mutta ap puhu miehelle varovasti. Miehet on oikeasti tosi herkkiä tuollaisissa asioissa. Juttele rauhallisesti, mutta tiukasti.
ja jalan koko on 40-41 :) Sopusuhtaisen kokoiset jalat pituuteen nähden :)