Inhoan talvea. AAAARGH!! Muita?
Inhoan talvea. On kylmä, lunta tuiskuttaa ja tuulee. On pimeää koko ajan. Kadut liukkaat, ei hiekkaa ei mitään. Pukea pitää puoli tuntia pienellekin kauppareissulle. Koko ajan paleltaa vaikka olisi kasa vaatteita päällä. Varpaat jäässä, sormet jäässä, iho kuiva ja hilseilee.
Pimeys väsyttää jaa veetuttaa. Ulos ei tekis mieli mennä olleenkaan, mutta töihin on pakko raahautua joka päivä tuulessa ja tuiskussa. Onneksi lapsi jo 7v ja voi ulkoillaa itsekseen, ei tarte äiti seistä jääpalikkana siellä ulkona.
Tulis jo kesä ja lämpö. Viime kesä oli aivan ihana. Lämpöä riitti ja aurinkoa.
Vihaan talvea...
Onko muita talvenvihaajia?
Kommentit (26)
Siksi hakeuduinkin vähän etelämpään asumaan, Ranskaan. Onhan sitä täälläkin talvi ja joskus luntakin, mutta ei onneksi kestä niin kauan kuin Suomessa.
Joo, inhoan talvea, lunta, pakkasta, kylmää, loskaa ja muuta talveen liittyvää paskaa. Lumiukkokin on inhottava. Nytkin on varpaat jäässä, vaikka on villasukat jalassa. Täällä Itä-Suomessa on nyt hirveä vihurituuli, hyvä kun ei kynttilälyhty rysähtänyt kuistilta alas. Voi aaaaah....sitä autuutta sit taas kun pääsee kunnolla lumitöihin heti aamusta et saa auton pois pihasta. Lumiaura jos on kulkenut niin saa selkä vääränä lappaa sitä perkeleen lunta joka tukkii koko pihaantulotien. Vielä nautittavampaa se on sitten kun on painavaa suvilunta! Viime talvi oli muuten tosi vittumainen, autostakin levisi akku niiden pakkasten takia vaikka lämmössä pidettiinkin. Kuten sanottu...muutan Honoluluun nauttimaan auringosta ja lämmöstä.
niin, ja meidän vauvalle topparytkyjen päälle pukeminen on suurinta myrkkyä. Joka kerran tästä mökistä lähdetään reippaan vauvanitkun saattelemina kun se ei kerran tykkää tuosta pukemisesta. Kissammekaan ei viihdy ulkona enää ollenkaan, tuolla se makailee leivinuunin päällä ja oikoo kinttujaan.
Tekisi mieli muuttaa Thaimaahan. Ikuinen kesä ei haittais pätkääkään.
Aivan kamala rumba toi lasten pukeminen ja tosiaan menee rahaa talvivarusteisiin. Jossain muualla tätä kestää vaan muutaman viikon ja sinne ulos mennään tekemään se lumiukko tai leikitään vähän lumisotaa ja sit sisälle, mutta täällä joutuu mammojen panostuksesta seisomaan kesät talvet tuntukausia pihalla (tai joutuisi, mä en tuolla seisoskele).
Ja ihan hemmetin pimeetä. Masentaa.
Ja se lumi ja jää... Ei tuolla pääse rattaiden kanssa eteenpäin! Ja ei ole täälläkään hiekoista tietoa ja luulisi, että vähintään aurattaisiin, mutta kun ei ole tarpeeksi auraajia tms. Pitää varmaan ottaa lumilapio rattaisiin mukaan, kun lähtee kauppaan.
No, on niissä muissakin vuodenajoissa vikaa. On sadetta ja siitepölyä ja ötököitä ja sitä sun tätä.
Mutta kyllä talvi on kaikista kamalin. Mä rakastan niitä päiviä, kun aurinko paistaa ja on 25-30 astetta lämmintä ja koivun ja lepän siitepölyt on jo hävinneet ja hyttysiä ei ole inisemässä ym. Ne on ihania. Enkä silloin valita, toisin kuin monet (on liian kuuma jne.).
yksi *nostaa käden pystyyn*
Mä en vain voi sietää kylmyyttä, pimeyttä ja lunta. Kaiholla muistelen viime kesän helteitä kun maattiin rannalla ja pulahdettiin veteen.
joka inhoaa talvikuukaudet...hyyyi. Thaimaassa käyty 5 kertaa ja sinne voisin melkein muuttaa neljäksi kuukaudeksi vuodesta.
joka inhoaa talvikuukaudet...hyyyi. Thaimaassa käyty 5 kertaa ja sinne voisin melkein muuttaa neljäksi kuukaudeksi vuodesta.
niin varmaan muuttaisinkin. Lyhyeen lomaankaan ei ole rahaa. Tosin voisi vielä enemmmän ketuttaa loman jälkeen kun joutuu palaamaan takaisin kylmyyteen ja pimeyteen.
Täällä myös yks joka ei voi sietää! yöksyöks.
Vaikkakin joulunaika on ihanaa ja mielelläni vietän se lapissa, missä on oikea tunnelma, niin heti uuden vuoden jälkeen saisi tulla kevät ja lehdet puuhun! Vuoden hirvein kuukausi on tammikuu, pitkä kuin synti ja kylmä ja kalsa! Toivotatvasti joskus voin viettää 3kk talvesta jossain lämpimässä!
Muutettiinkin sitten pois. Nyt aurinko paistaa joka päivä!
Käykää ihmiset kouluja, hankkikaa hyvät ammatit ja hakeutukaa ulkomaille töihin. Suomi on hyvä maa, mutta on niitä muitakin hyviä.
Järkyttävän kylmä koko ajan, se on pahinta!
Mä niin vihaan talvea!!!!!
Muuttaisin lämpimää heti, mutta mies ei halua.
Varmasti kyllä lähden sitten eläkepäivinäni.
En ulkoile edes lasten takia. Isommat pärjää omassa pihassa itsekseen, vahdin ikkunasta.
mutta nyt oon oppinut pukeutumaan sään mukaan. Pyrin myös karaisemaan kasvojeni ihoa, jotta se kestäisi sydäntalven pakkaset.
Oikein pukeutuminen ei tietenkään auta silloin, jos kärsii vaikkapa kilpirauhasvaivasta tai on jostain muusta syystä kylmänarka.
mutta nyt oon oppinut pukeutumaan sään mukaan. Pyrin myös karaisemaan kasvojeni ihoa, jotta se kestäisi sydäntalven pakkaset.
Oikein pukeutuminen ei tietenkään auta silloin, jos kärsii vaikkapa kilpirauhasvaivasta tai on jostain muusta syystä kylmänarka.
siitä ettei koko talvi kiinnosta pätkääkään, ei ede shuvita mennä ulos! On saamrin pimeää, väsyttää jo klo 17 aikaan kun on kuin säkissä eläisi, päälle pitää tumpata himona vaatteita jne.
Mielummin mä makaisin tuolla takapihalla uima-altaan vieressä ja grilli olisi kuumana :)
Talvi on liian pitkä, kylmä ja pimeä. Inhoan paksuja vaatteita ja kerrospukeutumista ja kylmää tuulta joka vihmoo naamalle usein, rannikolla kun asumme. Harmaa taivas masentaa (tämähän ei ole mikään ylettömän talviauringonpaisteen keskus...), samoin se että yleensä ne satunnaiset aurinkoiset hetket sattuvat päivän niihin osiin kun on pakko istua sisällä, etenkin kun työpisteeni on paikassa josta ei näe ulos. LUmessa tarpominen tympii, miksei lumi voi sataa vaan jonnekin nurmikoille eikä kaduille ollnekaan ;)
Mulle sopisi sellainen talvi, että lämpötila keikkuisi nollan pinnassa ja pakkasta olisi max 5 astetta. Lunta voisi tulla sentti, pari muutaman kerran ja kevät voisi alkaa jo helmikuussa ja pakkaset vasta joulukuussa.
Koululaiset ei viihdy ulkona kun on kylmä ja pimeä. Meteli on välillä huumaava sisätiloissa kun ollaan.
Täältä lähdetään heti kun lapsi on käynyt peruskoulun loppuun. Suuntana Espanja.
En jaksa tätä pukemista. Oman tai lapsen.
Miettikää mikä määrä rahaa meillä kuluu kaikenlaisten välikausikamojen ja talvivaatteiden hankintaan.
Olen yrittänyt ylipuhua miestäni muuttamaan Suomesta pois. En ole vielä onnistunut ) :