Ahdistaa nykykoulu ja Wilma.
Koko ajan kannustetaan ja patistetaan yhteydenpitoon, vaikka mitään asiaa ei oikein olisi. Ja jos äikän läksyistä puuttuu viimeinen lause, heti napsahtaa merkintä Wilmaan. Mikä idea sekin on, onko se tarkoitettu joksikin häpeäpaaluksi? Huoh... Meillä siis esikoinen on ekalla luokalla.
Kommentit (49)
Wilmaa. Nyt tämän nuoremman katraan kanssa se on käytössä ja muakin ajoittain ahdistaa.
Joka päivä on jotain viestiä.
Toki on paljon hyvääkin!
Poissaolot on helppo ilmoittaa, ei tarvitse soittaa koululle.
Esikoinen kakkosella.
Itse toivoisin enemmän tietoa lapseni koulunkäynnistä. Mutta ehkä se on vaan niin, että no news is good news...
Saa nopeasti tiedon jos lapsi myöhästelee tai on toistuvasti läksyt tekemättä ja jos on asiaa opelle, niin tietää ainakin, että viesti menee perille, eikä unohdu lapsen reppuun...
Myös poissaolot, ylimääräiset vapaa-päivät ja äkilliset sairastumiset kulkee kivasti wilman kautta.
Eihän sinne tarvii käydä kirjaamassa mitään, jos ei ole asiaa!
Viime vuonna tapeltiin se meidän kouluun. Viime vuosi oli ihan hirveä, kun oli hutilus ope, joka tiedotteli paperilippusilla, jos viitsi. Missasimme mm. lapsen joulujuhlan sen takia.
Sinne pitää erikseen kirjautua joka muksun kohdalla, ja ainakin meidän koulussa ei siellä ole mitään henkilökohtaista palautetta, vaan rehtorin yleisiä tiedotteita, jotka on jo jaettu paperillakin!
Mieluummin siis henkilökohtainen palaute sähköpostilla, se ei edes ole sen vaivalloisempaa opettajalle, mutta paljon kätevämpää vanhemmille! S-postin jokainen nyt melkein tarkistaa muutenkin päivittäin, mutta wilma vaatii erillistä vaivannäköä.
Muutenkin on joka paikkaa minne pitää kirjautua. Ei niitä salasanoja muista jokaiseen aina. Eikä samaakaan voi ihan joka paikassa käyttää.
En käytäkään Wilmaa kun tosi harvoin. Jos ei tietoa tule lappusilla niin ei voi mitään. Ei koulu voi vaatia että jokainen vanhempi on konella joka päivä. Vaikkakin olen, mutta silloin relaan ja teen omia juttujani. Tunnen monia aikuisia, joilla ei ole edes konetta kotona.
että haluaa tiedon, kun sinne tulee jotakin...
Täytyyhän sähköpostikin avata jos sitä haluaa käyttää. Eihän tuo Wilman avaaminen ole yhtään sen työläämpää.
Ja opettajat säästyvät suurelta vaivalta, kun heidän ei tarvitse päivitellä sähköpostiosoitteita.
taas opettaja ei ole kirjoittanut sinne yhtään mitään vaikka aihetta varmasti olisi. Ihan turha koko systeemi jos sitä ei käytetä.
että haluaa tiedon, kun sinne tulee jotakin... Täytyyhän sähköpostikin avata jos sitä haluaa käyttää. Eihän tuo Wilman avaaminen ole yhtään sen työläämpää. Ja opettajat säästyvät suurelta vaivalta, kun heidän ei tarvitse päivitellä sähköpostiosoitteita.
koska sama ope on monta vuotta. Ja hei: sähköpostia tarvitsen muuhunkin, noita reksin typeriä tiedotteita tulee kuitenkin aika harvoin, joten en varmuuden vuoksi ala wilmaa seurata.
Wilmaan tarvitaan sitä paitsi tunnukset, joita en muista, koska ne ovat molemmilla erit.
Ihan TURHA systeemi.
että ihmiset muuttaa niitä meiliosoitteitaan. Sitten ei enää yhteismeilit onnistu, viesti ei tavoitakaan jne.
Wilmasta voi tilata sähköpostiin tiedon, kun sinne tulee jotakin. Niin minä teen. En minä siellä muuten käy "varmuuden vuoksi".
verrattuna siihen, että pitäisi muistaa joka päivä katsoa lapsen repussa olevan vihkon väliin...
Mutta kukin tyylillään. Meillä ei ole koskaan tullut sinne mitään negatiivista ja kaikkia tiedotteita (esim. että ensi liikuntatunnilla on luistelua, milloin on pikkujoulut ym.) pidän kyllä oikeasti tärkeinä.
kätevä järjestelmä, saaiin kiinni hänen tyttönsä lintsauksesta..
että ihmiset muuttaa niitä meiliosoitteitaan. Sitten ei enää yhteismeilit onnistu, viesti ei tavoitakaan jne. Wilmasta voi tilata sähköpostiin tiedon, kun sinne tulee jotakin. Niin minä teen. En minä siellä muuten käy "varmuuden vuoksi".
Että ne nettiosoitteet ovat open tiedossa. Joka syksy kierrätetään kotona muutenkin tietolomake, jossa kysytään voimassa olevaa nettiosoitetta. Ja jokainen järkevä ihminen muutenkin - kun tietää open kommunikoivan s-postilla - kertoo, jos muuttaa s-postiosoitettaan.
ja se ope joutuu näkemään koko ajan sen vaivan, että päivittää osoitteistoa ja joku kuitenkin unohtaa ilmoittaa jne.
Ja sitten kaikilta jää saamatta yhteismeili, kun yhdellä osoite tökkiikin.
Wilma on paljon simppelimpi.
kyllä mun massapostitukset on menneet muille perille vaikka yhden osoitteessa on typo tms.
Ja sitten kaikilta jää saamatta yhteismeili, kun yhdellä osoite tökkiikin.
Jos yksi osoite ei toimi, siitä tulee lähettäjälle virheilmoitus. Muille viesti menee ihan normaalisti perille.
Minä sain juuri yhden yhteismeilin, jossa oli yksi väärä osoite (ei minun).
Se tuli viisi kertaa minulle viikon myöhässä... Ja ope, joka sen oli lähettänyt sanoi tapelleensa sen lähettämisen kanssa useana päivänä.
On aikaa roikkua vauvapalstalla, mutta ei aikaa käydä Wilmassa? Sitä paitsi, siellä ei tarvitse edes käydä muuta kuin laittamassa asetukset niin, että viestit tulee sähköpostiin. Ei tarvii käydä sit tsekkailemassa että onkohan siellä jotain, eikös kaikki kuitenkin sähköpostia lue päivittäin, jos koneellakin käy?
Ihan vaan valittamisen ilosta taitaa tämäkin ketju olla olemassa.
Meillä perheessä kolme Wilma-oppilasta.