Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa nykykoulu ja Wilma.

Vierailija
25.11.2010 |

Koko ajan kannustetaan ja patistetaan yhteydenpitoon, vaikka mitään asiaa ei oikein olisi. Ja jos äikän läksyistä puuttuu viimeinen lause, heti napsahtaa merkintä Wilmaan. Mikä idea sekin on, onko se tarkoitettu joksikin häpeäpaaluksi? Huoh... Meillä siis esikoinen on ekalla luokalla.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope on vaan käsi eikä osaa lähettää yhteismeilejä.

Voit kokeilla asiaa vaikka itse avaamalla pari sähköpostiosoitetta ja lähettelemällä niihin yhteismeilejä.

t. 20

Vierailija
22/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ope joutuu näkemään koko ajan sen vaivan, että päivittää osoitteistoa ja joku kuitenkin unohtaa ilmoittaa jne. Ja sitten kaikilta jää saamatta yhteismeili, kun yhdellä osoite tökkiikin. Wilma on paljon simppelimpi.

etsiä tunnukset jostain lipaston laatikosta ja käydä katsomassa sen viestin ajoissa Wilmasta...

S-posti on paljon simppelimpi.

Hei: etkö tajua - olennaista ei ole se, millä viestii, vaan se, että käyttää YHTÄ välinettä ja väylää. Jos - kuten meidän koulussamme - kaikki opet viestii s-postilla ja reissarilla, mutta ainoastaan reksi wilmalla, se wilma on turhake meillä.

TOTTA KAI jos teillä kaikki viestintä tapahtuu wilmalla, se on varmaan ihan ok, kun siihen tottuu ja oppii tunnukset ulkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikaa roikkua vauvapalstalla, mutta ei aikaa käydä Wilmassa? Sitä paitsi, siellä ei tarvitse edes käydä muuta kuin laittamassa asetukset niin, että viestit tulee sähköpostiin. Ei tarvii käydä sit tsekkailemassa että onkohan siellä jotain, eikös kaikki kuitenkin sähköpostia lue päivittäin, jos koneellakin käy? Ihan vaan valittamisen ilosta taitaa tämäkin ketju olla olemassa.

s-postiin tulee vaan viesti, että mene wilmaan...

Vierailija
24/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei: etkö tajua - olennaista ei ole se, millä viestii, vaan se, että käyttää YHTÄ välinettä ja väylää. Jos - kuten meidän koulussamme - kaikki opet viestii s-postilla ja reissarilla, mutta ainoastaan reksi wilmalla, se wilma on turhake meillä. TOTTA KAI jos teillä kaikki viestintä tapahtuu wilmalla, se on varmaan ihan ok, kun siihen tottuu ja oppii tunnukset ulkoa.

Vierailija
25/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma on ihan joka paikassa muuallakin, mm. työpaikallani.

Ja olen itse tiedottaja, joten olen erittäin hyvin perehtynyt tiedottamiseen ja tiedon perille saamiseen.

Wilma oli todella suuri helpotus ainakin meidän perheelle.

Ja ne tunnuksetkin voi tallettaa suoraan koneelle, ei niitä mistään piirongin laatikosta tarvitse kaivella.

Vierailija
26/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma on ihan joka paikassa muuallakin, mm. työpaikallani. Ja olen itse tiedottaja, joten olen erittäin hyvin perehtynyt tiedottamiseen ja tiedon perille saamiseen. Wilma oli todella suuri helpotus ainakin meidän perheelle. Ja ne tunnuksetkin voi tallettaa suoraan koneelle, ei niitä mistään piirongin laatikosta tarvitse kaivella.

Siis että väitätkö, että sähköposti ihan itsekseen lähettää saman viestin viisi kertaa, kun yhteispostissa on yksikin s-postiosoite väärin? No ei tasan tarkkaan lähetä. Siellä on ope vaan tumpuloinut ja lähettänyt sen aina uudelleen.

Vierailija
27/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sinne ikinä tule mitään!

Kenelle ne opet oikein kirjoittelee?? Ei meille ainakaan!

Vierailija
28/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaidossa vikaa?

Opettaja on tietenkin yrittänyt lähettää sitä useamman kerran. Koska siellä on jokin väärä osoite/väärät osoitteet tms. jumittanut sen viestin.

Vierailija
29/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat ihan tosissasi, että kun esimerkiksi joku yritys lähettää massapostituksena tuhansille asiakkailleen uutiskirjeen, se ei mene perille, jos yksikin osoite on väärin (ja niitähän riittää)?

Ja sitten tämä yritys muka korjailee käsin osoitekantaa, kunnes viesti lähtee liikkeelle? :D

Ei hyvää päivää. Uskomatonta soopaa TIEDOTTAJALTA.

Vierailija
30/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokalla tuhansia oppilaita? Vaihda nyt ihmeessä lapsesi parempaan kouluun.

Vierailija
31/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilkassu mitään wilmoja enkä mitään muitakaan nettijuttuja jotka liittyy kouluun tai eskariin. Saavat ihan rauhassa sinne viestejä laitella.

Voiko koulu vaatia, että joka kodissa on nettiyhteys?

Vierailija
32/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe on ollut tietokoneen näytön ja tuolin välissä. :) Todennäköisesti opettaja ei ole erotellut osoitteita pilkuin tms. perustavanlaatuista.

Muutoin viesti olisi tullut heti ensi yrittämällä niille, joiden osoitteet olivat oikein, kuten täällä onkin jo mainittu. Ope on varmaankin saanut virheilmoituksen jostakin yksittäisestä osoitteesta ja sitten paniikissa lähetti viestiä aina uudelleen ja uudelleen, koska ei tajunnut sen menneen jo muille perille.

Vierailija
33/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa ole mitään Wilmaa vastaan, eikä tuota ongelmia sinne kirjautua. Mutta että jokaisesta pikku unohduksesta tulee heti merkintä, se tuntuu jotenkin turhalta ja tylyltä enkä ymmärrä mitä se palvelee.

ap

Vierailija
34/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monissa sähköpostiringeissä mukana ja kyllä niissä kaikissa on tuo sama ongelma. Koko meili hyytyy, kun jollakulla on vanha osoite tms.

Vierailija
35/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis yksi tai useampi osoite on väärä? Kertokaa ihan konkreettisesti, mitä silloin tapahtuu?

Kuulostaa nimittäin aika uskomattomalta. Massasähköpostiviestihän lähtee samanaikaisesti kaikkien vastaanottajien palvelimille. Ei se jää odottamaan ja kuulostelemaan, meneekö viesti perille johonkin tiettyyn osoitteeseen vai ei. Virheviesti tulee sitten jälkikäteen, jos on tullakseen.

Vierailija
36/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä ja sen lisäksi koko syksyn aikana on tullut muutama viesti esim. retkipäivästä tms. Olen itse laittanut opettajalle syksyn aikana kolme viestiä reissarin, wilman sekä opettajan työpostin kautta. Vain yhteen viesteistäni on vastattu - onneksi ei ollut mitään kovin vakavaa asiaa mutta olisi silti ihan kiva, että opettaja edes kuittaisi viestin vastaanotetuksi... Mitään "merkintöjä" meidän ekaluokkalainen ei ole saanut vaikka läksyjä on pari kertaa jäänyt tekemättä (lapsi ei ole tiennyt/muistanut mitä pitikään tehdä ja opettajan läksyviesti on ollut "epämääräinen" esim. vihkotehtävä).

Vierailija
37/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette itse koulun alkaessa allekirjoittaneet lapun, jossa hyväksytte Wilman yhdeksi yhteydenpitovälineeksi ja hyväksytte allekirjoituksellanne sen, että käytte sitä säännöllisesti katsomassa.

Jos olette sen paperin itse allekirjoittaneet, niin ihan turhasta valitatte. Jos taas ette ole sellaista lappua saaneet tai olette jättäneet palauttamatta, niin sit teidän ei tarvitse murehtia Wilmasta, jos ope silti sinne viestinsä laittaa, voitte vaikka opettajaa muistuttaa, että te ette Wilmaa aio käyttää.

Vierailija
38/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma on usein kaupunkikohtainen valinta -ei opettajien valinta. Suurin osa vanhemmista ainbakin minun luokkani osalta pitää Wilmaa kätevänä. Suurin osa haluaa tietää, jos lapsi myöhästelee, unohtaa usein tehtävät. Kodin velvollisuus on huolehtia siitä, että lapsi tekee läksyt. Se ei ole koulun velvollisuus. Tiedän, on välillä työlästä. Silti on oikein ja lapsen etu, että läksyjen tekemistä seurataan.

Aina on niitä, joiden mielestä koulun täytyy hoitaa ihan kaikki ja joiden mielestä lapsen koulunkäynti ei saa työllistää vanhemipa.

Vierailija
39/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toinen ope

Vierailija
40/49 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käveli käytävällä hattu päässä, söi tunnilla purkkaa, ei kiittänyt ruokalassa jne jne. Minusta nämä ovat asioita johon opettajan pitää puuttua heti paikalla ja lapsen kanssa. Ennen ainakin osattiin kommunikoida suoraan lapselle, kun minä olin koulussa. Enkä tarkoita etteikö lapseni olis tehnyt väärin, mutta kyse ei ole ollut toistuvasta toiminnasta, nämä kysyin suoraan opelta, niin en ymmärrä että ihan kaikkea tarvitsisi raportoida.

Muuten wilma on ok kommunikointiväline.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan