Käytätkö/käyttäisitkö aitoa turkistakkia?
Ostaisitko itsellesi uutena?
Itse en ostaisi, olen nykyisen turkistarhauksen vastustaja.
Sain kuitenkin eilen miesystäväni äidiltä aidon minkkiturkin. Se on tosi hieno, ei liian "pullea", aivan upean värinen: ylhäällä vaaleaa lilaa, joka tummuu luumunväriseksi helmaa kohden.
Kyllä minä tätä voin mielestäni käyttää. Tämä turkki on niin vanha (vaikka onkin uudenveroinen kunnoltansa), että sitä voisi varmaankin sanoa jo retroksi.
Kommentit (10)
mutta perintönä saamaani minkkiturkkia käytän.
Se on ihanan lämmin eikä se niitä minkkejä enää herätä eloon, jos turkin roskiin heitän.
mutta jos saisin tai löytäisin jostain käytetyn kohtuuhintaan, niin pitäisi kyllä, jos olis sellanen siro ja hyvännököinen.
Mutta sellaista turkkia, en käyttäisi, mikä on tehty abortotujen eläinlasten turkiksesta / nahasta.
Tosin jos asuisin josasin Siperiassa tai MOngoliassa tms. niin sitten varmana käyttäisin. Suomen oloissa en pidä tarpeellisena.
tarhattujen eläinten nahasta tehtyä. Metsästetyn eläimen tai vaikkapa lampaan nahasta tehtyä toki. Mulla on monta taljaa kotona muutenkin.
Lampaasta tai vaikka kanista. Sellaista turkista en käyttäisi, että eläin olisi kasvatettu ja tapettu vaan turkiskäyttöön.
ja erittäin mielelläni. Mulla vain ei oo rahaa ostaa sellasta
käyttänyt lapsena kettulakkia ja sen voisin ottaa omalle lapselleni käyttöön, ei se enää mitään hyödytä, jos sitä kaapissa säilötään. Uutta turkista en ehkä ostaisi, en itselleni enkä lapselleni.
Anopilla olisi niitä vuosikertaturkkeja useampiakin, en usko että tulisi pidettyä, vaikka tarjoaisikin minulle niitä.
muita ... en tiedä. Eivät oikein ole sitä tyyliä, mitä harrastan. Sinänsä pidä turkkia parempana materiaalina kuin tekokuitutäytteisiä toppatakkeja, mut turkistarhojen olosuhteet pitäisi saada paljon paremmiksi kuin nykyään. Riistaturkit olisivat mielestäni parempia kuin tarhausturkit.