Mikä mulla on? En pysty leikkimään lapsen kanssa, vaikka lapsi kuinka pyytäisi?
Äskenkin lapsi oikein pettyneenä sanoi, että olisi se kyllä kivaa, jos äiti edes joskus tykkäisi leikkiä mun kanssa.
Istuin siis vierellä lastenhuoneen lattialla ja selailin lehteä. Lapsi höpötti samalla ja olin mielestäni hyvinkin läsnäoleva ja vastailin aktiivisesti.
Ulkoilen paljon lapsen kanssa, käyn puistossa, keskustelen ja luen kirjoja, mutta en vain kykene mukaan leikkiin. Pienillä muovihevosilla hirnuminen on minulle liian raskasta. En vaion jaksa, vaikken muuten olekaan mikään tosikko.
Muita paikalla, joilla samanlainen blokaadi?
Kommentit (26)
Ei se haittaa ettet leiki varsinaisesti- Pääasia että oelt saatavilla ja että toisaalta otat lapsen mukaan kotitöihin jne, eli teette myös kaikkea yhdessä vaikkette leikkisi.
mutta mäkin tykkään tosi paljon leikkimisestä ja leluista. Työskentelen lasten parissa ja musta on ihanaa myös kotona seurata lapsen leikkejä ja myös itse eläytyä mukana, mielikuvitus ja sen kehittyminen kiinnostaa mua kovasti. Taidan olla vähän lapsellinen mutta mitäs siitä. :) mmärrän kyllä että kaikki eivät nauti leikkimisestä, on kuitenkin hieno asia että on kiinnostunut lapsen likeistä ja että on läsnä vaikka ei itse leikkisikään.
ja lapsi aistii, että et oikeasti halua olla kanssaan, koska luet samalla tms.
Eli annat lapselle vankan hylkäämiskokemuksen olemalla vieressä, mutta kaukana.
Sairautesi nimi on välinpitämättömyys ja lapsi aistii, että et oikeasti halua olla kanssaan, koska luet samalla tms.
LEIKKIÄ lasten kanssa, jos ei se maistu, vaan tehdä jotain muuta, jossa itsekin voi olla mukana.
Aika paksua minusta kyllä käyttää noin painavaa sanaa kuin välinpitämättömyys.
Minusta hylkäämiskokemukseen liittyy esim. äidin alkoholinkäyttö, masennus tai muut mielenterveyden ongelmat.
ja lapsi aistii, että et oikeasti halua olla kanssaan, koska luet samalla tms.
no selitäpä tuo sille 3-vuotiaalle, joka pyytää äitiä leikkiin silloin, kun isosisko ei ole kotona.