Joululahjamorkkis. Arvostelkaa lasten lahjamäärä!
Sain lasten joululahjat hankittua. Olen tehnyt ostoksia tässä syksyn mittaan ja nyt huomasin, että lahjoja on taas tullut hankituksi enemmän kuin ajatusmaailmaani sopii. Onko tämä mielestänne paljon vain vähän:
poika kohta 6-v:
Lego-paloasema
toivomansa leluauto, ei kallis
robottiötökkä (Hex-bug)
Uusi Tatu ja Patu -kirja
Mauri Kunnaksen kirja
Tyttö kohta 3-v:
nukkekodin ruokailutilan kalusteet
puisia leikkiruokia
palapeli
lastenlaulukirja
Jouluinen kirja
Lisäksi lapsille yhteiseksi peli.
Kummeilta saavat molemmat kaksi lahjaa, isovanhemmiltakin tulee paketit.
Kommentit (26)
Meillä tärkeintä on että jokainen lapsi saa vähintään yhden todella mieluisan lahjan. Lapsi on joka vuosi leikkinyt sillä mieluisimmalla noin 90% ja muut on jääneet vähemmälle huomiolle. Kiva silti että on muitakin paketteja avattavana. Vaatteita nuoremmat eivät edes laske lahjoiksi, ne on vaan jotain mitä aikuiset haluaa antaa.
hyviä lahjoja eikä krääsää! :)
Niin ja KOKONAISMÄÄRÄ ratkaisee, jos isovanhemmat, kummit, tädit, sedät, enot ja naapurit kaikki lahjoo, niin kertyyhän siitä. Mutta niinkuin sanoit teillä on vain muutama paketti ?? tulossa listaamiesi lisäksi, niin ei todella ole morkkiksen paikka!
Itsellä tuo max 10 pakettia per muksu on nyrkkisääntö, kun yleensä 1-2 lahjaa on niitä "isompia" lahjoja, meidän tapauksessa tyyliin luistimet tai sukset tai iso legopaketti tms. En tykkää, että hukutaan tavaraan ja toisaalta yritän opettaa arvostamaan jokaista pakettia, pehmeää tai kovaa, joten jos niitä on vähemmän, niin jaksaa kiinittää huomion jokaiseen ja muistaakin kaikki lahjat vielä uutenavuotena... :)
Meillä saavat vain yhdet lahjat meiltä vanhemmilta ja sukulaisilta muutama paketti siihen lisäksi.
Me annetaan lapselle vaan 2 tai 3 pakettia, koska yhdet paketit tulee kummeilta, tädiltä, sedältä, isosedältä ja sen lisäksi noin 2 345 987 pakettia isovanhemmilta... Ainoa lapsenlapsi kummankin suvussa.
Kiva kuulla. Minustakaan tuo määrä ei näin listattuna näytä hirveältä, mutta kun ajattelin ostaa vain pari per lapsi, niin eihän se taaskaan onnistunut.
Lisäksi pelkään, että äidillänikin saattaa lähteä mopo käsistä, vaikka lupasikin hankkia vain yhden lahjan. Ilmiö on tuttu jo omasta lapsuudestani: "minä nyt vielä tuommoisen, eihän tuo nyt mitään, ja tuommoisenkin, ja sitten vielä... ai niin ja tuommoisenkin olin tullut hankkineeksi..." =)
Äitiini olen siis tullut, mutta tarkoitus on lahjoa hillitysti.
ja ostetaan jonkin verran vielä lisääkin, muutamia autoja olis tarkoitus ja joitakin muita leluja.
Jonkin pelin ostan myös, saa suositella jotain kivaa peliä 5veelle.