Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö pyytämään clomeja minun tilanteessani?

Vierailija
24.11.2010 |

Elikkäs tilanne on tämä: ollaan 34-vuotias pariskunta. Yritettiin lasta vuosi sitetn, silloin minulla oli epäsäännöllinen kierto ja paljon tuhruvuotoa, mihin sain lääkkeeksi terolutit. Eivät heti auttaneet mutta pikku hiljaa.

Samaan aikaan meillä alkoi töissä yt:t ja niiden vuoksi hain uutta työpaikkaa ja sainkin. Minulla loppuu koeaika tammikuussa ja sitten pitäisi alkaa vauvan yritys uudestaan.

Työpaikan vaihdon aikaan mieheni vaati että käytämme kondomia, koska meillä ei olisi varaa siihen että olisin työtön ja raskaana.

Samaan aikaan kiertoni on tasoittunut eikä tuhruvuotoja enää ole. Olen vieläkin syönyt muutaman teron loppukierron aikaan. Kiertoni on edelleen aika pitkä, 35 päivää, mtuta nyt se on taas aika lailla sellainen kuin nuorena, pitkä mutta melko säännöllinen ja vuoto on normaalia ja runsasta.

Mitään ovulaatiotestejä en ole tehnyt, enkä tiedä ovuloinko normaalisti. Gyne jutteli viimeksi että jos ei terot auta niin clomit on seuraava askel, minulla oli silloin jotain häikkää munasolujen irtoamisessa, mistä tuo kierron sekavuuskin johtui.

Että en nyt tiedä pitääkö aloittaa yrittäminen tyhjästä ja yrittää vuosi ja sitten vasta mennä gynelle, vai pitääkö mennä heti pyytämään clomeja "varman päälle".

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Gyne ei välttämättä tosta noin vain voi määrätä clomeja. Pyydä että tekevät kierron kartoituksen, josta nähdään ovuloitko. Se tehdään verikokein ja verikokeella määritellään hormonipitoisuudet. Jos todetaan että ovulaatiota ei ole, voit saada clomit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän