Määrittele yö? (ov)
Juttelin tossa kaverin kanssa ja hän oli onnessaan kun vauva 3vko:a nousi VAIN 4 kertaa yöllä syömään.
Aloin sitten miettiä että mikäköhän on hänen määritelmä yöstä?
Itse määrittelen niin että alkaa klo:23.00 ja loppuu 6.00
Oman määritelmäni mukaan meidän lapset ovat nousseet vain kerran syömään yöllä ja 3kk nukkuneet jo läpi yön molemmat.
Mitens arvon av-mammat määrittelee yön?
Kommentit (25)
nukkumaanmenosta (yöpuku päälle ja sänkyyn) ylösnousemiseen. Eli jos vauva menee nukkumaan klo 20, herää syömään klo 23 ja klo 06 ja jatkaa uniaan kahdeksaan asti, herää vauva silloin kaksi kertaa yössä syömään.
Musta on outoa, että määritellään mielivaltaisesti jotkin tietyt kellonajat yöksi ja jos vauva ei niiden välillä herää, sanotaan, että ei herää yöllä. Ja sitten kumminkin herää sen yöunensa aikana. Minusta vauva/lapsi on lopettanut yösyömiset, kun päivän viimeinen ateria on iltapuuro ja ensimmäinen on sitten aamiainen, eikä siinä välissä tosiaan sitten syödä mitään.
Ei mun parikuinen mitään iltapuuroja syönyt, nukkui 9h putkeen.
Mutta aika vähän on 8h yöuni vähänkään pikkuvauvaa isommalle... :-(
Miten niin 8h on vähän unta??? Jos meinasit aikuiselle siis. Nukkuuhan ne lapset yleensä päiväunetkin ja vauvat varsinkin nukkuu paljon päivälläkin
Oikeastaan määrittelen yön sen mukaan miten itse menen nukkumaan. Lapset on vaan sulautuneet samaan rytmiin :) Kaverilla alkaa vauvan kanssa iltapuuhat n.20.00 että oletan silloin hänellä alkavan "yön". Sitä en tiedä mihin aikaan nousevat ylös sitten.
samaan aikaan nukkumaan, kuin sinä? No tää oli kyllä nyt paras pitkästäaikaan :)
Oikeastaan määrittelen yön sen mukaan miten itse menen nukkumaan. Lapset on vaan sulautuneet samaan rytmiin :) Kaverilla alkaa vauvan kanssa iltapuuhat n.20.00 että oletan silloin hänellä alkavan "yön". Sitä en tiedä mihin aikaan nousevat ylös sitten.
samaan aikaan nukkumaan, kuin sinä? No tää oli kyllä nyt paras pitkästäaikaan :)
Olis ehkä pitänyt muotoilla vähän paremmin. Vauvana siis menivät noin mutta nykyään menevät 20.00 sänkyyn ja nukahtavat useimmiten 20.30
:D Juu ei meillä lapset hillu tosiaan hereillä noin myöhään :D
Lue: iltapuuro = iltapala = maito täysimetetyllä
Lue: aamupala = maito täysimetetyllä