Kysytäänkö teiltä muilta 29-vuotiailta aina paperit kaupan kassalla?
Tänään kaupassa oli mukana vielä tuo 6v joka kassallakin kutsui minua äitiksi,meinasiko se kassa että olen 17v ja sain tuon lapsen 11-vuotiaana vai?
Kommentit (17)
4 vuotta sitten..
tosin en oo käynytkään kuin pari kertaa missään missä papereita olisi voitu kysyä. Ja lisäksi mielestäni näytän ihan ikäiseltäni :)
ne teitä 17-vuotiaaksi luule, vaan kassojen ohje on, että kaikilta alle 25-vuotiaan näköisiltä kysytään paperit.
ei ole mitään 18v-rajaa.
surullista kun ostelet alkoholia lapsen nähden, juotkin varmaan!!! tai tupakoit ;(
Jotta alaikäisten ryyppääminen saataisiin kuntoon, paperit kysytään kaikilta joista on epäilystä että saattaisivat olla alle 25-vuotiaita.
Sen jälkeen kun kortInlukijat tulivat rupsahdin kai jotenkin, kun ei ole kysytty. :(
ikäni kuullessaan ihmiset yleensä sanovat että arvelivat minun olevan parikymppinen tai päälle mutta alaikäiseltä en kyllä kenenkään mielestä näytä. Omasta mielestäni olen ikäiseni näköinen.
...en joka kerta osta mitään missä ikärajoja tarvitsisi kysellä :D
Viimeksi reilu vuosi sitten, 30-vuotiaana, kysyttiin kun ostin tulitikkuja. Lapsi oli mukana vaunuissa ja itellä rönttötoppavaatteet, kai se on se kun on vähän pätkä eikä meikkiä naamassa?
(Ja ei, en ostanut tulitikkuja tupakan sytyttämistä varten, vaan kynttilöiden, joita poltamme kyllä lasten nähden :D)
Saariselällä viime talvena yhdessä kaupassa oli lappu, että tarkastamme kaikilta henikilöllisystodistuksen, mutta jostain syystä multa ei kuitenkaan kysytty. Ajattelin tehdä valituksen ;)
Kun en tuhlaa rahojani moisiin turhuuksiin kuten tupakkaan tai alkoholiin!!
Aikuismaista ;)
kysytään hyvin usein. Olen yli 30...
tupakkaa tai alkoholia....mutta joskus kysytään ihan ruokakaupassakin, jos ostoksissa on olutta.
Alkossa kysytään paperit melkein joka kerta, ja olen sentään jo 35-vuotias. Se on imartelevaa, sydän varmaan itkee verta silloin kun kukaan ei enää papereita kysy :)
ei ole mitään 18v-rajaa.
surullista kun ostelet alkoholia lapsen nähden, juotkin varmaan!!! tai tupakoit ;(
Sitten kaikille älyköille tiedoksi miksi se 25v ohje on: jos näyttää siltä että on korkeintaan 25v niin saattaa itseasiassa olla alle 18v. Ei papereita siksi kysytä alle 25 vuotiailta että saattaisi olla 24v vaan että saattaisi olla 17v tai nuorempi.
Mutta harvemmin enää silloinkaan, kiitos sirukorttien.
ei läheskään aina kysytä vaikka olen vasta 22v.:(
kysyttiin tasan siihen päivään asti että täytin 30 v. Sitten taisin rupsahtaa.
joskus kysytään. En tiedä miksi, omasta mielestäni olen ihan ikäiseni näköinen. Täytin viikko sitten 30.