Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näitä "haluan laihtua, mutten vaan laihdu" -kirjoittajia yhdistää yksi asia

Vierailija
24.11.2010 |

se, että he eivät kerta kaikkiaan halua tehdä mitään sen eteen. Pöljä Pirkko ei halunnut ottaa kuuleviin korviinsa, että hänen ruokailuillaan ja syömisillään ei onnistu. Samoin tuo yks ketju jossa satakiloinen ihmettelee, miksei voi olla laiha, vaikkei ole valmis tekemään yhtään mitään sen eteen.

Itketään ja nuristaan, että kun tykkää vaan suklaasta ja sipseistä ja kaikki liikunta on inhottavaa. Ihan totta, kaikki liikunta on inhottavaa, jos on rupukunnossa. Kun kunto kasvaa, saa liikunnasta iloakin. Mutta jos ei ole valmis yhtään kärsimään, niin satakiloiseksi sitten jääkin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumisessa on paljon monenlaisia haasteita. Yksi ei mitenkään vähäinen on painon jämähtäminen pitkiksi ajoiksi paikoilleen huolimatta siitä, että laihduttaja täysin tinkimättömästi pitää kiinni kevyestä ruokaavaliostaan. Paino putoaa helposti laihdutuksen alussa, mutta jos ei tyydy siihen viiden kilon painonpudotukseen, vaaditaan paljon kärsivällisyyttä ja turhautumisen sietokykyä.

Minä olen pudottanut 14 kiloa ja jatkan edelleen sitkeästi, vaikka nytkin olen vaa'an mukaan lihonut 300 grammaa kahden viikon takaisen punnituksen jälkeen. Siis ilman mitään repsahduksia tai ahmimisia. Tästä on oikeus valittaa.

Vierailija
2/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en saa painoa tippumaan vaikka mitä tekisin. Treenaan 4-6 kertaa viikossa, päälle aerobic ym. Täytän ruoat Kiloklubiin, jotta näen mitä olen syönyt ja minkä verran. Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta elokuussa ja sitä ennen paino nousi vuoden aikana reilun 12kg elämäntapoja muuttamatta ja vaikka kuinka liikuin.

Jos sulla on kristallipallo tai kikkakolmonen mill saan painon tippumaan, niin ottaisin tiedon ilolla vastaan. Nimittäin omat keinot alkavat olla loppu! aikaisemmin painoin 58-59kg ja pituutta on 168cm. Tällä hetkellä painoa 65kg ja siitä ei liiku ainakaan alaspäin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en saa painoa tippumaan vaikka mitä tekisin. Treenaan 4-6 kertaa viikossa, päälle aerobic ym. Täytän ruoat Kiloklubiin, jotta näen mitä olen syönyt ja minkä verran. Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta elokuussa ja sitä ennen paino nousi vuoden aikana reilun 12kg elämäntapoja muuttamatta ja vaikka kuinka liikuin.

Jos sulla on kristallipallo tai kikkakolmonen mill saan painon tippumaan, niin ottaisin tiedon ilolla vastaan. Nimittäin omat keinot alkavat olla loppu! aikaisemmin painoin 58-59kg ja pituutta on 168cm. Tällä hetkellä painoa 65kg ja siitä ei liiku ainakaan alaspäin!!!

aerobiccaa vaan kyse oli aerobisesta liikunnasta :)

Vierailija
4/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laihtumisessa on, no ehkä ennenkaikkea kyse siitä fyysisestä tapahtumasta eli ruokavalio, liikunta ja niiden tuloksena painon putoaminen. Siinä painaa myös henkinen puoli. Pitäisi, joko itsekseen tai ehkä jopa ammattilaisen avulla päästä oman päänsä sisään ja tarkastalemaan mistä kaikki johtuu. Koska ensisijaisesti onnistunut painonpudotus ja elämäntapojen muutos lähtee sieltä ihan omasta kellotapulista.

Tyypillinen kommentti ihmiseltä jolla ei koskaan elämässään ole ollut suurempia paino-ongelmia. Kymmenentäkään kiloa (esim. raskauden jälkeen) ei voida vielä sanoa merkittäväksi paino-ongelmaksi.

Ja monesti suurimpaan ääneen painonpudotuksen kanssa tuskailevat ne joilla ylimääräisiä kiloja on vain muutama. Ei haluta luopua siitä syömisen tavasta mikä on tullut joka päiväiseksi tavaksi ja toisaalta muutama ylimääräinen kilokaan ei haittaa elämää oikeastaan ollenkaan. Silti pitää kailottaa suureen ääneen kuinka mahtavaa oli ennen lapsia kun vyötäröllä oli kolme ja puoli senttiä vähemmän ja vaatteet kokoa pienempiä.

Vierailija
5/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 161c, ja muutama kuukausi sitten painoin 86kg. Pitkään olen elänyt terveellisesti, kirjanut jokaikisen syömisenin ja käynyt lenkillä 4-6 päivänä viikossa 1-1½h kerrallaan reipasta käelyä/hölkkää. Kalorivajeeksi on jäänyt 500-800 kaloria.

Paino ei tippunut juuri ollenkaan josksu lähti 200g kuukaudessa yleensä ei sitäkään.

Jos lipsuin yhtään paino nousi heti.

No lopulta selvisi ,että minulla on pco.n aiheuttama insuliini resistanssi. Sain metforemin tasaamaan insuliinin tuotantoa ja kas paino alkoi tippua ½-1kg viikossa. PAinan nyt78kg ja kokoajan lukemat menevät alaspäin.

Syömisiä ei tarvitse enää laskea,nin tarkkaan koska syön ihan normaalisti, nyt jopa huolettomammin kuin piiiitkään aikaan. Liikuntaa harrastan nykyisin n.3 kertaa viikossa vaikka eihän se pahaa tekisi vaikka enenmpikin kävisi,mutta sitä on jotenkin laiskistunut kun paino tippuu näinkin :).

Kukaan ei uskonut että syön niin terveellisesti ja liikun niinkin paljon, painoa kun oli sen verran runsaasti.

Vierailija
6/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 161c, ja muutama kuukausi sitten painoin 86kg. Pitkään olen elänyt terveellisesti, kirjanut jokaikisen syömisenin ja käynyt lenkillä 4-6 päivänä viikossa 1-1½h kerrallaan reipasta käelyä/hölkkää. Kalorivajeeksi on jäänyt 500-800 kaloria.

Paino ei tippunut juuri ollenkaan josksu lähti 200g kuukaudessa yleensä ei sitäkään.

Jos lipsuin yhtään paino nousi heti.

No lopulta selvisi ,että minulla on pco.n aiheuttama insuliini resistanssi. Sain metforemin tasaamaan insuliinin tuotantoa ja kas paino alkoi tippua ½-1kg viikossa. PAinan nyt78kg ja kokoajan lukemat menevät alaspäin.

Syömisiä ei tarvitse enää laskea,nin tarkkaan koska syön ihan normaalisti, nyt jopa huolettomammin kuin piiiitkään aikaan. Liikuntaa harrastan nykyisin n.3 kertaa viikossa vaikka eihän se pahaa tekisi vaikka enenmpikin kävisi,mutta sitä on jotenkin laiskistunut kun paino tippuu näinkin :).

Kukaan ei uskonut että syön niin terveellisesti ja liikun niinkin paljon, painoa kun oli sen verran runsaasti.

Vierailija
7/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekis mieli täräyttää joskus päin naamaa, että mites olis jos jättäisit sen jokapäiväisen jälkkäri-viinerin syömättä ja keksit kahvin kanssa. Ja ruokaakin riittäisi puolet nykyisestä annoksesta.

Ei ihme että ovat lihavia, jos eivät itse moista tajua.

Vierailija
8/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todettu gynellä jo n.19 vuotiaana (nyt olen 28v).

Kaksi lasta olen saanut nuorena ja raskaudet alkaneet ihan hyvin. Nyt kolmas toiveissa eikä raskautta kuulunut joten menin yksityiselle lapsettomuus klinikalle.

Tuolla todettiinettä pco on molemmissa munasarjoissa ja kohdun limakalvo ei kypsy sekä ovulaatio hävinnyt.

Pco aiheuttaa tuota insuliini resistanssia (eli syödessäni elimistä tuottaa hurjasti liikaa insuliinia joka varastoituu rasvaksi keskivartaloon) ja koska kilpirauhas arvotkin oli normaalit lääkäri määräsi tuota metforemia joka on siis tablettina otettava diabetes lääke.

Raskauksien aikan minulla on ollut sokerirasituksessa paastoarvotkoholla ja sanoi senkinjotuvan tuosta eikä raskausdiabeteksestä joka minulla on tuolloin todettu (ainoa koholla oleva arvo on siis ollut aina se sokerirasituksen paastoarvo. kotiseurannassa ei koskaan yksikään arvo koholla).

Onneksi apu löytyi kuitenkin ja toivottavasti se vauvakin joskus saadaan:)

t.6

Vierailija
9/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä minulla siinä on syynä, että laihtuminen on vaikeaa, tuntui jopa mahdottomalta muutaman vuoden ajan.

Painoni nousi vajaassa vuodessa liki 20kg, johon ei selitystä löytynyt, kilppariarvotkin jäivät rajalle, joten ei varsinaista vajaatoimintaa, vaikka muitakin tyypillisiä oireita oli.

Jatkoin terveellistä syömistä ja liikkumista kuten ennenkin, mutta paino vain oli 85 kg, jos söin yhtään enemmän paino nousi ja nopeasti, mutta alaspäin se oli vaivalloista.

Mitta tuli täyteen, ja testattiin asiaa, söin muutaman viikon ajan max 500 kaloria, ja jo lähti nesteet liikkumaan ja myös rasvaa pienenemään... Ilman tuollaista "sairasta" tehoalkua en varmastikaan olisi onnistunut. Tuon ansiosta elimistö lähti toimimaan, heti kun ruokailut jälleen alkoivat, tiputus tiukassa, noh, näillä mennään.

Vierailija
10/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä minulla siinä on syynä, että laihtuminen on vaikeaa, tuntui jopa mahdottomalta muutaman vuoden ajan.

Painoni nousi vajaassa vuodessa liki 20kg, johon ei selitystä löytynyt, kilppariarvotkin jäivät rajalle, joten ei varsinaista vajaatoimintaa, vaikka muitakin tyypillisiä oireita oli.

Jatkoin terveellistä syömistä ja liikkumista kuten ennenkin, mutta paino vain oli 85 kg, jos söin yhtään enemmän paino nousi ja nopeasti, mutta alaspäin se oli vaivalloista.

Mitta tuli täyteen, ja testattiin asiaa, söin muutaman viikon ajan max 500 kaloria, ja jo lähti nesteet liikkumaan ja myös rasvaa pienenemään... Ilman tuollaista "sairasta" tehoalkua en varmastikaan olisi onnistunut. Tuon ansiosta elimistö lähti toimimaan, heti kun ruokailut jälleen alkoivat, tiputus tiukassa, noh, näillä mennään.

Arvaappa alkaako motivaatio olla hukassa?

Vierailija
11/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotan karppaamiseen tutustumiseen. Jo lähtee kilot, ja vieläpä ilman sen suurempaa tuskaa

Vierailija
12/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotan karppaamiseen tutustumiseen. Jo lähtee kilot, ja vieläpä ilman sen suurempaa tuskaa

kamala närästys! t.3

Vierailija
13/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka luuli syönneessä terveellisesti ja tavallisen määrän kaloreita!! vaikkei niin todellisuudessa ollutkaan.

; http://areena.yle.fi/video/1467446

ainoa mikä tosta dokkarista puutui oli veden juonti, harmi.

ja jutta dietti toimii!!

kokeilkaas mä olen just sellainen jolle pitää sanella mitä syödää, paljonko ja koska!!

ei oo nälkä yhtään =)

t:yks onnellinen jutta dietillä oleva n. puotoista viikkoa takana päin =)

Vierailija
14/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 14 kg pois vastaavalla ruokavaliolla kuin Jutta dieetti on ja takaisin ei kilot 10v aikan tilleet, ennen kuin sairastuin tähän vajaatoimintaan. Nyt se vaan ei tunnu toimivan sekään,ilmeisesti mulla on aineenvaihdunta aivan juntturassa. Noh, salilla kävin juuri ja tein lumityöt päälle, ainakin liikuntaa tulee ;)

Vierailija
15/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en voi sietää rasvaisia ruokia ;(

t. 10

Vierailija
16/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluan purnata myös purnaajista!

Minullakin on muutama työkaveri sekä ystävä joita kaikkia yhdistää ylipainon lisäksi muutama muu yhteinen piirre.

Kaikilla on ruoka rajoitteita.. Eli eivät pysty kasviksista syömään kuin muutamia, tai vihanneksista. Tästä syystä ruoka on pasta painotteista. Jos heillä on oikeasti rajoitteita, voisivat ottaa muita vihanneksia käyttöön. Tuntuu etteivät vain halua syödä.

Jälkiruokia syövät hyvällä ruokahalulla vaikka sisältäisivät mitä!

Ja tuovat aina mukanaan töihin limupullon!

Vierailija
17/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki lihavat puputa noita herkkuja päivittäin!!!! vaikka siltä näyttäisikin jos ulkonäköä kattoo. mä en edes muista milloin olisin viimeksi syönyt jotain sipsei tahi lihottavaa mättöö esim.mäkkäri pöperöö tahi vastaavaa. suklaakin menee todella harvoin suuhun.

Vierailija
18/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mistä johtuu, etten minä liho? Olen liian laiha, ja syön melkeinpä koko ajan, ei auta, olen luuviulu. Sama se on varmaan joillakin lihavilla, eivät laihdu helpolla.

Vierailija
19/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutuksest jostain Ylen kanavalta. Siinä oli ylipainoinen nainen, joka oli kokeillut vaikka mitä diettejä. Mikään ei ollut auttanut ja hän oli tullut siihen tulokseen, että omaa kertakaikkiaan vaan hitaan aineenaineenvaihdunnan. Se se tutkittiin testeillä ja lopputlos oli, että se toimii ihan normaalisti. Siinä meni se selitys lihavuudelle. Lopulta hän alkoi pitää ruokapäiväkirjaa ja jotenkin kävi ilmi(en katsonut ihan koko ajan), että hän söi 43% enemmän kuin itse luuli. Lihavuus johtui siis ihan vaan ylensyönnistä...

Vierailija
20/26 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta hän alkoi pitää ruokapäiväkirjaa ja jotenkin kävi ilmi(en katsonut ihan koko ajan), että hän söi 43% enemmän kuin itse luuli. Lihavuus johtui siis ihan vaan ylensyönnistä...

Samaan kastiin luokittelen ne viinerinmussuttajat ja limunlipittäjät. Siis herätkää nyt pahvit, jos ei ole jotain sairautta, niin jokainen laihtuu, kun vähän funtsii näitä juttuja. Voi aloittaa vaikka omasta ruokavaliostaan ja liikunnan määrästä.