Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi pukeutua iän mukaan?

24.11.2010 |

Eikö tärkeämpää ole pukeutua sään, tilanteen ja oman vartalotyypin mukaan?

Miksi ikä olisi se seikka, joka määrittää minkälaisia vaatteita tulisi ylleen kiskoa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo keskustelu. mitä on tiukat vaatteet? onko tavallinen peruspaita tiukka paita jota ei muka voi käyttää? tai hyvin istuvat housut? Tuntuu hiukan oudolta, että äidiksi tultuani en enää jonkun mielestä saisi pukeutua niihin ihan tavallisiin vaatteisiin joita kaapissani on, joita kaupassa myydään ja jotka sopivat minulle.

Vai eikö äiti saisi seurata muotia? nyt on olleet muodissa nimenomaan löysät vaatteet, ja leggingsit. leggingsejäkin joku parjaa liian paljastaviksi ja kireiksi. siis pitkiäkalsareita, jotka on varmaan maailman epäseksikkäin vaate.

Tulee vähän sellainen tunne, että kaunis ja/tai nuori nainen ei saisi enää äidiksi tultuaan olla kaunis ja nuori.

Vierailija
22/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on pillifarkut ja tiukka paita nyt töissä. Töissä on vain naisia, joten en edes yritä vietellä ketään irstaalla olemuksellani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua pelota että näytät kireissä vaatteissa halvalta?

Anteeksi vaan suora kysymys. t.sen toisen ketjun ap

- heh heh,en ole niin säikky että tuommoisia alkaisin pelkäämään :) :)

Pukeudun kuten haluan. En kuten sinä haluaisit.

Vierailija
24/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppani on kolmen lapsen jälkeen paremmassa kunnossa kuin esim. 10 vuotta sitten, joten pukeudun mielelläni ihonmyötäisiin ja nätteihin vaatteisiin, mutten kuitenkaan koskaan pissistyyliin.

Rintani ovat pienet ja yläkroppa siro, joten kireäkin yläosa näyttää ihan asialliselta päälläni. Korostan myös mielelläni kapeaa vyötäröäni vaatteillani, en kuitenkaan koskaan paljasta napaani.

Olen oppinut korostamaan pukeutumisellani vartaloni parhaita puolia ja peittämään huonompia ja nautinkin siksi shoppailusta ja vaatteista nykyään todella paljon.

Vierailija
25/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutumisellaan viestittää ympäristölle erilaisia asioita. Jos haluaa aikuisena ihmisenä pukeutua teinivaatteisiin niin mikä ettei. Ehkä se vain on jokin implisiitti signaali muille, että ihminen on epätoivoinen ikänsä suhteen tms. Ehkä ihan väärä tulkinta mutta tällaisia luokittelijoita me kanssaihmiset olemme.

Vierailija
26/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin, kun omina teinivuosinani 90-luvun alussa ei todellakaan pukeuduttu kireisiin vaatteisiin vaan kaameisiin kaapuihin, liian isoihin paitoihin ja roikkuviin farkkuihin... Ei kiitos enää.

Minä siis en taatusti ainakaan näytä samalta kuin teininä, nyt kun 3-kymppisenä urheilullisena hyväkroppaisena kolmen lapsen äitinä TODELLAKIN vedän jalkaan pillifarkut ja päälle tiukan neuleen.

Ja lisäksi en voi ymmärtää (ihan totta en voi!!!) että miksi pitää rajoittaa muiden tai itsensä pukeutumista typerillä säännöillä??? Näillä en siis tarkoita sellaisia, kuten hautajaisiin siistit hillityt vaatteet tms. vaan sitä, että joku vaate ei muka sovi johonkin IKÄÄN. En hyväksy sitäkään että tietyn ruumiinrakenteen kanssa ei saisi käyttää tiettyjä vaatteita, hei haloo :O

Toki on hyvä tietää, mikä itseä imartelee parhaiten, mutta jos rakastaa minihameita mutta on "rumat" sääret, niin kamalaahan se olisi että ei saisi käyttää suosikkivaatteitaan siksi. Mikä ihminen säärilleen tms. mahtaa (no vähän saattaa mahtaa mutta you get the point)?

Vapautukaa ihmiset!!! Saatte pukeutua niinkuin haluatte! Muutkin saavat! Tämä ei ole nunnaluostari!!!

Vierailija
27/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käytän töissä usein mustia suoria housuja ja siistiä kauluspaitaa tai neuletakkia. Kengät ovat matalat tavalliset työkengät, joissa viihdyn koko päivän. Meikkiä en käytä, koska en ymmärrä mitä lisäarvoa naaman maalaaminen minulle toisi.

Sitten vapaa-aikana on usein farkut ja joku trikoopaita. Liian kireitä ja tai paljastavia vaatteita en käytä, koska haluan näyttää äidiltä, enkä teiniltä.

työpaikallani, tuohan olisi siellä aivan naurettava asu.

Mutta kysymykseen MIKSI pitäisi pukeutua ikänsä mukaan...Luulen, että ihmisillä on tarve kategorisoida kanssaeläjät. Helpottaa, jos ihmiset pukeutuvat ikänsä mukaan eli about 30v viimeistään siirtyy paitapusero-neuletakki-loaferilinjalle. Toisekseen, pidän naisia aika kateelllisina olentoina. Ei ole kiva kolmikymppisenä huomata, että joku samanikäinen näyttää helvetin hyvältä parikymppisten "univormussa" eli vaikkapa pillifarkuissa ja topissa.

Itse pukeudun siten kuin HALUAN, fiiliksen, tarpeen ja sen mukaan mikä peilistä katsottuna hyvältä näyttää. Vielä ei ole näyttänyt hyvältä kolmikymppisten pakolliset varusteet eikä ole noihin tulut pakottavaa tarvettakaan. Aina olen ollut silti asianmukaisesti puettu, hassua kyllä.

Vierailija
28/28 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutumisellaan viestittää ympäristölle erilaisia asioita. Jos haluaa aikuisena ihmisenä pukeutua teinivaatteisiin niin mikä ettei. Ehkä se vain on jokin implisiitti signaali muille, että ihminen on epätoivoinen ikänsä suhteen tms. Ehkä ihan väärä tulkinta mutta tällaisia luokittelijoita me kanssaihmiset olemme.

Minä ajattelisin vaan, että tykkää noista vaatteista. Tuskin edes tulisi mieleen, että ovat "teinivaatteet". Joo, olen yli 30 itse ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän