Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

isovanhemmilta ei joululahjoja

Vierailija
24.11.2010 |

olemmeko ainoat jotka eivät saa joululahjoja isovanhemmilta? Anoppi antaa korkeintaan hammasharjan, isäni lähettää vain kortin.äärettömän saitoja ihmisiä ovat.Välit sellaiset normaalit, asuvat kaukana mutta tapaavat kyllä lapsia silloin tällöin. itse en heistä kummemmin pidä (äitini jo kuollut) mutta en sitä näytä. Olen tähän lahjattomuuteen jo tottunut.mietin vain että onko tilanne tälläinen muissakin perheissä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille vain.

Vierailija
2/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina muista/pysty/saa aikaiseksi hankkia mitään lahjoja. Periaatteessa kyllä haluaa lapsia muistaa ja he ovat hänelle tärkeitä, mutta sairauden takia jää asiat tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tietenkään meillekään

ap

Vierailija
4/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei tule mitään, äitini on joskus antanut suklaarasian, anopilta tuli viime jouluna pullo itsetehtyä raparperimehua. Eivät anna lapsille syntymäpäivälahjojakaan mutta appivanhemmat odottavat toki kutsun jokaisen (3 lasta) syntymäpäiväkakku-kahville.

Esikoisen ollessa pieni, pahoitin kovasti mieleni, kun kyse ei ole heidän kohdallaan ainakaan rahasta. Mutta nyt olen jo tottunut, eivätkä lapsetkaan odota heiltä mitään kun eivät ole koskaan kerran saaneetkaan.

Itse hankin joka joulun sekä vanhemmilleni, että appivanhemmille joululahjat ja vien syntymäpäivinä kukat. Monta kertaa olen toki miettinyt, että pa*kaako minä viitsin vaivautua kun eivät hekään viitsi. Mutta en vain osaa olla antamatta mitään...

Vierailija
5/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoja isovanhemmille? Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
6/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama meillä. Yksipuolisesti soitellaan hyvät joulut ja laitetaan kortti anopille ja apelle. Jos ei itse soitettaisi, tuskin heistä mitään kuultaisiin koko jouluna. Ja tosiaan lapsia eivät muista - me aikuiset emme mitään halua/tarvitsekaan. Eniten harmittaa se, kun lastenlasten syntymäpäiviä eivät voi noteerata edes sillä puhelinsoitolla. Isovanhemmat kuitenkin lapsille tarkeitä ihmisiä. Appi todella tarkan euron mies - ilmeisesti se soittaminen tai kortin laitto on sitten liian kallista, en tiedä.

Vierailija
7/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä huolimatta nämä eivät muista lapsia mitenkään. Saako sitten olla "möks" ? :D

Vierailija
8/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten myös äitipuoleni lapsille jne. mutta ikinä ei ole tullut edes korttia. Lapsia ei ole muistettu edes syntymäpäivänä. Kyse ei ole siitä, että oltaisiin unohdettu, koska näitä lapsia ei ole kuin kolme yhteensä (meillä kaksi ja siskollani yksi, mies onkin ainoa lapsi).

Tänä vuonna ollaan tylyjä. Ei lähetetä edes korttia.

Vierailija
9/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ostavat lapsille joululahjat, mutta eivät liiottele lahjoissa, vaan ostavat vain jotain pientä, kuten yöasut. Mieheni vanhemmat eivät osta mitään. Minun mielestäni on meidän vanhempien tehtävä ostaa lapsille joululahjat, eikä isovanhempien. Itse emme osta mitään joululahjaksi heille, mutta viemme esimerkiksi joulukukan,leivon kakun tms. En pidä tarpeellisena ostaa itsekään liikaa lahjoja, koska en halua totuttaa lapsia vääränlaiseen elämäntyyliin. Meidän perheemme arvostaa enemmän henkisiä huomionosoituksia kuin materialistisia.

Vierailija
10/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä huolimatta nämä eivät muista lapsia mitenkään. Saako sitten olla "möks" ? :D

Vierailija
11/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noita henkisiä huomionosoituksia tässä kaivattaisiinkin, mutta prkl kun eivät voi lapsenlapsilleen edes soittaa tai korttia laittaa, että muistavat. Yhteydenpito on aina yksipuolista - me soitamme, laitamme kortin, ajamme 500 km käymään. Koskaan ei toisinpäin kun on kaikki niin kallista, kallista nykyään. Eikä todellakaan ole rahasta oikeasti kiinni heillä se touhu.

Vierailija
12/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset, jotka itselle (yleensä) ovat se maailmankaikkeuden tärkein juttu, ovat joillekin sukulaisille aivan merkityksettömiä. Joitain pienet lapset vaan ärsyttää, sukulaislapsetkin. Metelöivät jne. Ekan lapsen kohdalla en tätä älynnyt, nyt on muksuja 3 ja olen jo oppinut keiden sukulaisten jaloista lapset kannattaa pitää pois.

On minun kaveripiirissäkin pari lasta, joita en oikein jaksa. Hyi minua. Siis läheisen kaverin lapsista kyse.

Vierailija
13/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista itsekään koskaan saaneeni omilta isovanhemmiltani joululahjoja. vanhempani laittoivat heille kyllä aina jotain.

Vierailija
14/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä ei ole koskaan hankkinut joululahjoja kenellekään, ei myöskään meidän lapselle. Kun olin lapsi niin osallistui tietty varmaan lahjakuluihin mutta äiti ne kaikki lahjat meille hommasi. En silti pidä häntä saitana, on vain semmonen ihminen joka ei oikein osaa ostaa lahjoja, korkeintaan vähän rahaa antaa jos antaa. Eikä tuo asia ole mua koskaan haitannut, hyvä isä ja isoisä on silti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän