Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö sinulle menkkojen aikana yksi yöside per yö

Vierailija
24.11.2010 |

vai joudutko laittamaan useamman limittäin ja lomittain tms? Laitatko lisäksi muita varmistuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan kaksi, että on tarpeeksi pitkä-koska nukun sekä mahallani että selälläni, enkä halua että valuu mistään

Vierailija
22/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, vuodon määrän puolesta riittäisi pienempikin side, mutta nukun sekä selällään että mahallaan niin pituutta sais olla navasta alaselkään mielellään.

Minipillerit pitää onneks mun menkat poissa, oon viimeisten 8v aikana kärsinyt ehkä alle 20menkat, aina raskautta yrittäessä. Kolmet jälkivuodot toki kyllä kans sitten... Sitten aina pari kk synnytyksen jälkeen minit käyttöön niin eipä tartte taas menkoista stressata ellen halua lopettaa niitä raskautuakseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, olisipa itselläkin tuollaiset "no ehkä joku pikkuhousunsuoja" -menkat. Yleensä laitan yöksi kolme siivekkeellistä pitkää kormisidettä ja tamponin, nukun aina ihan paikallaan ne yöt, ettei lorahtele ohi. Jos satun heräämään yöllä, vaihdan sen tamponin...

Vierailija
24/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kaksi peräkkäin. Yösiteet on liian lyhyitä.

Vierailija
25/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis. Kuinka te tuolleen yöllä tulvitte? Räppänät niin löysät?

Itsellä runsaat menkat ja välillä ei päivisin riitä mikään, liikkuessa pidän tamponia ja sidettä vielä lisävarmistuksena. Pelkkä side ei riitä, kun en osaa falskata tippaa kerrallaan, vaan tulee sit paineen takia koko röörillinen kerralla ja sitä tulvaa ei kyllä mitkään siivelliset siteetkään pidä.

Mutta yöllä olen suht liikkumatta ja riittää, kun aamulla menen kiiruusti röörillisen pöntölle tyhjään.

Vierailija
26/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi riittää, käytän ihan tavallisia siteitä. Jotain slimmejä ne kai on.

Mitä ällöttävyyteen tulee, niin puolensa ja puolensa. Mua inhottaa tamponin laittaminen, se tuntuu ikävältä, samoin pois ottaminen. Lisäksi voisin käyttää tamponia ehkä ensimmäisenä kahtena vuotopäivänä, sen jälkeen ei kannata, koska vuodan liian vähän. Kuivattaa myös limakalvoja. Toisaalta on siistimpi ja mukavampi olo, kun ei ole sidettä.

Vierailija
27/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin riittää. Käykää nyt tutkituttamassa itsenne jos ei muka yksi yöside riitä yöksi!

Vierailija
28/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran runsaat on vuodot parina ekana yönä, että pitää olla tamponi ja side. Sitten on pari yötä tamponi ja seuraavat pikkuhousunsuojalla. Minulla menee saavista lusikalliseen aika vauhdilla.

Vierailija
29/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitettu on, ja ihan terve naisihminen. Aina ollut tulvavuoto alussa. Meitä kun on erilaisia t. 32

Vierailija
30/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun levottomasti ja ekoina päivinä vuoto on kohtuu runsasta. Aikoinaan kun käytin siteitä piti olla yöside ja sen takana poikittain tavallinen, muuten valui aina ohi. Nykyidin käytän kuukuppia ja varan vuoksi kestopikkuhousunsuojaa eikä verisiä lakanoita ole ollut vuosiin. Jos kuppi on ihan täynnä ja meinaa tulla yli, herään, sillä silloin kuppi alkaa tuntua (muuten ei).

Vierailija
31/34 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali side riittää, yösiteitä ostin vain ennen ekaa synnytystä koska kuulin että jälkivuoto on runsasta....no eipä ois tarvinnut, etenkin kun viikossa vuoto muuttui sellaiseksi että päivin-öin riitti pelkkä pikkuhousunsuoja (jos yöllä edes tarvitsi). Päivisin menkkojen aikaan käytän tamponia mutta yöllä annan levähtää ja pidän sidettä. Mulla on 1-2 runsaampaa vuotopäivää ja sen jälkeen niukkaa 3-4 päivää, mutta koskaan ei tarvitse isompaa kuin normaali side/tampooni.

Vierailija
32/34 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaihtoehdot ovat siinä tykkäsi tai ei....Eikä todellakaan aina saa herätä "ihanan kuivaan tunteeseen"....vaan just viimeksi näin unta, että olin housut jalassa kylpyammeessa ja kun heräsin niin....no, sanotaanko, että oli ennenuni.

Vierailija
33/34 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali tamponi tai jopa ilman mitään. AAmulla vain nopsasti vessaan.

Vierailija
34/34 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tule mitään...
Yritän nukkua yöllä kyljellään koska menkkojen aikaan selällään tulee ja paljon.. Sit kun nukkuu kylellään nukkuu niin tuntuu että sivusta falskaa...aamulla tuleekin sitte kiire ja yritän pidätellä...

Sairaslomalla aina menkkojen aikaan pillerit monet kokeiltu ei auta..eikä edes resepti särkylääkkeet :(