Onko liian vähän lahjoja kyselee vähävarainen...
Poika 10 v: X-box Kinect, laavalamppu ja sormiskeitti
Poika 5 v: Halpa cd-soitin, ritariasu, pikkusotilaita ja sormiskeitti.
Tyttö 2 v: Duplo maatila ja haukkuva lelukoira.
Miehelle: uusi flanellipyjama (joo tiedän, kauhea, mutta hän tykkää..)
Tässä nää sitten onkin. Ajattelin jättää tähän, onko ihan mahdottoman vähän, ja pienille liian arvotonta tavaraa?
Sukulaisilta tulee pojille pienet legopaketit ja vaatteita, tytölle vaatteita ja jotain pientä lelua.
Kommentit (15)
Minusta nuo on aivan riittävät lahjat, ellei lapsia sitten ole opetettu saamaan tolkuttomia määriä tavaraa. Lapsi on tyytyväinen siihen, mihin on oppinut olemaan tyytyväinen. Ei raha tai tavara tuo onnea.
Muutama kiva ennemmin kuin satapäin turhaa. Ajattelin itse siis pysytellä samoilla linjoilla, tosin meillä murkut saa uudet puhelimet. Ne olisi ostettava jokatapauksessa joten nyt pukki tuo ne. Eli jokainen saa yhden tuollaisen paketin, pienempi saa siis puhelimen sijaa legoja. Lisäksi kaikille yhteisenä tulee leffalippupaketti eli välipäivinä mennään porukalla elokuviin.
Yhden palkalla eletään eli rahat tosi tiukassa.
toi kinecti ois riittänyt vaik koko perheen joululahjaksi! mut mä oon sit ehk enempi vähävarainen kuin sä :)
ainoastaan vanhin pelaa :) 5-vuotias ei ole vielä edes halunnut kokeilla!
Olen kyllä totuttanut lapset liian hyvään, ollaan oltu ennen paremmissa varoissamme... :(
ainoastaan vanhin pelaa :) 5-vuotias ei ole vielä edes halunnut kokeilla! Olen kyllä totuttanut lapset liian hyvään, ollaan oltu ennen paremmissa varoissamme... :(
ajattelin että siellä tyyliin Sisu-aski ja villasukat kirppikseltä.
Mukavastihan sinulla on lahjoja.
Itse en osta 2-vtuoaalle mitään, koska saa kuitenkin niin hemmetisti kummeilta etc.
ei ole liian vähän, jos lapset saavat jotain sellaista, mitä ovat toivoneet! Vielä nuo sukulaisilta saadut lahjat tuohon lisäksi, niin hyvin riittää.
Jos haluat enemmän paketteja lapsille, niin suklaarasiat tai jotkut muut namit. Tai tietysti jos on tarvetta vaatteille, niin nekin voi kääriä lapselle pakettiin, vaikka eivät niistä pehmeistä paketeista nyt niin innostukaan.
Todennäköisesti teidän lapsenne ovat tyytyväisempiä jouluna kuin ne lapset, jotka saavat aina kaiken haluamansa ja vielä vähän enemmän, eivät koe enää mitään iloa siitä, että saavat jotakin, toisin kuin ne jotka saavat kohtuullisen määrän tavaraa.
Itse olen hyvätuloinen ja ostan lapsilleni paljon vähemmän lahjoja.
Me olemme keskituloinen perhe ja oma 1,5-vuotiaamme saa meiltä lahjaksi kirpparilta ostettuja duploja (iso kassillinen) ja lisäksi kummeilta ja toiselta mummulta lahjat tulossa + mahdollisesti jotain pientä meidän vanhempien sisaruksilta. Toisen mummun joululahjaksi ostamat talvikengät piti ottaa jo käyttöön kun tulikin kunnon pakkaset jo ennen joulua. Eli jos olet vähävarainen, niin mielestäni ostat lapsillesi paljon!
PS. oma mieheni olisi halunnut tuon x-box kinectin joululahjaksi ja sanoin hänelle, että ei tipu, eli mielestäni se on 10-vuotiaalle todella arvokas lahja ja kunhan pienemmät kasvavat niin varmasti hekin pääsevät sillä leikkimään.
nuo ovat kalliita lahjoja
itse ostan useamman, mut arvoltaan pienempiä lahjoja , mut ovat lapseni 5v toivomia
vaikka olemme kohtuullisen hyvätuloisia. Sukulaisilta tosin tulee aika paljon lahjoja.
Me ostetaan omille lapsille 2 lahjaa/lapsi.
Kummeiltaan sekä isovanhemmilta saavat vielä lahjat eli 6 lahjaa/lapsi.
Pääasia on että vietätte perheenä mukavan joulun.