Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin saat lentoemännän vihat niskaasi:

Vierailija
23.11.2010 |

Tässä ohjeita kaikille Turkkiin ja ThaimaaSEEN lähtiöille:

http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2010111012670836_ma.shtml

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä: joka ikisellä lennolla joutuu sanomaan useammalle kuin yhdelle keski-ikäiselle, vähän liian kalliin laukun ostaneelle nasimatkustajalle, että "juu, sinne _edessä_ olevan istuimen alle.."

mutta senhän takia me siellä olemme, kiusaamassa ja mopottamassa matkustajia, eikö vain?

Vierailija
2/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkiaamuna.

Paljon pukumiehiä ja naisia, jotka näppäilevät kommunikaattoreitaan ennen lähtöä. Koneessa käyvät läpi tärkeitä papereita ja kieltäytyvät kumisämpylästä (paitsi business-luokassa).

Kun kone laskeutuu, business-henkilö kerää läppärinsä ja lentolaukkunsa (sieltä edessä olevan istuimen alta) tai ylähyllyltä ja poistuu sujuvasti ja nopeasti pois koneesta.

Lomalennoilla meno onkin ihan toista / :

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mikään noista ei ole tullut mieleenkään. Mutta 2m pitkän mieheni lentoemot mielellään sijoittajat varauloskäynnin kohdalla, pyytämättä.

Vierailija
4/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. paljon lentävä ei-lentoemo

Vierailija
5/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun matkustaa lasten kanssa ja sitä viihdykettä ja pikkupurtavaa on mukana ja laukun sisältöä myös käytetään lennon aikana ahkerasti. Tilat ovat niin hurjan pienet, että laukku on väkisinkin välillä jonkun tiellä tai vaihtoehtoisesti sitä joutuu koko ajan kaivelemaan yläkaapista.

Vierailija
6/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkiaamuna. Paljon pukumiehiä ja naisia, jotka näppäilevät kommunikaattoreitaan ennen lähtöä. Koneessa käyvät läpi tärkeitä papereita ja kieltäytyvät kumisämpylästä (paitsi business-luokassa). Kun kone laskeutuu, business-henkilö kerää läppärinsä ja lentolaukkunsa (sieltä edessä olevan istuimen alta) tai ylähyllyltä ja poistuu sujuvasti ja nopeasti pois koneesta. Lomalennoilla meno onkin ihan toista / : ap

Lennän 5-6 kertaa vuodessa reittilentoja, en omista kommaria, läppäri kyllä on mukana. Laitan matkatavarani sujuvasti ylös (jos siellä joskus on tilaa) tai edessä olevan istuimen alle. Mutta kumisämpylä tai muu lentokoneateria maistuu aina! Välillä ottaisin mieluusti toisenkin aterian, jos olen jo aamuyöllä herännyt ja yksi lennonvaihtokin on takana. Business-luokkaan minulla yksityisyrittäjänä ei ole varaa eikä siinä muutaman tunnin Euroopan lennoilla paljon järkeä olisi.

Mutta siis: haukuttu lentokoneruoka maistuu mulle hyvin! En sitten tiedä onko siitä kieltäytyminen jotenkin kokeneen matkailijan merkki..;)

Vierailija
7/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkiaamuna. Paljon pukumiehiä ja naisia, jotka näppäilevät kommunikaattoreitaan ennen lähtöä. Koneessa käyvät läpi tärkeitä papereita ja kieltäytyvät kumisämpylästä (paitsi business-luokassa). Kun kone laskeutuu, business-henkilö kerää läppärinsä ja lentolaukkunsa (sieltä edessä olevan istuimen alta) tai ylähyllyltä ja poistuu sujuvasti ja nopeasti pois koneesta. Lomalennoilla meno onkin ihan toista / : ap

Lennän 5-6 kertaa vuodessa reittilentoja, en omista kommaria, läppäri kyllä on mukana. Laitan matkatavarani sujuvasti ylös (jos siellä joskus on tilaa) tai edessä olevan istuimen alle. Mutta kumisämpylä tai muu lentokoneateria maistuu aina! Välillä ottaisin mieluusti toisenkin aterian, jos olen jo aamuyöllä herännyt ja yksi lennonvaihtokin on takana. Business-luokkaan minulla yksityisyrittäjänä ei ole varaa eikä siinä muutaman tunnin Euroopan lennoilla paljon järkeä olisi. Mutta siis: haukuttu lentokoneruoka maistuu mulle hyvin! En sitten tiedä onko siitä kieltäytyminen jotenkin kokeneen matkailijan merkki..;)

reissaan 4-8 reissua vuodessa (suurin osa reittilennoilla) ja hyvin harvoin tulee vastaan hyvää lentokoneruokaa, suurimmaksi osaksi se on aika kamalaa :) Ja sanoisin saman vaikka reissaisin vain kerran parissa vuodessa - ellei sillä kertaa sitten osuisi se hyvä annos :)

Vierailija
8/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihan saa niskoilleen kun pyytää kauniisti lasin viiniä tai ihan mitä vaan. Maailman paskin palvelu ja rumimmat emot.

T:lentäjä

Vierailija
9/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihan saa niskoilleen kun pyytää kauniisti lasin viiniä tai ihan mitä vaan. Maailman paskin palvelu ja rumimmat emot. T:lentäjä

Hyvin ja ystävällisesti ainakin minua on aina myös Finnairilla palveltu ja lentoemon ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä.

Loppujen lopuksi lentokone on vain liikenneväline, ei mikään a la carte -ravintola.

Vierailija
10/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työskennellyt lentoemäntänä vuosia(en enää) ja voin sanoa, että ne vuodet opettivat paljon... Monet ihmiset "oikeasti" jättävät aivot narikkaan tullessaan koneeseen... Ammattitaidoksi sitten lasketaan se, että onnistut työssäsi niin, että kaikilla on silti mukavaa. Erittäin haastava ja raskas ammatti, mutta mukava ;-) Ja paljon pitää olla jo erilaisia valmiuksia ennenkuin emännäksi edes pääsee. Tsemppiä vaan työtaisteluihin! Teette hienoa työtä!

Vierailija
11/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeasti toiseksi jos prostituutiota ei lasketa. Minun bestikseni on emo ja voi kiesus sitä menoa, hotellilla pannaan ristiin rastiin ja hän kun tuli raskaaksi niin oli kolme isäehdokasta :) Ilmojen tarjoilijoilla käy usein flaksi ;) Raskas työ vaatii raskaat huvit.

Vierailija
12/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein fiksuja ja mukavia naisia, huumorintajuisia. Eikä mulla ole mitään pahaa sanottavaa Finskin emoista, oikein hyvää palvelua olen saanut. Matkustin jenkkeihin vauvan kanssa Finnairilla ja British Airwaysillä. Kyllä Finski oli 6 kertaa parempi, ihanaa oli siirtyä väsyneenä BA:n koneesta Finskin emojen suojiin:-)

Vierailija
13/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä usein ihmetellyt, että jos mä laitan pienen kassini jalkojeni taakse eli oman istuimeni alle, niin eikö se silloin ole juuri mun takana istuvan tyypin _edessä_olevan_istuimen_alla. Ts. joka istuimen alla on kuitenkin jotain, eikö..?

Ymmärrän kyllä turvamääräykset, mutta harvoinpa kai kone niin putoaa, että matkustajilla olisi hyvä mahdollisuus sievästi kipitellä katkenneen koneen hylystä pois vapaita käytäviä pitkin.. Paljon kun lentää, niin joskus tekis vaan mieli tehdä olo mukavaksi.

Vierailija
14/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman istuimensa alle vaan edessä olevan istuimen alle..

Vierailija
15/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin paljon työkseni, myös ihan vähän ennen äitiysloman alkua, jolloin ison mahan kanssa oli vähän rankkaa seistä turvatarkastusjonoissa ja kipitellä loputtoman pitkiä käytäviä lentokentillä.

Olin erityisen kiitollinen ystävällisille lentoemännille ja kanssamatkustajille, jotka auttoivat minua nostamaan ihan normaalin laukkuni ylähyllylle, sillä en olisi pystynyt siihen ison mahani kanssa.

Vierailija
16/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varmaan on moukkia, jotka noihin sortuu. Mitä vähemmän matkustat, sitä enemmän mokaat - harjoittelu lisää taitoa.

Vierailija
17/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein fiksuja ja mukavia naisia, huumorintajuisia. Eikä mulla ole mitään pahaa sanottavaa Finskin emoista, oikein hyvää palvelua olen saanut. Matkustin jenkkeihin vauvan kanssa Finnairilla ja British Airwaysillä. Kyllä Finski oli 6 kertaa parempi, ihanaa oli siirtyä väsyneenä BA:n koneesta Finskin emojen suojiin:-)

Joillakin on aina kumma tarve mollata nimenomaan Finskin emoja. Kenties ennemmin kannattaisi katsoa peiliin?

Toki Finskin emoistakin löytyy monenlaisia, mutta keskimäärin varsin pätevää porukkaa. Ja keskimäärin parempaa kuin valtaosalla yhtiöistä (esim. tuo mainittu BA tai vaikkapa naapurin SAS)

Vierailija
18/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän matkustat, sitä enemmän mokaat - harjoittelu lisää taitoa.

Nuo asiat ymmärtää ihan perusmaalaisjärjellä ja -käytöstavoilla.

Vähän sama kun kitistään niistä lapsettomista häistä. Juhlissakin pärjää hyvin, kun on peruskäytöstavat hallussa, vaikkei lapsena olisi päässytkään häihin/hautajaisiin tms.

Vierailija
19/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sanot vielä lentäväsi paljon, muttet tajua, miksi se veska pitää nimenomaan laittaa EDESSÄSI olevan istuimen alle? Jos lentäisit paljon varmaan tajuaisit että:

1) sinun penkin alla oleva tila on takanasi olevan ihmisen jalkatila--> sinne et tunge sinun kamojasi.

2) oman penkkisi alla on vielä alumiininen "kaide" joka estää tavaroita valumasta sinun puolelle. Se on myös este ettet sinä tunge sinne mitään. Lisäksi kun tavarat ovat sinun edessäsi, sinä näet ne koko ajan ja ne ovat sinun hallinnassasi.

Ymmärsitkö nyt?

Mä olen kyllä usein ihmetellyt, että jos mä laitan pienen kassini jalkojeni taakse eli oman istuimeni alle, niin eikö se silloin ole juuri mun takana istuvan tyypin _edessä_olevan_istuimen_alla. Ts. joka istuimen alla on kuitenkin jotain, eikö..? Ymmärrän kyllä turvamääräykset, mutta harvoinpa kai kone niin putoaa, että matkustajilla olisi hyvä mahdollisuus sievästi kipitellä katkenneen koneen hylystä pois vapaita käytäviä pitkin.. Paljon kun lentää, niin joskus tekis vaan mieli tehdä olo mukavaksi.

Vierailija
20/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihan saa niskoilleen kun pyytää kauniisti lasin viiniä tai ihan mitä vaan. Maailman paskin palvelu ja rumimmat emot.

T:lentäjä

Finnairin lentoemoilla on todella surkea palvelu ja hymy todella tiukassa, ainakin niillä vanhemmilla. Tuntuu siltä kun olisin tullut koneeseen vähintäänkin heidän riesakseen jos jotakin uskallan ystävällisesti pyytää. Erittäin surkea palvelu, siihen ja nuorempiin lentoemoihin kannattaisi satsata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi