Jos elämä on pilalla eikä sitä itse pysty muuttamaan
Kommentit (9)
Elämä pilalla on palstalla niin suhteellinen käsite. Jonkun elämä on pilalla kun kynsi katkesi, jonkun sen takia että mies ei tottele ja lapset huutaa. Toisilla taas on paha sairaus eikä elämä silti ole pilalla.
"elämä on pilalla". Aivan kuten joku aiemmin sanoikin, jonkun elämä on pilalla parisuhdeongelmien, työttömyden tms. vuoksi, jostakusta vain tuntuu että elämä on pilalla vaikka perusjutut on kunnossa ja jonkun elämä todella on pilalla kovien tuskien tai parantumattoman, vaikean sairauden vuoksi. Mihin kategoriaan ap kuuluu?
vievä perussairaus josta ei kuitenkaan suostuta antamaan eläkettä. Niin rajoilla ollaan. Työtä voi ottaa vastaan vain tietyissä rajoissa ja ollaan köyhyysrajalla.
Ostettiin hometalo ja tehtiin lisäksi itse hirveitä typeryyksiä. Nyt loppuelämä pilalla talon takia.
Parisuhde ihan paskana, vihaan ja inhoan miestäni mutta siitä ei tuon hometalopaskan ja lasten takia pääse eroonkaan.
En ole masentunut sillä lailla että jos pääsen pois tästä paskatalosta ja miehestä eroon edes muutamaksi päiväksi, koen olevani kuin toinen ihminen.
Ap
vaihtavan elämää sun kanssa. No, se ei valitettavasti käy - en usko, että sun paikalle olis tulijoita noilla ehdoilla.
Työkyvyn vievälle sairaudelle ei voi mitään, mutta hometalon ostamiseen olisitte voineet itse vaikuttaa. Varmasti ahneuksissanne ajattelitte, että saatte talon halvalla, mutta elämässä on riskejä ja teidän kohdalla realisoitui ainakin yksi.
Jos inhosi mieheesi on noin kova, ehkä kuitenkin olisi viisainta erota. Helpottaisi ainakin yhtä ongelmaa, eikö?
Eikö miehesi sitäpaitsi tee työtä lainkaan?
Varmasti ahneuksissanne ajattelitte, että saatte talon halvalla,
ap
Hassu ajatus. Toivoisin että joku kiltti auttaisi ja kertoisi mitä minun kannattaisi tehdä seuraavaksi. Kaikki asiat elämässäni olen tehnyt hyvässä uskossa ja toiveikkaana ja aina vaan huonompaan suuntaan on elämä mennyt. Pahin ongelma on siinä että minulta on tässä mennyt itseluottamus ihan täysin enkä uskalla yrittää enää mitään siinä pelossa että se on taas vaan pahempaan päin :(. Esim. ero. ap
apua sä olet hakenut ja saanut? Oletko päässyt lyhytterapiaan ym? Sä tarvitset nyt jonkun antamaan sulle voimaa ja uskoa että elämä kantaa sittenkin, ja se voima löytyy ihan sinusta itsestäsi, mut siihen tarvitaan joskus apua.
Minulla oli jokin aika sitten elämänvaihe, jolloin kaikki tuntui kerta kaikkiaan menevän päin mäntyä. Itsestä riippumattomista syistä. Sain tk:n kautta lähetteen lyhytterapiaan, joka oli erittäin myönteinen kokemus. Jo parin kerran jälkeen aloin nähdä asioita vähän eri näkökulmasta, ja tunsin saaneeni jostain voimaa ja luottamusta elämään. Lyhytterapiassa ei keskitytä siihen, mikä on mennyt vikaan, vaan siihen mikä on hyvin ja mitä hyvän elämän eteen voi konkreettisesti tehdä. Vanhoja muistoja ei pengota jos se ei ole rakentavaa ja tarpeellista terapian kannalta, vaan katse on tiukasti tulevaisuudessa.
Mä sain uskomattoman paljon voimaa siitä, että ammattilainen antoi uutta perspektiiviä asioihin ja auttoi näkemään sen mikä minussa ja elämässäni on hyvää.
Ap on varmasti jo saanut tällaista apua koska toi tilanne on niin jumissa ja kuluttava, mut jos ei ole saanut, niin suosittelen!
eri lampi tai sitten sama lampi mutta viereisessä veneessä.. miten vaan.
Itselläkin on tilanne, että elämä on jumissa. Olen miehen mukana, kuten ap:kin, joutunut jumiin. En pysty itse vaikuttamaan. joo. eroamalla. En halua erota, koska haluan että lapsillani on isä. Mutta en pysty ratkaisemaan näitä ongelmia, en vaikuttemaan edes tulevaan. ne eivät ole minun ratkaistavissa, enemmänkin miehen.
Myös vanhat asiat, joita mies mulle on tehnyt, vaivaavat. mies ei tajua, miksi välillä ryöpsähdän vihaa täynnä riitelemään. Olen jumissa tässä eikä mikään ratkaisu ole hyvä.
Toivon vain että tulevaisuus olisi parempi. Milloin se sitten onkin...
En tarvitse lyhytterapiaa nähdäkseni mikä elämässä on hyvin.
Olen terve. Lapset ovat kaikki elossa, terveitä, voivat hyvin eikä niitä ole viety minulta, ovat minulla j akotona. (eivät ole huostassa olleetkaan koskaan, ei ole ls:n asiakkuutta, mutta aina joku huolsetuu temperamenttisista lapsista ja äidistä ja tekee ilmoituksia, sitten niitä on selvitelty). Minulla on muutama kaveri. Lapsella on kavereita. Minulla on vakituinen työ. Miehelläkin on jonnimoinen työ.
Iloitsen niinkin pienistä asioista, kun että pääsen saunaan ilman lapsia, saan myytyä huutiksessa jonkun pieneksi käyneen tarvikkeen, lapsilla on kauniit vaatteet tms.
Toinen samassa jumissa oleva tuskin on hyvä kaveri, kun kumpikin märehtii omaa kurjuuttaan. Toisaalta on ikävä kiusat muita ihmisiä, joilla on asiat hyvin, näillä omilla ongelmilla, jotka eivät kummene ikinä.
mutta kuka, se riippuu siitä, millä lailla pilalla elämä on