Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko "kukkahattu" persu-moukkien uusi nimitys varakkaalle, koulutetulle sivistyneistölle?

Vierailija
23.11.2010 |

Siltä todella tuntuu, kun tätä palstaa lukee. Jännittävää sinänsä, sillä en koskaan tosielämässä törmää näin laajaan sosioekonomiseen otantaan. Toki kaupassa jne. varmasti lyhyesti kohtaan taustaltaan hyvin erilaisia ihmisiä, mutta henkilökohtaisessa elämässäni en, joten palstaa leimaavat rasisitiset ja muutenkin lyhytnäköisen moukkamaiset kommentit jaksavat hämmästyttää. Tällaisiako ihmiset ovat? Myönnän, elän norsunluutornissa: työskentelen pienessä melko suljetussa akateemisessa asiantuntijayhteisössä, ystäväni ovat järjestään tiedostavia koulutettuja ihmisiä, ja esim. Perussuomalaiset junttikommentteineen ovat meille lähinnä vitsi. Mutta oikeasti onhan se myönnettävä, että ilmeisesti heitä on PALJON olemassa ja kansa todella on noin äärimmäisen yksinkertaista näemmä.

Kannatan homojen avio- ja adoptio-oikeutta, tuen eläinsuojelutyötä, olen Amnestyn jäsen, palestiinalaisten "puolella", en hyväksy maahanmuuttajien väkivallantekoja sen enempää kuin valtaväestönkään, mutta en näe että rajat sulkemalla ratkaistaan maahanmuuttoasioita. En ymmärrä, miten hyvinvointivaltion (kyllä, mielestäni Suomi yhä sellainen on) asukas voi olla niin itsekäs, ettei myöntäisi senttiäkään esim. kehitysapuun.

Olenko kukkahattutäti vai elitisti pahimmasta päästä? Vai sekä että?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on korkea koulutus, en äänestä persuja, mutta en myöskään ole "palestiinalaisten puolella" tai kannata homojen kirkkovihkimistä.

Olen maahanmuuttokriittinen (en -vastainen), sillä minun ulkomaalaistutuissani ei ole niinkään korkeasti koulutettuja ja hyväpalkkaisia kunnon kansalaisia, vaan olen nähnyt myös kääntöpuolen. Erilaisissa kehitysapu-jutuissa on yleensä mukana lähinnä puita halailevia hörhöjä, joilla ei ole minkäänlaista kritiikkiä avustettavia kohtaan. Pitäisi osata tarkastella asioita ulkopuolelta ja järjellä.

Vierailija
42/63 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä sanot yksinkertaiseksi ihmistä jolla on erilainen poliittinen kanta? sinähän se sivistymätön nyt olet =)

Jos tarkoitata Perussuomalaisten kanttajia, ei heillä ole "poliittista kantaa". He ovat tietämättömiä, mistä johtuen pelkäävät ja sellaiseen ainekseen oman edun tavoittelijoiden populismi uppoaa.

Perussuomalaisten kannattaja tässä hei. Vahva kanta politiikkaan löytyy kyllä - eikä pelkästään maahanmuuton osalta. Lähtikö aivosi narikkaan siinä vaiheessa, kun sinua kutsuttiin muslimin patjaksi? Siihen joku linkitti sinulle perussuomalaisten vaaliteesejä; lue ne ajatuksella, ja tule sitten kertomaan meille, mistä olet eri mieltä. Jatketaan keskustelua asiallisesti sitten.

Miksi sivuutit, ap, pointtini edellisestä kirjoituksestani siitä, miten norsunluutornista ei näitä asioita voi nähdä eikä ottaa kantaa todellisuudesta vieraantumisen vuoksi? Tai kehitysavun priorisoimisesta turvapaikkamenettelyn sijaan - miksi sivuutit tämän? Tiesitkö, että suurin osa maastamme turvapaikan saaneista pakolaisista ovat nuoria miehiä? Missä ovat ne sadat miljoonat naiset ja lapset, jotka kärsivät hätää, tuskaa ja kidutusta? Missä ovat todelliset keinot auttaa kiertämällä korruptiota samalla kunnioittaen maiden välisiä diplomaattisia suhteita (ottaen huomioon, että monissa kehitysmaissa arjen todellisuutta on johtavissa asemissa olevien virkamiesten korruptoituneisuus)?

Osaatko keskustella itse asiasta? Oletko edes perehtynyt lainkaan siihen, mitä kritisoit?

t. Sinulle pitkästä aiemmin vastannut otsikolla: "tässä sanoit kaiken oleellisen" tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet humanistisella tai yhteiskuntatieteellisellä alalla. Säälittävää on vaan, että akateemiset ihmiset asettavat itsensä toisten yläpuolelle ja ovat kyvyttömiä miettimään asioiden toista puolta. Akateemisuuden juuri pitäisi avartaa katsantokantaa ja olla avoin muille mielipiteille.

Ei tuo sinun kirjoituksesi kerro oikeastaan edes sivistyksestä. Se kertoo enemmän siitä, että maailmasi on aika suppea, koska tuttavapiirisi ovat sitä samaa ja yhtä. Tai sitten siellä tuttavapiirissä on sala-persuja, mutta ryhmän paineen takia hymistelevät teidän mukana. Meinaan mun yksi kaveri on kaltaisesi ja en jaksa nähdä vaivaa alkaa vänkäämään näistä asioista. Hän voisi jopa katkaista ystävyyden, jos sanoisin ääneen ajatukseni. Parempi antaa luulla, että samoilla linjoilla ollaan...:)

Ihan samaa mieltä, miten hyvin puitkaan ajatukseni sanoiksi :) AAA+

Vierailija
44/63 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on erilainen poliittinen kanta? sinähän se sivistymätön nyt olet =)

AP on arrogantti, huonolla itsetunnolla varustettu pyrkyri, joka pyrkii miellyttämään muita ja samalla olemaan kuitenkin muiden yläpuolella. Surullinen ihminen, jonka kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä, vastenmielinen ihmistyyppi ja juuri tälläisiä iso osa kukkahattu-porukasta on.

Vierailija
45/63 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoittanut noita kaikkia viestejä, joita tässä on nyt lainattu. Nyt en ehdi enempää, palaan illalla asiaan.

ap

Vierailija
46/63 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän mionethan täällä tuntuvatkin symppaavan peruja.

Vierailija
47/63 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen minä kin

Vierailija
48/63 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmisten luokittelua. Onko mukavaa olla wanna be-elitisti siellä kuvitteellisessa norsunluutornissa ja pyöritellä päätä ah niin moukkamaisille kouluttamattomille ja köyhille ihmisille. Kyllä varmasti itsetunto tuollakin tavalla pysyy kasassa. Mutta oikeasti melkeinpä pelottava asenne kanssaihmisiin, lähimmäisiin. Kansa on sinusta siis äärimmäisen yksinkertaista, niinkö?

Varo vain ettei tuo itsetyytyväisyytesi kupla puhkea joskus, elämä voi joskus koetella akateemisen koulutuksen omaavaakin ihmistä.Tuolla ylimielisellä asenteellasi et ole yhtään parempi kuin ne sinun mielestäsi lyhytnäköiset moukat, joiksi kanssaihmisiäsi niin kauniisti kutsut.

T. akateeminen minäkin

O

Siltä todella tuntuu, kun tätä palstaa lukee. Jännittävää sinänsä, sillä en koskaan tosielämässä törmää näin laajaan sosioekonomiseen otantaan. Toki kaupassa jne. varmasti lyhyesti kohtaan taustaltaan hyvin erilaisia ihmisiä, mutta henkilökohtaisessa elämässäni en, joten palstaa leimaavat rasisitiset ja muutenkin lyhytnäköisen moukkamaiset kommentit jaksavat hämmästyttää. Tällaisiako ihmiset ovat? Myönnän, elän norsunluutornissa: työskentelen pienessä melko suljetussa akateemisessa asiantuntijayhteisössä, ystäväni ovat järjestään tiedostavia koulutettuja ihmisiä, ja esim. Perussuomalaiset junttikommentteineen ovat meille lähinnä vitsi. Mutta oikeasti onhan se myönnettävä, että ilmeisesti heitä on PALJON olemassa ja kansa todella on noin äärimmäisen yksinkertaista näemmä.

Kannatan homojen avio- ja adoptio-oikeutta, tuen eläinsuojelutyötä, olen Amnestyn jäsen, palestiinalaisten "puolella", en hyväksy maahanmuuttajien väkivallantekoja sen enempää kuin valtaväestönkään, mutta en näe että rajat sulkemalla ratkaistaan maahanmuuttoasioita. En ymmärrä, miten hyvinvointivaltion (kyllä, mielestäni Suomi yhä sellainen on) asukas voi olla niin itsekäs, ettei myöntäisi senttiäkään esim. kehitysapuun.

Olenko kukkahattutäti vai elitisti pahimmasta päästä? Vai sekä että?

Vierailija
49/63 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekö kaikki voisi suvaita toisiamme täällä kaikkine mielipiteineen. Olipa kukkahattu, persu, tumma,vaalea jne..

Kiitos

Vierailija
50/63 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, millä perusteella persujen äänestäjä muka on tyhmä tai moukka?

Minä olen 29-vuotias akateemisesti koulutettu kahden lapsen äiti ja olen päättänyt ensi vaaleissa äänestää persuja ja vieläpä ensi kertaa elämässäni miestä eli Timo Soinia.

Minä en vaan halua, että muslimien käsitys naisen arvosta saa täällä yhtään lisää jalansijaa.

Olen muuten entinen vihreä ja minun on ihan oikeasti vaikea perustella, minkä takia tänne pitäisi saada lisää islamilaisia miehiä, sillä heidän naiskäsitys on hyvin erilainen kuin länsimaissa - sitä on turha kaunistella.

Vierailija
51/63 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitkin olla kuin minä, minäkin äänestin viimeksi vihreitä ja nyt äänestän Maria Lohelaa Turusta.

http://www.marialohela.fi/etusivu

Vierailija
52/63 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä todella tuntuu, kun tätä palstaa lukee. Jännittävää sinänsä, sillä en koskaan tosielämässä törmää näin laajaan sosioekonomiseen otantaan. Toki kaupassa jne. varmasti lyhyesti kohtaan taustaltaan hyvin erilaisia ihmisiä, mutta henkilökohtaisessa elämässäni en, joten palstaa leimaavat rasisitiset ja muutenkin lyhytnäköisen moukkamaiset kommentit jaksavat hämmästyttää. Tällaisiako ihmiset ovat? Myönnän, elän norsunluutornissa: työskentelen pienessä melko suljetussa akateemisessa asiantuntijayhteisössä, ystäväni ovat järjestään tiedostavia koulutettuja ihmisiä, ja esim. Perussuomalaiset junttikommentteineen ovat meille lähinnä vitsi. Mutta oikeasti onhan se myönnettävä, että ilmeisesti heitä on PALJON olemassa ja kansa todella on noin äärimmäisen yksinkertaista näemmä. Kannatan homojen avio- ja adoptio-oikeutta, tuen eläinsuojelutyötä, olen Amnestyn jäsen, palestiinalaisten "puolella", en hyväksy maahanmuuttajien väkivallantekoja sen enempää kuin valtaväestönkään, mutta en näe että rajat sulkemalla ratkaistaan maahanmuuttoasioita. En ymmärrä, miten hyvinvointivaltion (kyllä, mielestäni Suomi yhä sellainen on) asukas voi olla niin itsekäs, ettei myöntäisi senttiäkään esim. kehitysapuun. Olenko kukkahattutäti vai elitisti pahimmasta päästä? Vai sekä että?

Sä ole mun mielestä lähinnä hassu ja lapsellinen sekä lähinnä hupaisa tossa tohkeudessasi siitä, että sitä ollaan olevinaan (muka) niin fiksua ja (muka)niin muiden yläpuolella. Minäkin olen akateemisesti koulutettu ja varsin hyvätuloinen, harrastan kulttuuria. Kuitenkin olen kaikista asioista kanssasi eri mieltä ja aikomukseni on äänestää persuja.

Vierailija
53/63 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitkin olla kuin minä, minäkin äänestin viimeksi vihreitä ja nyt äänestän Maria Lohelaa Turusta. <a href="http://www.marialohela.fi/etusivu" alt="http://www.marialohela.fi/etusivu">http://www.marialohela.fi/etusivu</a&gt;

Jos asuisin Turun vaalipiirissä, äänestäsin minkäkin tätä. Mutta täytyy etsiä joku persu Tampereelta.

p.s. minäkin muuten olen äänestänyt ennen vihreitä

Vierailija
54/63 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa ihmisiä, jotka tajuavat, että asioilla on monta puolta, eikä aina tarvitse olla niin jyrkkiä ja ehdottomia mielipiteitä.

Tuntuu, ettei kukaan oikein näe kovin paljon omaa napaa pidemmälle.

Vierailija
55/63 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä tästä. En todellakaan kannata mitään Ranskan mallin ghettoja, se on vaarallinen tie. Maltillinen integrointi valtaväestöön - eri kulttuureiden ominaispiirteen huomioiden - on ainoa tie. Mutta tämähän ei Persuille sovi. Sen sijaan "lyhytnäköisiä monikulttuurisuushankkeita" ei ajeta, vaan puhutaan nätisti Pohjoismaisesta kulttuurista, mitä pitää varjella = mamut ja muut värivammaset älkööt vaivautuko. Tätä jargonia voi vääntää vaikka miten päin, mutta totuushan on tuo. Näen siis Persujen politiikan juurikin uhkana yhä suuremmalle kahtiajaolle ja ghettoutumiselle.

ap

ihmisten tietämättömyys "rasismista". On helppoa olla suvaitsevainen jos kaikki "tummahipiäiset" keitä tuntee ovat sellaisia jotka ovat täysin integroituneita länsimaiseen elämäntapaan, sanotaan nyt vaikka joku britti-tutkija jonka iso-iso-isä muuttanut pienenä Intiasta Englantiin, tai joku New Yorkissa asuva tummaihoinen bisnesmies. Ap:n kaltaiset ihmiset eivät käsitä mitä TODELLISUUS on. Esimerkiksi Ruotsissa moni maahanmuuttaja pitää itseään ruotasalaisena, ja vastustaa maahanmuuttoa. Ennen maahanmuuttajia oli vähemmän --> heistä tuli ruotsalaisia. Nykyään maahanmuuttajia on niin paljon, että kaupunginosat muuttuvat "pikku Turkeiksi" jne. ja siellä ei asu enää yhtään ruotsalaisia, tai sellaisia maahanmuuttajia jotka olisivat integroituneet Ruotsalaiseen elämänmenoon. Sama juttu tapahtunut Saksassa ja Ransakan "pikku mellakat" varmaan kaikki muistavat. Pohjoismaissa on totuttu siihen että homma toimii hyvin, se ei pitkälle toimi jos tehdään pimeää työtä serkun pitseriassa/raksalla ja samaan aikaan nostetaan työkkäriä ja vaimo äitiysrahaa+lapsilisiä. Mutta tuokaan ei ole suurin ongelma, vaan se että kun ollaan aina omissa porukoissa, ei tarvitse käyttää esim. suomen kieltä. Ja niin ei koskaan saa suomalaisia ystäviä, ja pysyy aina siinä omassa pikku piirissä, eli asuu fyysisesti Suomessa mutta käytännössä elää kuin lähtömaassa. Ja tämä taas heikentää kaikkien yhtisään kuuluvien mahdollisuuksia integroitua asuinmaahan, koska jos yksi perhe asuu vaikkapa Suomessa, niin helpommin se 1-v joka tänne muuttaa löytää aikanaan suomalaisen miehen/vaimon ja pääsee sitä kautta syvemmälle suomalaisuuteen, vert. tiivis yhteisö jossa pakko naida kotimaasta joku tyttö/mies että hänetkin saadaan Suomeen jne. Suomessa ongelmat ovat pienellä tasolla, mutta minä todella tahtoisin että ap laitettaisiin asumaan esim. Pariisiin tai Tukholmaan sinne alueille, minne eivät ambulanssit uskalla ajaa!

Vierailija
56/63 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa itse tuota Persujen puolueohjelmaa... Jo sen alkusanoissa vetäydytään bunkkereihin aivan täysin! Me - ne -asetelma on todella vahva. Ne valtaapitävät, ne pohjoismaista kulttuuria murentavat.... Sinäpä sen sanoit, sellaisesta ajattelutavasta se rasismi kumpuaa :(

ap

vetäytymällä "me ja ne" - bunkkeriin. Tällsisesta ajattelutavasta rasismi kunpuaa...

Vierailija
57/63 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osoittihan se keskustelun tason täällä.. Tuon kommentin jälkeen en ole kirjoittanut kaikkia viestejä, joita on ilmeisesti tulkittu minun nimissäni kirjoitetuiksi. Olen allekirjoittanut kaikki viestini ap-tunnuksella. Esim. mainitsemaasi viestiä en ole kirjoittanut, jossa sanotaan että ihminen jolla on erilainen poliittinen kanta olisi yksinkertainen.

Sen sijaan pidän ketä tahansa yksinkertaisena, joka liputtaa rasismin puolesta sen varjolla, että nyt on ikäänkuin lupa, kun on ihan puolue, joka näitä asioita ajaa. NIMITTÄIN: Minun pointtini on, että en usko, että suurin osa perussuomalaisten kannattajista on lukenut puolueen ohjelmaa tai ole siitä mitenkään kiinnostunut. En usko että suurin osa tuosta kansanosasta olisi millään tavalla kiinnostunut "värivammasten" hyvinvoinnista tällä maalla tai omallaan. Se, mikä olisi paras ja pitkäaikaisin tapa auttaa kehitysmaiden asukkaita on sivuseikka ja toisen ketjun arvoinen asia. Pointti on se, että väitän ettei suurinta osaa persujen kannattajista kiinnosta asia vähääkään. Riittää, kun "musut" pysyy täältä poissa. Ja puoluehan juhlii, koska on osunut kultasuoneen. Näitä oppimattomia, pelokkaita ihmisiä löytyy pilvin pimein. Nyt heillä on puolue. Mutta ei heitä kiinnosta "maailmanparannus" millään metodilla, poissa silmistä poissa mielestä on riittävä taso. Tähän persut pyrkivät, ja muut osavat rivien välistä tavoitteen lukea, miksi sinä et?

ap

Miksi sinä sanot yksinkertaiseksi ihmistä jolla on erilainen poliittinen kanta? sinähän se sivistymätön nyt olet =)

Jos tarkoitata Perussuomalaisten kanttajia, ei heillä ole "poliittista kantaa". He ovat tietämättömiä, mistä johtuen pelkäävät ja sellaiseen ainekseen oman edun tavoittelijoiden populismi uppoaa.

Perussuomalaisten kannattaja tässä hei. Vahva kanta politiikkaan löytyy kyllä - eikä pelkästään maahanmuuton osalta. Lähtikö aivosi narikkaan siinä vaiheessa, kun sinua kutsuttiin muslimin patjaksi? Siihen joku linkitti sinulle perussuomalaisten vaaliteesejä; lue ne ajatuksella, ja tule sitten kertomaan meille, mistä olet eri mieltä. Jatketaan keskustelua asiallisesti sitten. Miksi sivuutit, ap, pointtini edellisestä kirjoituksestani siitä, miten norsunluutornista ei näitä asioita voi nähdä eikä ottaa kantaa todellisuudesta vieraantumisen vuoksi? Tai kehitysavun priorisoimisesta turvapaikkamenettelyn sijaan - miksi sivuutit tämän? Tiesitkö, että suurin osa maastamme turvapaikan saaneista pakolaisista ovat nuoria miehiä? Missä ovat ne sadat miljoonat naiset ja lapset, jotka kärsivät hätää, tuskaa ja kidutusta? Missä ovat todelliset keinot auttaa kiertämällä korruptiota samalla kunnioittaen maiden välisiä diplomaattisia suhteita (ottaen huomioon, että monissa kehitysmaissa arjen todellisuutta on johtavissa asemissa olevien virkamiesten korruptoituneisuus)? Osaatko keskustella itse asiasta? Oletko edes perehtynyt lainkaan siihen, mitä kritisoit? t. Sinulle pitkästä aiemmin vastannut otsikolla: "tässä sanoit kaiken oleellisen" tmv.

Vierailija
58/63 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten kannattajia siitä, etteivät nämä ole lukeneet puolueohjelmaa läpi, nimittäin suurin osa suomalaisista ei lue minkään puolueen ohjelmia läpi!

Hyvin harva suomalainen on kiinnostunut politiikasta, puolueita äänestetään lähinnä "mielikuvien" mukaan. Moni duunari äänesti SDP:tä kun Lipponen oli johdossa, vaikka Lipponen oli paljon kokoomuslaisempi mielipiteiltään mitä moni kokoomuslainen. SDP nyt vain on leimautunut "tyäväenpuolueeksi".

Samoin Vihreitä äänestää moni jotka ovat muka vihreitä, Vihreät on muka sellainen "pelastetaan maailma"-puolue, mitä se aikanaan olikin, vaan ei ole enää, Vihreitä enää kiinnosta muu kun olla hallituksessa, Sinnemäki varoo koko ajan sanomisiaan ettei vaan pyllistä jollekkin kun kumartaa yhteen suuntaan. Ja jos miettii miten merkittävä asia ydinvoiman vastustaminen oli Vihreille, ja niin vaan siitäkin periaatteesta luovuttiin jotta saadaan olla hallituksessa...

Ja jokaisesta puolueesta löytyy vastaavia esimerkkejä! Politiikka on nykyään mennyt sellaiseksi, että kaikki ovat lähes samanlaisia puolueita, hieman eri painotuksin. Suomesta puuttuu sellainen vastakkain asettelu mitä useimmissa muissa maissa on: jos äänestää puoluetta a sen vallassa ollessa asiat todella ovat eri tavalla kun puolueen b ollessa vallassa.

Tämän tyhjiön nyt Perussuomalaiset täyttävät: vihdoin monien vuosien jälkeen on tarjolla VAIHTOEHTO! Ja huomaahan sen, että muut puolueet koittavat matkia Perussuomalaisten teemoja koska huomaavat että ne tehoavat. Ja jopa Halonen on maininnut että Perussuomalaisten teemoista kannattaa muidenkin ottaa mallia, koska ne vaikuttavat olevan sellaisia mistä kansa on huolissaan. (HUOM: ja tässä ei nyt tarkoiteta vain maahanmuuttopolitiikkaa mikä saanut suhteettomasti palstatilaa). Moni antaa Perussuomalaisille äänensä "protestina", pikku näpäytys muille puolueille ettei tuollaista menoa enää jakseta/haluta katsella, kansa haluaa VAIHTOEHTOJA ja enemmän eroja puolueiden välille. Ja tämä varmasti toteutuukin (=muiden puoluiden sisällä suuria muutoksia) kun Perussuomalaiset saavat äänivyöryn tulevissa vaaleissa.

Kaikesta päätellen ap on Platonin kannattaja, ja haluaa romuttaa demokratian. Fakta kun on se, että demokratiassa eletään niin, että JOKAISELLA on äänioikeus. Niin myös sillä lähikapakan Juoppo-Ranella, Seiskaa lukevalla Ritulla joka vain yläasteen käynyt ja ylpeilee ettei ole koskaan sanomalehteä avannut. Itse olen sitä mieltä, että esim. Erkki Tuomiojan kaltaisten pitäisi päästä enemmän ääneen ja muutenkin että eduskunnassa olisi aidosti fiksuja ihmisiä Maria Kuzeninojen ym. sijasta. Mutta en sentään ole valmis romuttamaan demokratiaa, joten pakko on hyväksyä se että JOKAISELLA se äänioikeus on ja jokaisen ääni on yhtä arvokas. Turha haukkua ketään tyhmäksi jos äänestää puoluetta X, sillä ei ole merkitystä mikä on oikein/väärin "oikeasti", vaan demokratiassa mennään sen mukaan mitä enemmistö päättää, piste.

Vierailija
59/63 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osoittihan se keskustelun tason täällä.. Tuon kommentin jälkeen en ole kirjoittanut kaikkia viestejä, joita on ilmeisesti tulkittu minun nimissäni kirjoitetuiksi. Olen allekirjoittanut kaikki viestini ap-tunnuksella. Esim. mainitsemaasi viestiä en ole kirjoittanut, jossa sanotaan että ihminen jolla on erilainen poliittinen kanta olisi yksinkertainen. Sen sijaan pidän ketä tahansa yksinkertaisena, joka liputtaa rasismin puolesta sen varjolla, että nyt on ikäänkuin lupa, kun on ihan puolue, joka näitä asioita ajaa. NIMITTÄIN: Minun pointtini on, että en usko, että suurin osa perussuomalaisten kannattajista on lukenut puolueen ohjelmaa tai ole siitä mitenkään kiinnostunut. En usko että suurin osa tuosta kansanosasta olisi millään tavalla kiinnostunut "värivammasten" hyvinvoinnista tällä maalla tai omallaan. Se, mikä olisi paras ja pitkäaikaisin tapa auttaa kehitysmaiden asukkaita on sivuseikka ja toisen ketjun arvoinen asia. Pointti on se, että väitän ettei suurinta osaa persujen kannattajista kiinnosta asia vähääkään. Riittää, kun "musut" pysyy täältä poissa. Ja puoluehan juhlii, koska on osunut kultasuoneen. Näitä oppimattomia, pelokkaita ihmisiä löytyy pilvin pimein. Nyt heillä on puolue. Mutta ei heitä kiinnosta "maailmanparannus" millään metodilla, poissa silmistä poissa mielestä on riittävä taso. Tähän persut pyrkivät, ja muut osavat rivien välistä tavoitteen lukea, miksi sinä et? ap

Perussuomalaisten kannattaja tässä hei. Vahva kanta politiikkaan löytyy kyllä - eikä pelkästään maahanmuuton osalta. Lähtikö aivosi narikkaan siinä vaiheessa, kun sinua kutsuttiin muslimin patjaksi? Siihen joku linkitti sinulle perussuomalaisten vaaliteesejä; lue ne ajatuksella, ja tule sitten kertomaan meille, mistä olet eri mieltä. Jatketaan keskustelua asiallisesti sitten. Miksi sivuutit, ap, pointtini edellisestä kirjoituksestani siitä, miten norsunluutornista ei näitä asioita voi nähdä eikä ottaa kantaa todellisuudesta vieraantumisen vuoksi? Tai kehitysavun priorisoimisesta turvapaikkamenettelyn sijaan - miksi sivuutit tämän? Tiesitkö, että suurin osa maastamme turvapaikan saaneista pakolaisista ovat nuoria miehiä? Missä ovat ne sadat miljoonat naiset ja lapset, jotka kärsivät hätää, tuskaa ja kidutusta? Missä ovat todelliset keinot auttaa kiertämällä korruptiota samalla kunnioittaen maiden välisiä diplomaattisia suhteita (ottaen huomioon, että monissa kehitysmaissa arjen todellisuutta on johtavissa asemissa olevien virkamiesten korruptoituneisuus)? Osaatko keskustella itse asiasta? Oletko edes perehtynyt lainkaan siihen, mitä kritisoit? t. Sinulle pitkästä aiemmin vastannut otsikolla: "tässä sanoit kaiken oleellisen" tmv.

Tälle keskustelulle. Kritisoida kyllä osaat, ja olet myös ilmeisen kunnostautunut laittamaan sanoja toisten suuhun - huomaa, että on sinun omaa tulkintaasi kuvitella, että riviperussuomalaisten kannattaja ajattelee toisista ihmisistä termeillä "värivammainen" tai "musu" - tämä on kaikki aivan omaa tulkintaasi. Sinä et voi tietää sitä, mihin joku toinen poliittisen kantansa perustaa, ja toisen ihmisen älykkyyden aliarvioiminen (ja itsensä korottaminen) tällä tavoin kertoo enemmän sinusta, kun haukkumistasi perussuomalaisten kannattajista.

Arvasin, ettet pysty edes keskustelemaan maahanmuuton problematiikasta oikeasti, eikä sinulla ole todellisuudessa antaa mitään aikaa kestäviä ratkaisuja esittämiini ongelmiin - sanasi ovat tyhjää helinää. Onneksi on meitä valveutuneita fiksujakin, jotka pitävät sinunlaisiasi yksinkertaisina, todellisuudesta vieraantuneina laumasieluina (oli sitten akateeminen tutkinto tai ei - ei se mittaa ihmisen älykkyyden määrää millään tavalla).

Terveisin; nro 34

Vierailija
60/63 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin ap katosi? ;)