Onko "kukkahattu" persu-moukkien uusi nimitys varakkaalle, koulutetulle sivistyneistölle?
Siltä todella tuntuu, kun tätä palstaa lukee. Jännittävää sinänsä, sillä en koskaan tosielämässä törmää näin laajaan sosioekonomiseen otantaan. Toki kaupassa jne. varmasti lyhyesti kohtaan taustaltaan hyvin erilaisia ihmisiä, mutta henkilökohtaisessa elämässäni en, joten palstaa leimaavat rasisitiset ja muutenkin lyhytnäköisen moukkamaiset kommentit jaksavat hämmästyttää. Tällaisiako ihmiset ovat? Myönnän, elän norsunluutornissa: työskentelen pienessä melko suljetussa akateemisessa asiantuntijayhteisössä, ystäväni ovat järjestään tiedostavia koulutettuja ihmisiä, ja esim. Perussuomalaiset junttikommentteineen ovat meille lähinnä vitsi. Mutta oikeasti onhan se myönnettävä, että ilmeisesti heitä on PALJON olemassa ja kansa todella on noin äärimmäisen yksinkertaista näemmä.
Kannatan homojen avio- ja adoptio-oikeutta, tuen eläinsuojelutyötä, olen Amnestyn jäsen, palestiinalaisten "puolella", en hyväksy maahanmuuttajien väkivallantekoja sen enempää kuin valtaväestönkään, mutta en näe että rajat sulkemalla ratkaistaan maahanmuuttoasioita. En ymmärrä, miten hyvinvointivaltion (kyllä, mielestäni Suomi yhä sellainen on) asukas voi olla niin itsekäs, ettei myöntäisi senttiäkään esim. kehitysapuun.
Olenko kukkahattutäti vai elitisti pahimmasta päästä? Vai sekä että?
Kommentit (63)
Tosin asun monenkirjavassa kerrostalossa jossa noita kommentteja kuulee välillä ihan livenäkin, työpaikallakin muutama vanhempi nainen viljelee (pelosta kumpuavia?) suvaitsemattomia kommentteja ja tunnen henkilökohtaisesti monista maista muuttaneita sekä pakolaisia että asiantuntijoita.
Siltä todella tuntuu, kun tätä palstaa lukee. Jännittävää sinänsä, sillä en koskaan tosielämässä törmää näin laajaan sosioekonomiseen otantaan. Toki kaupassa jne. varmasti lyhyesti kohtaan taustaltaan hyvin erilaisia ihmisiä, mutta henkilökohtaisessa elämässäni en, joten palstaa leimaavat rasisitiset ja muutenkin lyhytnäköisen moukkamaiset kommentit jaksavat hämmästyttää. Tällaisiako ihmiset ovat? Myönnän, elän norsunluutornissa: työskentelen pienessä melko suljetussa akateemisessa asiantuntijayhteisössä, ystäväni ovat järjestään tiedostavia koulutettuja ihmisiä, ja esim. Perussuomalaiset junttikommentteineen ovat meille lähinnä vitsi. Mutta oikeasti onhan se myönnettävä, että ilmeisesti heitä on PALJON olemassa ja kansa todella on noin äärimmäisen yksinkertaista näemmä. Kannatan homojen avio- ja adoptio-oikeutta, tuen eläinsuojelutyötä, olen Amnestyn jäsen, palestiinalaisten "puolella", en hyväksy maahanmuuttajien väkivallantekoja sen enempää kuin valtaväestönkään, mutta en näe että rajat sulkemalla ratkaistaan maahanmuuttoasioita. En ymmärrä, miten hyvinvointivaltion (kyllä, mielestäni Suomi yhä sellainen on) asukas voi olla niin itsekäs, ettei myöntäisi senttiäkään esim. kehitysapuun. Olenko kukkahattutäti vai elitisti pahimmasta päästä? Vai sekä että?
Muuten, kannattaa katsoa Persujen vaaliehdokkaat heidän kotisuiltaan. Aika korkeasti koulutettuja ihmisiä löytyy heidän riveistään. Joten se siitä alhaisesti koulutettujen ja syrjäytyneiden puolueesta.
Oletko huomannut että yksin korkea koulutus ei takaa minkäänlaista sivistystä? Ehkä et?
ja sillä tarkoitetaan silmänsä realiteeteilta ummistavia, kaikkea ja kaikkia ymmärtäviä, sinisilmäisiä ja kaiken anteeksi antavia hymisijöitä, joilta humanismi menee jo aivan överiksi.
Sinä tuskin olet kukkahattu ainakaan pelkän tekstisi perusteella. Pikemminkin tulee mieleen omahyväinen, joka itseensä tyytyväisenä katselee muita ylhäältä alaspäin ja katsoo oikeudekseen persujen tms. arvostelun. Onko mottosi "kunhan ei itse tarvitse liata käsiään, etäämmältä voin tarkkailla"? Sellainen mulle tuli mieleen. :)
kukkahattu olet, mutta sen tiedän etten tulisin toimeen kanssasi. Sinun tyyliset ihmiset jollain tapaa ärsyttävät minua suunnattomasti.
jolla on erilainen poliittinen kanta? sinähän se sivistymätön nyt olet =)
"Perussuomalaiset junttikommentteineen ovat meille lähinnä vitsi" -kommentillasi syyllistyt yhden ihmisryhmän luokitteluun ihan samalla tavoin kuin juuri leimaamasi rasistit.
Perussuomalaisissa on erilaisia ihmisiä. Suuresta (?) sivistyneisyydestäsi huolimatta et liene kuitenkaan tutustunut perussuomalaisten ehdokkaisiin tai itse puolueohjelmaan?
Oletpahan vain tehnyt päätelmiä iltapäivälehtiä, vauvapalstaa ym. POPULISTImedioita lukemalla ; )?
T: Eräs maahanmuuttokriitikko (EI rasisti), perussuomalaisten tuleva äänestäjä, joka EI kannata rajojen sulkemista maahanmuutolta kokonaan, joka myös kannattaa homojen avioliitto- ja adoptio-oikeutta.
ja sillä tarkoitetaan silmänsä realiteeteilta ummistavia, kaikkea ja kaikkia ymmärtäviä, sinisilmäisiä ja kaiken anteeksi antavia hymisijöitä, joilta humanismi menee jo aivan överiksi. Sinä tuskin olet kukkahattu ainakaan pelkän tekstisi perusteella. Pikemminkin tulee mieleen omahyväinen, joka itseensä tyytyväisenä katselee muita ylhäältä alaspäin ja katsoo oikeudekseen persujen tms. arvostelun. Onko mottosi "kunhan ei itse tarvitse liata käsiään, etäämmältä voin tarkkailla"? Sellainen mulle tuli mieleen. :)
onnellinen suvaitsevaisuus on paljon mukavampi kuin vittuuntuneena kyräily. t-kukkis
ja sillä tarkoitetaan silmänsä realiteeteilta ummistavia, kaikkea ja kaikkia ymmärtäviä, sinisilmäisiä ja kaiken anteeksi antavia hymisijöitä, joilta humanismi menee jo aivan överiksi.
Sinä tuskin olet kukkahattu ainakaan pelkän tekstisi perusteella. Pikemminkin tulee mieleen omahyväinen, joka itseensä tyytyväisenä katselee muita ylhäältä alaspäin ja katsoo oikeudekseen persujen tms. arvostelun. Onko mottosi "kunhan ei itse tarvitse liata käsiään, etäämmältä voin tarkkailla"? Sellainen mulle tuli mieleen. :)
Kukkahattutäti tarkoittaa henkilöä (yleensä keski-ikäistä naista), joka on kovin huolissaan jos jostakin: nuorison juomisesta, pelien ikärajoista, median seksualisoitumisesta... ja vaatii näihin puuttumista. Yleensä kyllä kulturelli ja sivistynyt, mutta ehkä hiukan vanhanaikainen joissain asioissa. Itse olen tietyssä määrin kukkahattutäti, enkä pidä sitä pilkkanimenä :D
Fiktiivisistä hahmoista South Parkin Sheila (What what whaaaat???!!) on kukkahattutäti.
vaan paljon pahempaa. Hän on rasistininen, ennakkoluuinen ja suvaitsematon sekä elitistinen hienostelija.
Minusta myös ap:n tekstistä paistaa halveksunta alemmin koulutettuja kohtaan (jos et ole akateeminen, et voi omata minkäänlaista järkevää mielipidettä esim. yhteiskunnallisia asioita kohtaa vaan olet tietämätön juntti). Korkeampi koulutus ei todellakaan ole tae siitä, että tietää yhtään mistään mitään tai olisi suvatitsevainen, sen todistaa ap:n teksti.
En tiedä mikä logiikka tässä on, mutten kyllä muutenkaan aina tajua heidän ajatuksenjuoksuaan. Mutta tutustuin puolivahingossa Muutos 2011-puolueen ajatuksiin suorasta demokratiasta, ja täytyy sanoa, että olen heidän kanssaan samaa mieltä. Miksei Suomessakin voitaisi äänestää suorissa kansanäänestyksissä tärkeistä asioista. Ei Sveitsilläkään huonosti mene, vaikka siellä näitä kansanäänestyksiä harrastetaankin.
Kukkahattu on tosi vanha nimitys niille ihmisille, jotka haluavat syleillä maailmaa ajattelematta lainkaan sen seurauksia. Yleensä hlö on yksinkertainen, lyhytnäköinen, nainen ja vieläpä ruma sellainen. Järjen tai sivistyksen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Toisekseen katsopas hieman Persujen ehdokkaita, taidat yllättyä, koska siellä on koulutettuja takuulla enemmän kuin esim SDP, Vasemmistoliitto, VIhreät akselilla jos koulutus nyt sivistyksen merkki joillekin on.
Oletko asunut koskaan itä-helsingin slummialueilla? Jos et,et tiedä maahanmuuttajien touhuista yhtään mitään."Sivistyneistön" ei koskaan tarvitse kohdata ongelmia joita luettelemistasi asioista seuraa,joten helppohan se silloin on kaikki hyväksyä ja tuntea olevansa NIIN hyvä ihminen.
http://personal.inet.fi/koti/seikku/sekalaista/kukkahattu.html
Kukkahattutäti on henkilö, joka tietää miten muiden tulisi elää elämäänsä. Hän on useimmiten nainen, mutta mieskin voi olla hyvin kukkahattutäti. Hyacinth Bucket TV-sarjasta Pokka pitää, on eräänlainen stereotypia kukkahattutädeistä.
Kukkahattutäti on besserwisser, joka tietää paremmin asiat kuin muut. Hän on tiukka moraalin ja hyvän kotikasvatuksen vaalija. Suuren metelin pitäminen on kukkahattutädille tyypillisempää kuin jokin konkreettinen tekeminen.
Toisinaan kukkahattutäti saattaa olla kaiken vaaleanpunaisten lasien läpi näkevä henkilö, joka ei näe eikä kuule muuta kuin oman pienen maailmansa. Hän neuvoo muita ottamaan oppia ja mallia itsestään elämisen ja olemisen suhteen. Omille virheilleen kukkahattutäti on sokea.
Kukkahattutätejä pidetään yleisesti rasittavina, suvaitsemattomina ja ärsyttävinä henkilöinä. He ovat kuitenkin pohjimmiltaan hyvää tarkoittavia ihmisiä, ja siksi toisinaan järkevä keskustelu kukkahattutädin kanssa saa asenteen muuttumaan omia mielipiteitäsi puoltavaksi, kunhan vain osaat järkeillä mielipiteesi ja asiasi tarpeeksi kukkahattumaisesti. Suora järjen puhuminen kukkahattutädille ei yleensä onnistu, mutta kuuntelemalla hänen paapatustaan ensin ja kommentoimalla avustavasti oman mielipiteesi suuntaisesti, saatat saada kukkahattutädin harmaat aivosolut liikkeelle.
Oletko asunut koskaan itä-helsingin slummialueilla? Jos et,et tiedä maahanmuuttajien touhuista yhtään mitään."Sivistyneistön" ei koskaan tarvitse kohdata ongelmia joita luettelemistasi asioista seuraa,joten helppohan se silloin on kaikki hyväksyä ja tuntea olevansa NIIN hyvä ihminen.
Tarkoitan nyt 'kukkahatulla' vain tämän keskustelun hengessä ihmistä, joka lähtökohtaisesti ei ole rasisti ja joka ei automaattisesti ajattele muista pahaa. Ei ap.
Ei lähtökohtaisesti kannatakaan olla rasisti eikä ajatella muista pahaa.Tosin ap on noita molempia
Tekeekö se minusta rasistin etten hyväksy rasismia?? :D Tuskinpa. Kyllä ne persujen kannattajien jutut lähinnä vitsiltä vaikuttavat, pahoittelut.
Niin ja minähän itse myönsin, että elän jossain määrin norsunluutornissa. En oikeasti tunne tosielämässä ihmisiä, jotka ajattelisivat samoin kuin näissä vaikkapa palstan "maahanmuuttokriittisissä" (= syvän vihamielisissä hate-ketjuissa) kirjoitellaan. Mielestäni puolue on sama kuin sen äänestäjät. On sinänsä yhdentekevää, mitä epämääräistä tahtotilaa persujen puolueohjelmaan on kirjattu, sillä epäilen vahvasti, että 99% ko. puolueen kannattajista ei ole itse puolueohjelmaa lukenut. Kannattajat ovat valtaosin juurikin näitä ennen äänestämättömiä, nyt äänensä iltapäivälehtien palstamilleistä löytäneet ihmiset, joilla on niin kapea näkemys maailmasta, että minua huvittaisi jos ei hirvittäisi näin paljon.
ap
"Perussuomalaiset junttikommentteineen ovat meille lähinnä vitsi" -kommentillasi syyllistyt yhden ihmisryhmän luokitteluun ihan samalla tavoin kuin juuri leimaamasi rasistit. Perussuomalaisissa on erilaisia ihmisiä. Suuresta (?) sivistyneisyydestäsi huolimatta et liene kuitenkaan tutustunut perussuomalaisten ehdokkaisiin tai itse puolueohjelmaan? Oletpahan vain tehnyt päätelmiä iltapäivälehtiä, vauvapalstaa ym. POPULISTImedioita lukemalla ; )? T: Eräs maahanmuuttokriitikko (EI rasisti), perussuomalaisten tuleva äänestäjä, joka EI kannata rajojen sulkemista maahanmuutolta kokonaan, joka myös kannattaa homojen avioliitto- ja adoptio-oikeutta.
Kukkahattutäti tarkoittaa henkilöä (yleensä keski-ikäistä naista), joka on kovin huolissaan jos jostakin: nuorison juomisesta, pelien ikärajoista, median seksualisoitumisesta... ja vaatii näihin puuttumista. Yleensä kyllä kulturelli ja sivistynyt, mutta ehkä hiukan vanhanaikainen joissain asioissa. Itse olen tietyssä määrin kukkahattutäti, enkä pidä sitä pilkkanimenä :D
Fiktiivisistä hahmoista South Parkin Sheila (What what whaaaat???!!) on kukkahattutäti.
Muuten, kannattaa katsoa Persujen vaaliehdokkaat heidän kotisuiltaan. Aika korkeasti koulutettuja ihmisiä löytyy heidän riveistään. Joten se siitä alhaisesti koulutettujen ja syrjäytyneiden puolueesta.