Kuinka paljon rahaa laitat päiväkodin opejen joulumuistamisiin?
Meillä lasta hoitaa pääosin kolme, mutta kyllä ne kolme muutakin ja harjoittelija silloin tällöin auttavat pukemisessa jne. Eli samanlaisella lahjalla olen ajatellut kaikkia muistaa. En aio leipoa tms. vaan ostaa jotain "pientä". Mutta mikä olisi sellainen summa per nuppi? Kiitos!
Kommentit (34)
vaikuttavat lasteni elämään ja päiviin päiväkodissa. Ovat jokainen tärkeitä, siksi muistan kaikkia. Taloudellisen tilanteemme vuoksi hyvin pienellä, n. 2e muistamisella. Omalle ohjaajalle sitten siihen jotain lisää.
Mitä te luulette, että ne päiväkodin tädit tekee niillä tiimarin kynttilöillä ja piirustuksilla yms. "roskalla". Tuskin niitä säilytetään kovinkaan kauaa.
Ja kynttilät ei kauaa mulla säily muutenkaan, kun ovat käyttötavaraa ;)
Itse vien herkkuja muistamiseksi. On otettu ilolla vastaan joka vuosi :)
meillä näitä muistettavia on pk:ssa yhteensä 6, lisäksi harrastusten vetäjät eli kymmenelle ihmiselle hommaan joulumuistamiset. Budjetoin tähän 100 euroa.
meillä näitä muistettavia on pk:ssa yhteensä 6, lisäksi harrastusten vetäjät eli kymmenelle ihmiselle hommaan joulumuistamiset. Budjetoin tähän 100 euroa.
6 vuotta.
Ihan vain toiveena, että älkää laittako niitä tuikkuja ja kynttilöitä ja lasten askartelemia savimöykkyjä ja mitään tilpehööriä. Niillä ei tee mitään ja lentävät yleensä roskikseen heti kotona.
Pahalta tuntui itsestäkin niitä heittää pois (kuten esim. lapsen leipomat piparit. En todellakaan syö niitä). Mutta minulla ei ole ylimääräistä huonetta säilyttää niitä.
En mitään Pandaa, mutta en toisaalta Lindtin erikoisuuksiakaan. Saavat syödä yhdessä siitä, suklaa taatusti maistuu naisporukalle!
Ne, jotka haluaa pitää painoaan kurissa.
Hei haloo, suklaarasioita tulee joka joulu kymmeniä. Kenen te luulette niitä syövän. Ei kaikki lastentarhanopettajat ole läskiperse ahmatteja. Vähän voisi olla viitseliäisyyttä ja miettiä lahjaa enemmän.
En mitään Pandaa, mutta en toisaalta Lindtin erikoisuuksiakaan. Saavat syödä yhdessä siitä, suklaa taatusti maistuu naisporukalle!
Hei haloo, suklaarasioita tulee joka joulu kymmeniä. Kenen te luulette niitä syövän. Ei kaikki lastentarhanopettajat ole läskiperse ahmatteja. Vähän voisi olla viitseliäisyyttä ja miettiä lahjaa enemmän.
Tietysti meillä on taka-ajatuksena lihottaa Teitä entisestään, jotta pidätte näppinne kurissa meidän miehistä yms. tms. Heh!
Ei kai niitä kaikkia suklaita ole pakko kerralla syödä? Riittää pitkälle seuraavaan vuoteen ja varmasti niitä on jaettu työntekijöiden kesken kotiin vietäviksi.
pilalle.
Ja niitä pandan konvehtirasioita ei kyllä viisi raahata kotiinkaan. Kyllä kotonakin sitä suklaata on ihan tarpeeksi.
Naurettavaa jokajouluinen suklaan kantaminen päiväkoteihin. Siis miettikää ihan oikeasti. Kahvihuoneessa saattaa olla 30 pandan suklaarasiaa. Joukossa ehkä pari jotain laadukkaampaa. Makeasti niille on naurettu joka joulu. Suurin osa jää kyllä kaappiin kuivumaan ja lopulta ne kannetaan roskiin.
Yleensä minä jään sitten aina ilman kaikista herkuista kun kukaan ei muista minua.
Ei sillä, että lahjojen vuoksi tätä työtä teen. Mutta olisi kiva jos joku muistaisi minuakin.
lto
Mä haluan muistaa lasteni hoitajia siksi, että he tekevät hiton hyvää työtä ja tämä vaikuttaa suoraan minun perheni hyvinvointiin. Olen iloinen siitä, että minulla on lapseni hoitajiin lämpimät ja avoimet välit. Haen joka päivä tyytyväisen lapsen ja hoitajat jotka ovat puskeneet 10h töitä jaksavat yhä edelleen. Viime vuonna askarreltiin lapsen kanssa joulukuusen koristeet kaikille ja otettiin kyynelsilmin vastaan.
että mummot ripustelee joulun aikaan postinjakajalle kahvipaketteja oven ripaan tai valvovat odottamassa milloin aamulehti kolahtaa luukusta, että saavat kahvipaketin ojentaa.. =)
että muistaa postinkantajaa. Mekin muistamme joka joulu, olemme muistaneet jo kohta kaksikymmentä vuotta. Ja nelikymppisiä ollaan.
Yhteislahjoissa on se probleema, että niitä tulee ihan hervoton määrä joulun alla. Hoitajien taukotila notkuu keksejä ja suklaata ja joulukukkia! Itse asiassa nyt lapseni ovat jo molemmat koulussa ja kun kuopus lopetti päiväkotiuran, lahjoitin päiväkodille Kodin kuvalehden tilauksen vuodeksi, sitä voivat sitten taukojensa aikana lueskella ja käyttää vanhat lehdet vaikka askartelussa. Tuo toki on aika hintava juttu, mutta lyhyempiäkin tilauksia on tai halvempia lehtiä. Pointti on, että sen kimppalahjan ei ole pakko syötävää.
Jos pk vielä on joulun aikoihin pari vk kiinni, niin ne kukat ehtii kuihtua ja suklaa kuivahtaa.
Jos haluaa antaa kimppalahjan, lehden lisäksi voisi ajatella vaikka seuraavia:
- hyvää käsivoidetta iso purkki, käsiä pitää siellä pestä tiuhaan
- hyvää, hoitavaa käsienpesunestettä
- hyvää kahvia ja teetä (voi juoda keväällä, säilyy)
- glögitiivistettä ja rusina/mantelisekoitetta (vähän vaihtelua suklaaseen)
on nimenomaan kyse siitä, että hoitajat odottavat lahjoja ja vanhemmat antavat niitä taatakseen hyvän hoidon. Pienimuotoista korrputiota, mikä on yleisesti hyväksytty.