Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kondylooma!

Vierailija
18.12.2010 |

Miltä kondylooma näyttää? Olen havainnut emättimeni seinämässä patin. Katsoin sitä peilillä ja se on semmoinen litteä n. puoli senttiä x puoli senttiä oleva patti. Ei kipeä tai mitään. Eikä muita oireita. Raskaana olen rv 7. Auttakaa! Aikaisemmin papat olleet puhtaita, tästä viimeisimmästä ei ole vielä tuloksia tullut, otettiin siis raskauden alussa papa. Onkohan mahdollista, että mieheni on siis hyppinyt vieraissa... Voiko olla joku emättimen polyyppi tms? Voi apua...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni saat kuvia.

kondylooma voi olla oireeton pitkään, siis vuosia. ja on tavallista, että oireilee kun hormonivaihdoksia (raskaus, vaihdevuodet..)

Vierailija
2/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne ne huomasi ja jotain lilaa liuosta antoi.

Papa oli ok ja pararin.

5v myöhemmin papassa löytyi papillomavirus joka oli siis seuraus kondylomasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pari hassua kuvaa... Kiitos jo vastanneille kuitenkin! Voi että, niin pelottaa...

Vierailija
4/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä tulee se juttu, että olisi kukkakaalimainen kasa.

Vierailija
5/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis papillomaviruksesta tulee tuo kondylooma joka jää elimistöön ns. piiloon ja aiheuttaa kohdunkaulan syöpää. rokotus on saatavilla nykyään nuorille naisille.

Vierailija
6/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sellainen mikä näkyy vain papassa. Nyt kuitenkin puhutaan papilloomaviruksista joita on niin montaa eri laatua, ettei perässä tahdo pysyä. Toiset harmittomampia, toiset syöpäriskejä. Yleisyys on seksuaalisesti aktiivisessa populaatiossa nykyään noin 80 % luokkaa, joten en kyllä ihan heti lähtis miestä pettämisestä syyttämään.

Jos tästä asiasta on todella kyse, niin se on voinut olla piilevänä elimistössäsi jo vaikka kuinka pitkään ja nyt aktivoitunut. Yleensä infektiot paranevat itsestään ja niitä seurataan lähinnä säännöllisillä papa -kokeilla tai koepalojen ottamisella. Näkyviin muutoksiin.. kukkakaalit yms. on sitten olemassa paikallishoitoja. Kohdunkaulanalueelle lähdetään hoitoja tekemään, jos muutos alue on laaja ja solumuutos vakavampi.

Vierailija
7/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla piilevänä? Olen huomannut jo kuukausia sitten ko. kohdassa pienenpienen näppylän, joka nyt siis kasvanut. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 9 vuotta ja papa ollut aina tähän asti siis puhdas.

Vierailija
8/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen käsittänyt että virus on elimistössäni aina(?). Kahdeksan vuotta on nyt parisuhdetta takana eikä ainakaan toistaiseksi miehelläni ole ilmennyt näkyvää tartuntaa -eipä syyliä tosin minullakaan ole ollut vuosikymmeneen.

Vierailija
9/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen käsittänyt että virus on elimistössäni aina(?). Kahdeksan vuotta on nyt parisuhdetta takana eikä ainakaan toistaiseksi miehelläni ole ilmennyt näkyvää tartuntaa -eipä syyliä tosin minullakaan ole ollut vuosikymmeneen.

Vierailija
10/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein juuri raskausaikana oireet puhkeilee, vaikkei olisi ennen/pitkään aikaan ollut mitään.

Että ei heti kannata epäillä miestä. =)

Vierailija
11/11 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaa kannata juurikaan edes puhua, kunhan levittävät viruksia vaan eteenpäin. Miehiltä kondyloomaa ei mitenkään erityisesti pystytä tutkimaan, ellei sitten satu olemaan sitä muotoa, joka tekee näkyviä muutoksia.

Käytännössä, jos kyseessä on silmälle näkymätön muoto, niin ei sitä koskaan itse tiedä itsestään tai miehestään, että milloinka se on aktiivisessa vaiheessa.. ja tartuttava. Naiset yleensä jää sitten aina kiinni papassa sattumalta, joten muistakaa käydä säännöllisesti. Naisille voi aiheuttaa kohdunkaulansyöpää, miehille todella todella harvoin mitään.