Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka kuinka keskustellaan mikään tässä suhteessa ei muutu - mikä avuksi?

Vierailija
23.11.2010 |

Monta kertaa ollaan keskusteltu ja aina niistä samoista asioista. Minä kerron mitkä asiat olisi minulle tärkeitä ja mies kuuntelee ja ymmärtää (antaa ymmärtää että ymmärtää) ja puolustelee miksi toimii niin kuin toimii. Keskustelun jälkeen olen optimistinen että nyt mennään parempaan suuntaan. Mutta mikään ei kuitenkaan muutu. Mies ei muuta käyttäytymistään. En haluaisi erota, mutta musta tuntuu että mies ei panosta tähän suhteeseen tarpeeksi. Tuntuu että minä olen koko ajan ratissa ja mies kököttää takapenkillä. Miten saisin sen tajuamaan että on pakko yrittää enemmän?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olettaa että minä teen naisten työt - ja lisäksi maksan ravintolalaskusta puolet. Sekin olisi parempi tilanne, jos mies tienaisi huomattavasti enemmän ja maksaisi huomattavasti enemmän kuin tämä että ollaan niiin tasa-arvoisia.

taloudellista valtaa vain, jos tienaajana on mies. Jos nainen tienaa enemmän, tilanne voi olla edelleen sama. Erittäin moni mies (ja nainen!) vetoaa juuri siihen, että kun mies maksaa, niin mitään ei sitten tarvi tehdä. Jos nainen maksaa ja vetoaisi ettei tarvi siivota/kasvattaa/olla lasten kanssa, niin jopa meteli syntyisi.

Vierailija
22/23 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menin sinne, joka ikinen taso on tavaran peitossa. Tiskipöydällä oli ihan jokaikinen astia likaisena ja kämpässä tunkkainen haju. Tämä on sen siivouskäsitys. Jos pyydän että se vaikka siivoaa vessan, en tiedä mitä siellä oikein tapahtuu, koska esim. lavuaari saattaa olla ihan paskainen. Tai imuroinin jäljiltä on roskakohtia siellä täällä. Vissiin sitä on sitten liian vaativa? Minusta meillä ei olla liian nipoja kun imuroidaan kerran 1-2 viikossa ja välillä pölypallot pyörii pitkin nurkkia ja nolottaa ajatus että tulisi yllätysvieraita. Mutta jos se olisi miehestä kiinni me asuttais läävässä. Kai olen sitten pahis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sen mielestä osaa täyttää tiskikonetta, tai tiskata käsin paistinpannuja. En myöskään osaa imuroida jne.jne. Enkä tietenkään laittaa ruokaakaan. No kyllä mäkin kotitöitä teen, mutta aina jos tarjoudun jotain tekemään niin mies tekee mielummin itse. Mun mielestä se on siinä tapauksessa sen oma valinta. Ja jos esim. teen ruokaa, niin se on siinä vieressä koko ajan neuvomassa (superrasittavaa).. No katotaan miten tilanne muuttuu, kun tää vauva syntyy.

Meillä on toistaiseksi toiminut tuo, että se jota häiritsee, niin tekee itse. Mutta varmaan, jos asiasta tulee ongelmia, niin paras olisi keskustella asiasta ja tehdä säännöt. (eli kuka tiskaa, imuroi, laittaa ruokaa jne. ja mitä esim. imurointi käytännössä tarkoittaa) Sitten kun on selkeät sopimukset, niin niistä ei pitäisi päästä luistamaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi