Mitä ihmettä joululahjaksi pariskunnille joilla on jo kaikkea?
Tai ehkä pikemminkin joulumuistamisiksi. Lähipiirissämme on paljon sukulaispariskuntia, joita haluan muistaa joulun aikaan.
Edellisinä vuosina olen vienyt jo kukkia, viinipulloja, suklaata jne, joten nyt olisi hyvät neuvot kalliit... :)
Kommentit (10)
ja joulumakeiset on aina yhtä hyvä lahja, ei sen tarvitse niin kauhean persoonallista olla. Nykyään on aivan ihania suklaarasioita yms. joita itse ainakin haluaisin, mutta en raaski ostaa itselleni. Lahjoina käyvät mainiosti. Ennen taisi olla lähinnä vaan se juhlapöydän kohvehtirasia.
Mun mielestä se on näppärä lahja sellaisille, joilla on jo kaikkea.
Mä en ole käsistäni niin kätevä, että voisin jotain korkealentoisempaa antaa, niin teen kauniisti pakattuihin pussukoihin makeisia. Toffeeta, suklaakohvehteja, pipareita yms.
Monella on hommaa omasta takaa eli kuivakakun jonka voi pakkaseen laittaa joulua odottelemaan on ollut aina kiitelty muistaminen. Viimejouluna tein paremman piimäkakun, olen tehnyt rommikakkua, hedelmäkakkua jne jne
Ei jää nurkkiin pölyyntymään. Kyytipojaksi voi viedä omatekemän glögipullon jos haluaa.
eli suklaata, kynttilöitä, servettejä, viiniä, glögiä...
Joskus oon tehny itse joulusinappia tai marmeladia ja antanut sitä.
Jos lahjan saajat ovat keittiöihmisiä, herkkukaupoista saa kivoja juttuja, esim. hyvää oliiviöljyä, balsamicoa, italialaista risottoa tai pastaa...
Kirkon ulkomanavun kortit (esim. vuohi ja muut) on myös hyviä, jos saaja sellaista arvostaa.
Mitään säilyvää en halua antaa kenellekään, koska tavaraa on niin kauheasti kaikilla ja itsekin taistelen koko ajan sitä vastaan, ettei kaapit pursua mitään ylimääräistä.
just ehdottaa itsetehtyjä karkkeja tms. Viime vuonna sain itsetehtyä paholaisenhilloa lahjaksi, oli kauniissa lasipurkissa ja mukaan oli askarreltu kortti jossa oli resepti. Tykkäsin ko. lahjasta tosi paljon!
Eli jos sulla vaan on enemmän aikaa, niin tee ihmeessä jotain itse. Kerralla tulee iso satsi josta riittää lahjaksi monelle.
niin nimenomaan kulutustavaraa. Joulushampoota/-saippuaa, sauna-ainepaketti (Dermosilillä kiva; tuoksu, saippua, after-voide), kukkia jne.
jotka on tehty isoon koriin useammasta eri kukasta. Tai vaikka portaalle sellainen jouluinen koristeltu tuija.
Ja jos pienempää, niin nätistä kynttilästä voi tehdä kivan käärimällä se sellofaaniin ja koristelemalla vielä nauhoilla ja jollain koristeella.
Jotakin syötävää/juotaavaa, joka ei jää nurkkiin lojumaan.
Minä arvostaisin myös, jos lahja olisi joko luomua tai suoraan viljelijältä/tuottajalta. Esimerkiksi kotimainen luomuhunaja olisi tervetullutta tai luomuruisleipä, joka on leivottu ilman hiivaa.
Suklaatakin on aika monenlaista, samoin viinejä. Eiköhän niistä saa erilaista kombinaatiota aikaan.
Tai miten olisi joku herkkukori?