Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri rikkoi muumimukin. Kehtaanko pyytää korvauksen?

Vierailija
22.11.2010 |

Maksoin mukista kuitenkin 15 euroa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta itse uusi. Mutta seuraavan kerran kun kaveri tulee, anna sille muovimuki!!!!

Vierailija
22/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen muumi-rakkaus mukinsa? Jotenkin vitsin nojalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin viedä jopa meiltä samanlaisen mukin, niitä on 2 kappaletta.

Vierailija
24/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta jostain halpiskaupasta oikein halpa muki, joku valkoinen tms. yksivärinen mikä maksaa korkeintaan euron. Kirjoita siihen sellaisella kynällä mikä ei lähde pesussa näin:

"KAVERI"

ja anna se muki sille aina kun se tulee teille juomaan kahvia! Muista noi heittomerkit, ne on tärkeät!

Vierailija
25/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä vaan kehtaisi mainita siitä enää koskaan mitään, mutta hiertämään jäisi. jopa niin että en tiedä olisiko kaveria enää. Tykkään vaan luotettavista ja reiluista ihmisistä.

Vierailija
26/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se mitään, sattuuhan tuota."

"voi perkele, mun paras muki!!!"

olit hiljaa

vai

pälätit samaan aikaan jotain aivan muuta

Eli syttykö kaverille yhtään lamppua siitä että haluaisit samanlaisen tilalle? Myöhemmin on turha muistella menneitä...

Vierailija
27/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pitää korvata, jos se rikkoutuu. Jos on niin arvokkaat kupit, niitä kannattaa pitää vitriinissä!

Vierailija
28/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei kyseessä ole ollut tarkoituksellinen vahingonteko. Kohteliasta sen sijaan olisi, että kaverisi oma-aloitteisesti, kenenkään siitä mainitsematta itse hoksaisi hankkia samanlaisen mukin tilalle ja toisi sen sinulle pahoitteluiden kera. Mieti, kumpaa arvostat enemmän, ystävyyttänne vai muumi-mukia. Jos arvostat enemmän ystävyyttänne, kannattaa mukin rikkoutuessa sanoa vain iloisella mielellä että Ei se haittaa, vahinkoja sattuu kaikille joskus.

Vierailija
29/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain muuta tapakulttuurin opasta. Niistä löytyy vastauksia tällaisiinkin tilanteisiin.

Vierailija
30/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan pyytäisi! Mutta jos rikkoisin, niin toisin vastaavan tilalle.

Vierailija
31/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä vaan kehtaisi mainita siitä enää koskaan mitään, mutta hiertämään jäisi. jopa niin että en tiedä olisiko kaveria enää. Tykkään vaan luotettavista ja reiluista ihmisistä.

Ja sellainen ihminen joka vahingossa rikkoo mukin ei ole reilu ja luotettava?!?! Sinä et ole ikinä itse rikkonut yhtä ainutta esinettä eläessäsi...? Todellakaan ystävyyteni ei tuollaisesta kärsisi! Jos voit tarjota mukista juotavaa vieraalle, otat myös itse vastuun siitä, että se voi mennä rikki. Ei pidä tarjota keräilymukeista juotavaa tai sitten vain kestää mahdolliset seuraukset!

Vierailija
32/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessaan hänellä käytössä? Siinä on iso ero hajoaako muki vanhuuttaan juuri ollessaan käytössä kaverillasi, jolloin syy ei todellakaan ole kaverisi. Päinvastoin, kaverin vaatteet saattoi sotkeentua. Mutta jos kaveri tosiaan tahallaan rikkoi mukin, niin toki kuuluu korvata. Astiat on käyttötavaroita eikä vieraisilla olija ole korvausvelvollinen jos käytössään ollut astia rikkoontuu. Jos taas ottaa hyllystä jotain pällisteltäväksi ja pudottaa sen tai lapset rikkovat riehuessaan, niin sitten kuuluu korvata. Silloin ei vieraan olisi lainkaan pitänyt koskea ko tavaraan.

Rakkaus-muki on onneksi ihan perusmuki, edelleenkin saatavilla.

Vierailija
33/33 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä rikoin ystäväni luona aivan liian kalliin shampanjalasin, vielä sanoin kun antoi lasin käteen tässä käy kuitenkin huonosti.

Ei ne aurorat nyt niin hirveesti maksa, mutta kotiäidin kukkarolle joka tapauksessa.

No heti tietty siivosin jäljet ja keittiössä sanoin korvaan tietenkin rikkoneen.

Kysyin sähköpostilla tarvitseeko hän lasia heti vai voinko kytätä tarjouksia ja hän sanoi unohda koko juttu. Löytyi onneksi Stockan hulluilta päiviltä ja annoin 2 kpl paketin joululahjaksi ja kummatkin oltiin tyytyväisiä.

En kehtais pyytää korvausta mutta tosi tökerö ystävä on jos ei tajua antaa. Ja edelleenkin, ehdottomasti itse seuraavalla kerralla en antaisi hänen juoda muumi-mukista vaan antaisin sen kaikkein rumimman mukin pölyn peittämänä hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi