Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatka 25 km - pitkä vai kohtuullinen?

Vierailija
22.11.2010 |

Olis tosi kiva asunto myynnissä, mutta työmatkaa tulisi 25 km. Moottoritie menee vieressä, julkisilla ei oikein pääse. Palvelut alueella on, mutta noita ruuhkia mietin... Ei ihan pääkaupunkiseudun tapaisia ruuhkia, mutta ison kaupungin liikennettä kumminkin. Kokemuksia? Leviääkö pälli työmatkoihin ;)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkistahan se paljolti on kiinni. Itselläni työmatka on hieman reilu 15 km ja aikaa tuohon matkaan menee parisen kymmentä minuuttia, mielestäni lyhyt. Pidempääkin matkaa olen ajanut, nykyisessä työssäni kun aloitin, niin työmatkani oli jotakuinkin tuon 25 km mutta sekin tuntuu lyhyeltä kun sen pääsee ajamaan pääosin moottoritietä.

Vierailija
2/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta olen ajanut 27 km työmatkaa. Omalla kuljen, koska matkaan menee omalla 30 min. Julkisella minimissään 1 tunti ja sekin onnistuu vain työaikajärjestelyillä, normaalisti bussilla menee yli 1½ tuntia.

Tampereella käyn töissä napurikaupungista. Nykyisin tosiaan riittä tuo ½ tuntia ihan hyvin. Aikaisemmin ruuhkassa saattoi mennä toista tuntia, mutta nykyään ohitustietä pääsee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 50 km:n työmatka. Aiemmin ollut 5-10 km, eli ei juuri mitään, ja kyl tää mua rasittaa, mutta ei niin paljoa kuin etukäteen luulin.

Työmatkan voi ajatella omaksi ajakseen, jos tykkää laulaa autossa täysillä luokattoman huonoja ja noloja biisejä...

Vierailija
4/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työmatka ollut "aina" yli 20 km, siskolla 50 km ja monella tutulla yli 30 km suuntaansa, eikä kukaan meistä mieti, että onko se pitkä vai ei. Se on työmatka, siihen kuluu aikaa.So?

Vierailija
5/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan ainakin minulle pitkä.

Työpäivän päälle yhteensä vielä tunti autossa.

Vierailija
6/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukolla 120 kilsaa suuntaansa työmatka.

Vierailija
7/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 35 kilometriä eikä metriäkään moottoritietä. Joten pää hajoaa joka aamu/ilta körötteleviin ämmiin. Silti en vaihtaisi!

Vierailija
8/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tarvitse pääkaupunkiseudun ruuhkissä kämistä.

itsellänikin ja suurimmalla osalla tutuista työmatka on 30-40 km, mutta moottoritietä pitkin yksi hujaus vain ja onpa edes hetki aikaa rauhoittua ennen töitä ja töiden jälkeen.

Tuo työmatka on parasta aikaa vuorokaudessa

Vierailija
9/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aattelee et isoa tietä saa ajaa. Ton ajaa nopeemmin ku kaupungissa ruuhkan aikaan muutaman kilsan :)

Itsellä 65km suuntaan tällä hetkellä, miehellä vaihtelee 25-120km suuntaansa.

Vierailija
10/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on työmatka 42km suunta....

aikaa menee 1-1,5h riippuen säästä kyll oon pärjännyt ihan ok. pidän matkasta koska siinä kerkee aamulla miettii mitä pitää tehä kun pääsee töistä ja nollata taas ennen kun on kotona....

Vierailija
11/15 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tasan 30km ja minusta se on ihan ok, kun suurin osa on moottoritietä.

Vierailija
12/15 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moottoritietä. Matka rasittaa vaikka ei vie aikaa "kuin" 40 minsaa suunta.

Vierailija
13/15 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meillä lapsilla lukioonkin pidemmät matkat...

Vierailija
14/15 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oleellista on tietää työmatkan kesto siihen aikaan, kun työmatkaa normaalitilanteessa ajaa. Ruuhka voi lisätä matka-aikaan tuplasti pituutta normaalitilanteeseen verrattuna.

Itselläni puolisen tuntia on ihan abs maksimi. Pienet lapset ja kiireinen työ, joten en halua sitoa itseäni työmatkoihin. Olen toki siinä onnellisessa asemassa, että olen voinut valita asuinpaikkani. Tingittiin neliöistä sijainnin suhteen.

Vierailija
15/15 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin 90 km töihin ja saman verran takaisin 5 vuoden ajan. Siitä luovuin, kun lapset syntyivät.

Nyt työmatkani on juuri tuo 25km, julkisilla en pääse mutta moottoritietä pitkin hurautan töihin 15 minuutissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä