Mitä muita ammatteja kuin opettaja ja aura-autonkuljettaja on joissa kesällä voi pitää pitkän loman suht ongelmitta?
Alanvaihtoa harkitsen ja taloudellinen tilanteemme antaisi myöden minun olla kesät kotona lasten kanssa. Mutta missä ammateissa tällainen olisi mahdollista suht kivuttomasti?
Kommentit (36)
Olen ollut pian 10 vuotta opettajana ja joka kesä olen työttömänä. Uskoisin, että määräaikaisen työsuhteen voi sopia päättymään 31.5. aika monellakin alalla. Nyt hallitus vielä leikkasi työttömyystukia niin, että lomarahat vaikuttavat tuen saantiin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että työttömyystukea saa parilta viikolta.
Eli jos haluat samanlaisen diilin, niin palkatonta vapaata saa monellakin alalla.
Vierailija kirjoitti:
Soran ajo ja auraaminen eivät kai mitenkään ole liitoksissa toisiinsa, paitsi kaluston puolesta. Ts. rahan takia auto liikkuu kesälläkin ei siksi, että sen tarvitsisi ;).
Kysymys vain on siitä kuka palkkaa AURA-auron kuljettajan eikä autonkuljettajaa? Ihan sama kuin ei kiinteistönhoidossakaan ole erikseen nurmenlekkaajia ja lumenauraajia vaan samat ihmiset niitä tekee.
Hiihtokeskuksissa työskentelevät laitetaan kai kilometritehtaalle kun lumet sulavat keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkihyppy
Nämä on kai huumorivastauksia, mutta ammattiurheilijat eivät todellakaan lomaile kokonaan kausien väliin jäävää aikaa
Enpä tiedä, mutta itse työskentelen varhaiskasvatuksessa ja kesälomani on aika 5-7vkoa.
Vierailija kirjoitti:
Hiihtokeskuksissa työskentelevät laitetaan kai kilometritehtaalle kun lumet sulavat keväällä.
Tässä ap:lle realistinen vaihtoehto. Tosin saattaa edellyttää muuttoa keskukseen, jos ei ole omilla kylillä.
Vierailija kirjoitti:
Kausityöntekijöitähän ne enimmäkseen on, eli jos haluaa olla kesät työttömänä.
Laitosteattereiden ja oopperan työntekijät ovat kesällä lomalla/työttömänä. Ompelijat, pukuhuoltajat, puusepät, kuiskaajat yms
Täytyy olla todella vajaaälyinen palstavassariläski että kuvittelee minkäänlaisen kuljettajan tienaavan niin että voi olla kaiken lumettoman ajan tekemättä mitään. Toki palstavassari itse elää työttömänä tukiloisena muiden varoilla joten voi olla ettei ajatusmaailma ole ihan aikuisen normaalin ihmisen tasolla.
Kansanedustajat ja upseerit. Siinä ne taisivat olla? Lumiaura-aronkuljettajakin joutuu olemaan kesällä töissä, veikkaamma.
Valtiolla ja kunnilla on pitkät lomat kun palvelusvuosia on kertynyt tarpeeksi. 38 päivää, eikä lauantaita lasketa.
Poro-, husky-, moottorikelkka- ja hiihtosafarien vetäjät
Opiskele nyt ensin se viisi vuotta että saat opettajan pätevyyden ennen kuin alat kesälomia miettimään.