Nyt alkaa mennä hermot SEN kissayhdistyksen kanssa!
Miksi täältä poistetaan KAIKKI siihen kissayhdistykseen liittyvät keskustelut? Joka ikinen, vaikka siellä puhutaan ihan kohteliaasti? Sain kahden viikon bannin tänne sen vuoksi, kun vastasin ketjuun. Emme saaneet mieheni kanssa kissaa loppujen lopuksi siksi, että olemme liian sekavassa elämäntilanteessa (35-vuotiaita molemmat ja kolmas lapsi tulossa) ja koska asuimme niin pohjoisessa. (Täällä on niin kylmä, että kissa jäätyisi kuoliaaksi). Stalkkaako täällä joku kissayhdistyksen toimija, kun aina joku alkaa raivoamaan asiasta ja keskustelut poistetaan? Jos näin on, niin terveisiä vaan täältä Inarista!
Kommentit (48)
Eli heille pitää antaa 100e siitä, että saat hoitaa sitä kissaa. Kissan omistajuus on yhdistyksellä. Sääntöihin kuuluu mm. ettet saa ilman lupaa viedä kissaa eläinlääkäriin (ja muuta järjetöntä)! Sitten jos soitat että alunperin huonosti hoidettu kissa on sairastunut hakevat he sen pois (koska olet huono hoitaja) ja "myyvät" seuraavalle hyväuskoiselle!
Mistä muuten mahtavat heillä olevat kissat olevan peräisin...
eikö ne just tuolla keuhkoa siitä ettei kissaa saa kierrättää jne ja sitten itse tekevät sitä?!
rahastavat eläimillä. Mitä järkeä muutenkaan on mennä kenekään lupaamaan ettei vie kissaa eläinlääkärille, kais iitä jo pitäsi jossain hälyt soida? KAikkia sekoja sitä onkin.
sekopäitä koko sakki! Haluaisin niin tehdä heistä ilmoituksen jonnekin, en vain tiedä miten edetä.
löytyy as.os. nettisivuilta. Siinä ei jää "ostajalle" paljoa valtaa eläimistään...
Itse otin vuosi sitten Helsingin eläinsuojeluyhdistykseen yhteyttä koska kokemukseni tämän yhdistyksen kanssa oli niin ikävä ja hämärä. Yhdistyksen henkilö, jonka kanssa toimin, oli Hesylle tuttu. He eivät suoraan teilanneet toimintaa, mutta kertoivat saaneensa juuri myös toisen varoituksen tästä yhdistyksestä joltain yksityishenkilöltä, jolta oli kissa viety. Sanoivat minulle myöhemmin, että mikäli saavat lisää ilmoituksia, niin voisivat tehdä yhdistyksenä tutkintapyynnön poliisille.
Neuvoivat myös minua kirjoittamaan nettiin varoituksia ihmisille, mutta viestiketjut katosivat aina.
Ilmeisesti asia ei ole edenyt kun ihmisten huonot kokemukset ovat lisääntyneet..Keskustelu on nyt paljon vilkkaampaa kuin vuosi sitten. Todella sääli :( Ihmisten ja etenkin kissojen vinkkelistä!
Kissojen alkuperästä: ainakin osa tulee Virosta(näin minulle kertoi yhteyshlö sekä Hesyn eläinlääkärit). Virossahan on paljon kodittomia eläimiä, mutta se mikä niiden tuonnista tekee haastavaa on se, että kaikki suomalaiset ell:t eivät tunnusta sikäläisiä rokotuskortteja - Vaikka yhdistys väittää että EU-passi ja rokotukset kunnossa, niin mistäs sen sitten varmaksi tietää? Myös ovat olevinaan tarkkoja siitä, että kissat eivät lisäänny (antavat vain samaa sukupuolta olevia kissoja/leikattuja samaan kotiin) Mutta itse todistin kun minulle tuotu kissa koitti sinnikkäästi astua siskoaan, eivät muka olleet vielä sukukypsiä. Ties miten sisäsiittoisia kissat ovatkaan? Eivät kuulemma sijoituskodissaan moista tehneet, mutta vaikea uskoa kun meininki oli niin öh, selvää.
Ohjelmaa 45min olen itsekin ajatellut mikäli poliisi ei asiasta kiinnostu. Mutta jos yhdistyksen kanssa asioineet pommitatte Hesyä niin ei siinäkään mitään häviä?
juuri niin tehdään, ja silloin yhdistys saa kerralla kaikki valehteliat ja parjaajat kiinni, tämä olisi hyvä juttu ja kertaheitolla kaikki loppuisi suoraan televisiossa! braavo, hieno idea, laitan vinkin eteenpäin ja ip -t tallessa, jebou :)
Me odottelimmekin sinua! Olet se sama sekopää, joka tulee aina aukomaan turpaansa tänne. Sinut tunnistaa samasta paskasta mitä levität täällä, etkö keksi mitään muuta sanottavaa? Onko koulut jäänyt kesken, kun jauhat aina tuosta ip-osoitteesta? :) Käytä ämmä järkeäsi, et SINÄ niitä ip-osoitteita saa mistään tietoon. ELi tuon hokemisen voit jättää pois :) Taidat itse olla valehtelija ja muutenkin päästäsi vialla? TAitaa vituttaa, kun sairaan kissantappoyhdistyksesi totuus tulee ilmi? Ja hui kamala, vielä näin monta ihmistä samaa mieltä asiasta! Hui, pelottaako niin että kusi tulee housuun? Olisi mahtavaa päästä televisioon puhumaan yhdistyksen laittomuudesta ja toiminnasta, siellä olisi valkotakkiset odottamassa ja veisivät juuri sinut pois :) Haluan vain sanoa, että olet sairas eläinrääkkääjä ja sinulle kissat eivät merkitse paskaakaan. Toivon koko sydämestäni, että menetät yöunesi tämän asian vuoksi. Tämä ei nimittäin jää tähän, poliisin kuulusteluissa viimeistään nähdään!
toivon sinulle kaikkea samaa, mitä äsken sinulle toivotettiin. Hullu ihminen olet, mene tutkimuksiin!
oikein ip-osoitteen tallessa, jaaahas jaaahas :D:D Et tainnut tietää, että et mitenkään voi saada ip-osoitteitamme tietoosi? ::D:DDD Mene helvettiin täältä, nolaat vain itsesi!
Kuulkas nyt, Hesy tappoi pennut.
Helsingin Eläinsuojeluyhdistys tappoi terveet Porvoon pennut. Kamalaa, ekö olekin.
Kuulkas nyt, Hesy tappoi pennut. Helsingin Eläinsuojeluyhdistys tappoi terveet Porvoon pennut. Kamalaa, ekö olekin.
http://www.rekkurescue.com/keskustelu/viewtopic.php?p=138881&sid=145e13…
kamalaa, miten näin pääsi tapahtumaan
...Kissan piti tulla meille, mutta eivät tuoneet sovittuna aikana. Kaikesta oli jo puhuttu. Sitten joku raivokas nainen soitti ja ilmoitti, että kissaa ei tule...
Itselläni aivan samanlainen kokemus ko. yhdistyksestä! Olin etsimässä kahta kissanpentua. Ensin soitti virolaiselta kuulostava nainen ja kertoi ummet ja lammet, miten ihania heillä olevat kissanpennut ovat ja sovimme, että hän tuo pennut kotiimme näytille. Kuinka ollakaan, tapaamisaika tuli ja meni, eikä kissoja näkynyt. Kohta sainkin erittäin kiukkuisen soiton tältä yhdistyksen "päänaiselta", joka haukkui minut lähestulkoon idiootiksi, kun olin edes kehdannut kuvitella hankkivani kissoja. Puhelun jälkeen olin todella poissa tolaltani ja itkinkin koko loppuillan, miten joku täysin tuntematon ihminen voi haukkua minut pystyyn täysin ilman mitään syytä.
Vielä omituisemmaksi homman tekee se, että puolisen tuntia tuon haukkumasoiton jälkeen tämä räyhääjänainen soittaa uudelleen ja tarjoaa joitain loukuttamiaan villejä kissanpentuja meille sijoituskissoiksi! Minkähänlainen soppa siitäkin olisi syntynyt, jos olisin mennyt suostumaan...
Paikallislehdessä oli muuten joku aika sitten juttua tästä yhdistyksen naisesta. Jutussa nainen kuvataan erityisen eläinrakkaaksi ihmiseksi, joka kulkee omalla kustannuksella ympäri Suomea loukuttamassa ja pelastamassa kissoja. Kyllä niin tekisi mieli täälläkin paljastaa tuon yhdistyksen likainen puoli!
Kahteen kertaan oli juttu ihmisistä jotka loukuttavat kissoja eivätkä halua viedä niitä Viikkiin. Sitten ihmettelevtä kun tavallisisa kotikissoja ei kysellä. Miten voisi kysellä karannutta kissaa muualta kuin eläinsuojelusta? Ei kai kukaan voi toisen kotikissaa loukuttaa ja pitää ja alkaa etsiä sille uutta kotia? Mitä jos meidän kissamme vahingossa karkaa ja joutuu noiden ihmisten käsiin? En varmaan saa sitä ikinä takaisin.
"eläinrakkauden" nimessä kylmästi rahaa. Loukutetaan kissoja, sijoitetaan niitä (huom, ei myydä) 100 euron hintaan per eläin, haetaan eläin takaisin jonkun syyn nojalla ja sijoitetaan sama eläin uudestaan muualle 100 euron hinnasta, haetaan taas pois jne. kunnes käy luultavasti niin, että tarpeeksi sairas monessa paikassa sijoitettuna ollut kissa (jonka alkuperä on täysin hämärä) kuolee. Sitten taas käydään jostain hankkimassa lisää kissoja jne. Ja veroa tuskin näistä sadoista euroista maksetaan.
Itse otin vuosi sitten Helsingin eläinsuojeluyhdistykseen yhteyttä koska kokemukseni tämän yhdistyksen kanssa oli niin ikävä ja hämärä. Yhdistyksen henkilö, jonka kanssa toimin, oli Hesylle tuttu. He eivät suoraan teilanneet toimintaa, mutta kertoivat saaneensa juuri myös toisen varoituksen tästä yhdistyksestä joltain yksityishenkilöltä, jolta oli kissa viety. Sanoivat minulle myöhemmin, että mikäli saavat lisää ilmoituksia, niin voisivat tehdä yhdistyksenä tutkintapyynnön poliisille. Neuvoivat myös minua kirjoittamaan nettiin varoituksia ihmisille, mutta viestiketjut katosivat aina. Ilmeisesti asia ei ole edenyt kun ihmisten huonot kokemukset ovat lisääntyneet..
Lueskelin Hesyn sivuja ja yritin pähkäillä kuka voisi siellä olla oikea ihminen, johon ottaa yhteyttä. Olisi hyvä jos nyt mahdollisimman moni kertoisi samalle luotettavalle taholle tarinansa.
tarttuisi aiheeseen ja tekisi juttua vaikka tekeytymällä kissaa haluavaksi asiakkaaksi...
Hesy on 'todella' luotettavainen taho, itse tappoi terveet kissanpennut Vai mitä?
http://www.rekkurescue.com/keskustelu/viewtopic.php?p=139138&sid=bb3092…
tai
http://www.helsinginuutiset.fi/Uutiset/Paivan-Puheenaihe/Kissanpentujen…
Siellä oli juttuja vaikka kuinka paljon.
Ennen niin kesy, kotona laiskotteleva katti jäi sille tielleen...oli ollut tuossa pihalla, ihan kuten tuhat kertaa aiemminkin. Yhtäkkiä poissa, ei jälkeäkään missään. Seuraavana päivänä naapuri sai kaksi outoa puhelinsoittoa salatusta numerosta, kummassakaan puhelussa ei sanottu mitään takaisin, suljettiin vain luuri.
Tietenkin voi olla vain sattumaa, mutta jos 4-vuotias tyttökissa ottaa ja katoaa kesken surkeinta syksyä tutulta pihalta eikä näköhavaintoja ole yhtäkään, niin alkaahan sitä miettimään onko joku sekopääyhdistys tuollaisen takana. En väitä että tässä ketjussa mainitut yhdistykset olisivat tehneet mitään, kunhan vaan pohdin ääneen...
Kahteen kertaan oli juttu ihmisistä jotka loukuttavat kissoja eivätkä halua viedä niitä Viikkiin. Sitten ihmettelevtä kun tavallisisa kotikissoja ei kysellä. Miten voisi kysellä karannutta kissaa muualta kuin eläinsuojelusta? Ei kai kukaan voi toisen kotikissaa loukuttaa ja pitää ja alkaa etsiä sille uutta kotia? Mitä jos meidän kissamme vahingossa karkaa ja joutuu noiden ihmisten käsiin? En varmaan saa sitä ikinä takaisin.
Millaiset ihmiset? Puhutko nyt niistä eläkeläisnaisista jotka loukuttavat kissoja omasta vapaasta ajasta ja etsivät kissojen omistajat käsiin ja vievät kissat suoraan kotiin.
KISSAN LUOVUTUSSOPIMUS
Rekku Rescue ry (www.rekkurescue.com) Tilinumero: 578038-224767
Yhteyshenkilön nimi ja puhelinnumero:________________________________________________________________
Kissan vastaanottajan tiedot Kissan tiedot
Nimi:_______________________________________ Nimi: ________________________________________
Osoite:______________________________________ Sukupuoli: ____________ steriloitu / kastroitu / leikkaamaton
____________________________________________ Oletettu syntymäaika: ___________________________
Puh: ________________________________________ Rotu ja tuntomerkit: _____________________________
S-posti: ______________________________________ _____________________________________________
Mikrosirun nro: ________________________________
1. Vastaanottaja sitoutuu hoitamaan tässä sopimuksessa tarkoitettua kissaa eläinsuojelulain ja -asetuksen mukaisesti ja vie sen tarvittaessa eläinlääkärille. Luovutuksen jälkeen vastuu eläimestä hoitokustannuksineen on vastaanottajalla. Vastaanottaja huolehtii kissan rokotusten voimassaolosta. Vastaanottajan mahdolliset aiemmat kissat on rokotettu asianmukaisin kissarokottein.
2. Mikäli vastaanottaja ei pysty pitämään kissaa, ilmoittaa hän siitä välittömästi Rekku Rescuelle. Vastaanottajalla ei ole oikeutta luovuttaa kissaa edelleen ilman Rekku Rescue ry:n edustajan suostumusta.
3. Vastaanottaja sitoutuu pitämään eläintä ja vastaamaan sen hoitokuluista, kunnes yhdistys hoitaa sille uuden kodin. Jos kissa joudutaan luovuttamaan myöhemmin toiseen kotiin, on uuden omistajan hyväksyttävä tämän sopimuksen ehdot ja ilmoitettava yhdistykselle yhteystietonsa.
4. Luovutusmaksua ei palauteta, vaikka kissa myöhemmin joutuisi vaihtamaan kotia.
5. Kissaa ei saa lopettaa ilman eläinsuojelullista syytä. Kissan katoamisesta tulee välittömästi ilmottaa yhdistykselle.
6. Jos kissa on alle 8 kk luovutushetkellä tai jostain muusta erityisestä syystä sitä ei olla vielä sterilisoitu/kastroitu (tästä ilmoitettu vastaanottajalle), sitoutuu vastaanottaja sterilisoimaan/kastroimaan kissan viimeistään sen täytettyä 11 kk, maksamalla itse toimenpiteen.
7. Kissan ei siis saa antaa tulla tiineeksi/siittää toista kissaa missään vaiheessa. Mikäli kissa kuitenkin tulee tiineeksi (vahinkoraskaus), tulee vastaanottajan ottaa välittömästi yhteyttä yhdistyksen edustajaan sopimusrikkomusmaksun välttämiseksi.
8. Kissasta on tultava sisäkissa: se saa ulkoilla vain valvotusti (valjaissa tai tarhassa).
9. Yhdistyksellä on lupa tiedustella eläimen vointia ja seurata sen sopeutumista ja käydä katsomassa sitä sovittuna ajankohtana.
10. Vastaanottaja sitoutuu ilmoittamaan yhdistykselle mahdolliset nimen- ja yhteystietojen muutokset.
11. Jos vastaanottaja rikkoo luovutussopimuksen ehtoja, yhdistyksellä on lupa hakea kissa pois ilman korvausvelvollisuutta ja lisäksi vastaanottaja maksaa yhdistykselle 250 euron sopimusrikkomusmaksun.
12. Tämän luovutussopimuksen allekirjoittaessaan kissan vastaanottaja hyväksyy yllämainitut ehdot sekä sitoutuu noudattamaan niitä. Vastaanottaja hyväksyy kissan siinä kunnossa ja terveydentilassa kun se on luovutushetkellä.
Kissan alkuperä (ympyröi): Tallinna / Haapsalu / Pärnu / Suomalainen
Kissalle tehdyt toimenpiteet (ympyröi):
-Eläinlääkärin tarkastama kyllä / ei
-Madotus kyllä / ei
-Kolmoisrokotus kyllä / ei
-Rabiesrokotus kyllä / ei
-Mikrosiru kyllä / ei
-Fel- ja fiv-testit (yli 6 kuukauden ikäiselle kissalle) kyllä / ei
-Ulkoloishäätö kyllä / ei
-Sieniviljelytesti kyllä / ei
Kissasta on maksettu luovutusmaksu __________ euroa: a) käteisellä _____ b) tilille, kuitti nähty _____
Paikka ja aika: __________________________________________________________________________________
_____________________________________________ ____________________________________________
Vastaanottajan allekirjoitus Rekku Rescue ry:n edustajan allekirjoitus
he myyvät kissat AINA orpoina 'pentuina',vaikka pyrittävät samaa kissaa perheestä toiseen. Ei sekään ole kissalle hyväksi! Minua uhkaiullut yhdistyksen jäsen oli kiinnostunut kissastani, josta oli ilmoitus netissä. Ilmoitin, että kissa on saanut jo kodin ja kiittelin kiinnostuksesta. Sitten alkoi tämä paska, haukkuminen ja uhkailu. He taitavat ottaa hyväuskoisilta ihmisiltä kissoja itsellensä, joita he sitten myyvät eteenpäin ja kohtelevat huonosti. Sairaita ihmisiä.