Parasta perunasta! Perunamuusi, lohkoperunat, tikkuperunat vai keitetyt perunat?
Kommentit (28)
Minä tykkään monenlaisista peruna ruuista , kaikki käy.
Tietysti keitetyt uudet perunat sillin kanssa.
Perunamuussi, itse perunoista, voista ja punaisesta maidosta tehtynä tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Muushi tietenkin ja kylkeen kalapuikkoja ja ruikkareita.
Ruikkari on housuissas.
Uuniperunat ja savulohi- tai fetatäyte!
Nuotioperunat, hiilloksessa kypsyneet. Purkkilihan kera.
Vierailija kirjoitti:
Se on prkele perunamuusi, ei -muussi. Mutta muuten riippuu, minkä kanssa potakat skruudataan. Keitetyt perunat läskisoosin kanssa, muusi käristyksen tai wieninleikkeen kanssa, kuutioina paistetut perunat porsaankyljysten kanssa, nakkien kanssa sopii muusi ja/tai ranskalaiset perunat, sillin ja sipulivoikastikkeen kanssa sopivat varhaisperunat jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on prkele perunamuusi, ei -muussi. Mutta muuten riippuu, minkä kanssa potakat skruudataan. Keitetyt perunat läskisoosin kanssa, muusi käristyksen tai wieninleikkeen kanssa, kuutioina paistetut perunat porsaankyljysten kanssa, nakkien kanssa sopii muusi ja/tai ranskalaiset perunat, sillin ja sipulivoikastikkeen kanssa sopivat varhaisperunat jne
Muussia syödään. Ei skruudata.
Vierailija kirjoitti:
Nuotioperunat, hiilloksessa kypsyneet. Purkkilihan kera.
Ruskistetun sikanautapurkkilihan ja sipulin kanssa sopivat myös varhaisperunat ja jos jää, niin lopuista voi tehdä pyttipannuntapaisen.
Milloin seuravaaksi voi tehdä muusia? Uusista perunoista
Mulle myös se on muussi. Ja peruna on hyvää ihan miten vaan tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muussia syödään. Ei skruudata.
Muusi on safkaa ja safkaa skruudataan eli syödään.
Riippuu lisukkeesta. En minä ranskalaisia graavilohen kanssa söisi. Enkä keitettyjä perunoita uunimakkaran kanssa.
Höyrytetyt perunan, kuorineen.
Ranskalaisissa ei ole jäljellä mitään vitamiineja.
Keitetyt perunat ja ruskeakastia, sitä söisi vaikka joka päivä.
Muushi tietenkin ja kylkeen kalapuikkoja ja ruikkareita.