Lasivitriineistä tuli mieleen, mitä muuta junttia olette havainneet muiden kodeissa?
Kommentit (164)
Varsinkin jos sille hyllylle olisi tilaa muualla talossa.
Meillä on muuten paljon pyökkiä sisustuksessa ja juuri tilattiin lisää. Huvittaa ihmiset, jotka juoksevat kaiken maailman wengevillitysten perässä. Pyökki on nyt vaan niin kaunis, lämmin puu.
seinälle kehystetyt omat hääkuvat, joissa poseerataan silmälasit-huntu-krumeluurikaulakoru lookissa, jo on hienoa, kertakaikkiaan!
silmälasit-huntu-krumeluurikaulakoru look??? Miten tuo silmälasit liittyy mitenkään junttiin sisustukseen.... Käsittääkseni aika "no-can-do" jos sellaiset sattuu omistamaan nähdäkseen :)
niitä, niin voisi valita puvun johon silmälasit sopii ja jättää hunnun ja krumeluurikaulakorun laittamatta. Ja jos on ihan pakko saada olla "päivä prinsessana" ja siihen liittyy niin huntu kuin krumeluurikaulakorukin, niin sitten voisi jättää laittamatta sen hääkuvan olkkarin seinälle. Jos kumminkin haluaa laittaa sen kuvan kaikkine "hienouksineen" muistuttamaan elämän onnellisimmasta päivästä ennen meidän pikku laitahyökkääjän syntymää, niin voisi ainakin valita jotkin muut kuin vihreän ja kullansävyiset krumeluurikehykset tai laittaa edes vähän kauemmas siitä sinisestä uunista. Tai ihan kuinka vaan, mitäpä se mulle kuuluu...
omahyväistä maailmanlopunmeininkiä. Voiko olla turhempaa kuin harrasaa sisustamista? Sehän tarkoittaa sitä, että ostellaan trendien mukaan monta kertaa vuodessa uusia huonekaluja ja sälää ja dumpataan vanhat mäellä. Ja juu, jotkut ehkä tuunaavat vanhaa, mutta luultavasti suurin osa sisustusintoilijoista kantaa edullista ja epäeettistä roinaa nurkat täyteen.
Ja entäs sitten nämä sisustussuunnittelijat, joita sikiää kuin sieniä sateella. Mitä ne kaikki tekevät?
Eikö omassa kodissaan voi vain olla ja viihtyä ilman, että täytyy koko ajan pelätä sotkevansa valkoiset sohvat tai jäävänsä trendien kelkasta?
Meilla on ruusupuusta tehty kaunis kiinalainen lasivitriinikaappi kotona olen siis juntti, kiva tietaa :-)
Huvittaa tällainen tyyppi. Nyt kai on joku ruskea ja pellava muotia. Jokainen hänen sisustamansa koti on samannäköinen. Pellavaa ja ruskeaa.
Sitten haukkuu asiakkaita, jotka haluaisi jotain muuta. Ovat vaativia ja rasittavia.
Ostin siniset verhot ja kerroin siitä hänelle. Heti tuli neuvo, että nyt menet ostamaan beigen pellavaisen päiväpeiton ja ruskean maton:)
Kovat rahat kyllä kiskoo työstään.
kirjahylly kirjoilla ole junttia, vaan sellainen kotialttari-kirjahylly, jossa on tv ja lisäksi koriste-esineitä,(yhtään kirjaa ei talossa ole)
omahyväistä maailmanlopunmeininkiä. Voiko olla turhempaa kuin harrasaa sisustamista? Sehän tarkoittaa sitä, että ostellaan trendien mukaan monta kertaa vuodessa uusia huonekaluja ja sälää ja dumpataan vanhat mäellä. Ja juu, jotkut ehkä tuunaavat vanhaa, mutta luultavasti suurin osa sisustusintoilijoista kantaa edullista ja epäeettistä roinaa nurkat täyteen. Ja entäs sitten nämä sisustussuunnittelijat, joita sikiää kuin sieniä sateella. Mitä ne kaikki tekevät? Eikö omassa kodissaan voi vain olla ja viihtyä ilman, että täytyy koko ajan pelätä sotkevansa valkoiset sohvat tai jäävänsä trendien kelkasta?
että ostellaan trendien mukaan monta kertaa vuodessa uusia huonekaluja ja sälää ja dumpataan vanhat mäelle. Ei tarvitse ostaa trendien mukaan, ei tarvitse ostaa uutta eikä dumpata mitään pihalle, eihän kukaan tuollaista tee.
Sisustaa voi muutenkin kuin trendien mukaan, tavaraa voi hankkia harkiten ja tarpeen mukaan, vanhaa voi antaa kiertoon jos siitä ylipäätään pitää luopua. Voi myös seurata lehtiä, kirjoja, blogeja ym. Ei kaikkea tarvitse itselle ostaa.
Kyllä kukin saa omassa kodissaan olla kuinka tahtoo, sisustussuunnittelijat eivät tule kutsumatta kenenkään luo!
Minusta junttimaista on pinnallisuus ja juurettomuus. Itse ainakin laittaisin ilomielin seinälle ristipistotyön, jos sillä olisi tunnearvoa. Ja aion todellakin laittaa ison ryijyn, jonka äiti ja isä ovat antamassa minulle. Sen on isoäitini tehnyt 40-luvulla itse ja isäni pienenä poikana auttanut lankojen kanssa. Se on minulle muisto rakkaasta mummosta ja jonainen päivänä ehkä myös isästäni.
ei kerro ihmisestä välttämättä mitään. Ennen pursuava kirjahylly oli sivistyneen kodin merkki. Nykyisin moni sivistynyt ihminen kierrättää sellaiset kirjat, joita ei jatkuvasti tarvitse, ja lainaa kirjoja kirjastosta.
Itseäni ärsyttää se, että kotona kirjat vievät hirveästi tilaa, ja osasta olen jo hankkiutunut eroon myymällä ja lahjoittamalla. En ehdi lukea samoja kirjoja moneen kertaan, kun kaikenlaista kiintoisaa löytyy koko ajan lisää. Lähdeteokset ovat tietysti eri asia, niitäkin on iso määrä. Ne ovat työhuoneessa, jossa vieraita ei käy. Kaunokirjallisuus on puolestaan makuuhuoneessa käytännön syistä.
Olohuoneessa ei ole kirjan kirjaa. Mutta meillä käykin sen verran fiksuja vieraita, etteivät he luokittele ihmisiä sen mukaan, montako nidettä on olohuoneen hyllyssä ja kuuluvatko nuo niteet kirjalliseen kaanoniin.
Terv. humanistitutkija
40-luvulta ei todellakaan ole junttia. Juuri nyt ryijyt ovat trendikkäitä, mutta ei niitä voi tietenkään tökätä ihan mihin vain..
Meillä on paljon kirjoja ja ne ovat tulleet meille minun myötäni.
Olen nuoresta asti kokenut kirjoihin jotain sielunsympatiaa. Olen kiertänyt divareita ja ostellut uusina. Nautin kirjojen uudelleen lukemisesta. Nautin siitä kun olen löytänyt jonkin harvemman painoksen.
Kirjat eivät ole minulle mikään merkki tai statussymboli. Kirjat ovat minulle keräilynkohde. Minulla on ollut 45 vuotisen elämäni aikana aina läheinen suhde kirjoihin.
Mutta näin me olemme erilaisia.
Duunari, 45v
ei kerro ihmisestä välttämättä mitään. Ennen pursuava kirjahylly oli sivistyneen kodin merkki. Nykyisin moni sivistynyt ihminen kierrättää sellaiset kirjat, joita ei jatkuvasti tarvitse, ja lainaa kirjoja kirjastosta.
Itseäni ärsyttää se, että kotona kirjat vievät hirveästi tilaa, ja osasta olen jo hankkiutunut eroon myymällä ja lahjoittamalla. En ehdi lukea samoja kirjoja moneen kertaan, kun kaikenlaista kiintoisaa löytyy koko ajan lisää. Lähdeteokset ovat tietysti eri asia, niitäkin on iso määrä. Ne ovat työhuoneessa, jossa vieraita ei käy. Kaunokirjallisuus on puolestaan makuuhuoneessa käytännön syistä.
Olohuoneessa ei ole kirjan kirjaa. Mutta meillä käykin sen verran fiksuja vieraita, etteivät he luokittele ihmisiä sen mukaan, montako nidettä on olohuoneen hyllyssä ja kuuluvatko nuo niteet kirjalliseen kaanoniin.
Terv. humanistitutkija
Kyllä meillä on modernisti ilmalämpöpumppu eikä mitään häkkyröitä katossa.
Ja onhan noi moderneja joo, kunnes koko kämppä on modernisti homeessa.
Huvittaa tällainen tyyppi. Nyt kai on joku ruskea ja pellava muotia. Jokainen hänen sisustamansa koti on samannäköinen. Pellavaa ja ruskeaa. Sitten haukkuu asiakkaita, jotka haluaisi jotain muuta. Ovat vaativia ja rasittavia. Ostin siniset verhot ja kerroin siitä hänelle. Heti tuli neuvo, että nyt menet ostamaan beigen pellavaisen päiväpeiton ja ruskean maton:) Kovat rahat kyllä kiskoo työstään.
Ruskea ja pellava on NIIN out sisustuksessa!!!
Nyt mennään viileämmillä väreillä, kuten hopea ja antrasiitti.
Ettekö te sitä tienneet?
pukeutuneita ihmisiä ole nähnyt, jos en nyt aivan kodeissa, mutta menevän niihin.
Huvittaa tällainen tyyppi. Nyt kai on joku ruskea ja pellava muotia. Jokainen hänen sisustamansa koti on samannäköinen. Pellavaa ja ruskeaa. Sitten haukkuu asiakkaita, jotka haluaisi jotain muuta. Ovat vaativia ja rasittavia. Ostin siniset verhot ja kerroin siitä hänelle. Heti tuli neuvo, että nyt menet ostamaan beigen pellavaisen päiväpeiton ja ruskean maton:) Kovat rahat kyllä kiskoo työstään.
jos tietävät mitä haluavat? Kunnon sisutussuunnittelija ei tee vastoin asiakkaan mieltymyksiä, mutta näitähän nyt "valmistuu" kaiken maailman aikuiskoulutuskeskuksista nykyään.
Tuo tuuletin on katossa ihan käytännöllisistä syistä, olohuoneessa takka ja tuon ropellin tehtävä on kierrättää lämpöä muihin huoneisiin.
Junttia tai ei mutta minusta on mukavaa että on lämmintä..
...ja ihan samasta syystä
Mutta kotonamme on uutena ostettuja huonekaluja vain muutama, suurin osa on hankittu käytettynä. Ja jos joku kyllästyttää, niin se pistetään kiertoon tai uudistetaan mieleiseksi (esim. maalaamalla). Trendien perässä en juokse, en vaatteissa enkä sisustuksessa.
omahyväistä maailmanlopunmeininkiä. Voiko olla turhempaa kuin harrasaa sisustamista? Sehän tarkoittaa sitä, että ostellaan trendien mukaan monta kertaa vuodessa uusia huonekaluja ja sälää ja dumpataan vanhat mäellä. Ja juu, jotkut ehkä tuunaavat vanhaa, mutta luultavasti suurin osa sisustusintoilijoista kantaa edullista ja epäeettistä roinaa nurkat täyteen.
Ruskea ja pellava on NIIN out sisustuksessa!!! Nyt mennään viileämmillä väreillä, kuten hopea ja antrasiitti. Ettekö te sitä tienneet?
Hohhoijaa.
naapui osti nii suuren, että kuvaa voi katsella meiltäkin... kadun toiselta puolelta! Tekstitys ei ihan kyllä näy...höh