Lasivitriineistä tuli mieleen, mitä muuta junttia olette havainneet muiden kodeissa?
Kommentit (164)
kuin sanoisi että sohva on junttia. Junttia on kirjahylly jossa ei ole kirjoja vaan koriste-esineitä ja dvd:ja. Tai pulloja.
Siis jos siinä on kirjoja, joita asukkaat oikeasti lukevat ja josta pitävät? Mä rakastan asuntoja joissa on oikea kirjahylly ja siinä paljon kirjoja. Nykyajan trendi, jossa olkkarissa ei ole kuin valtava kulmasohva ja valtava telkkari on mielestäni epäviihtyisä eikä yhtään kodikas.
Eli juntin kirjahyllyssä ei ole kirjoja. Korkeintaan 80- luvulta joku tietosanakirjasarja, jota ei ole kukaan koskaan avannutkaan. (Kuten vanhemmillani.) Ja tietysti niitä värikkäitä kissaviinipulloja, tyhjinä.
kuin sanoisi että sohva on junttia. Junttia on kirjahylly jossa ei ole kirjoja vaan koriste-esineitä ja dvd:ja. Tai pulloja.
Mikä helvetin kirjahylly. Mun mielestä se on hylly missä on tasoja ja jokainen voi niillä tasoilla säilyttää mitä haluaa, valokuvia yms. tai sitten niitä kirjoja.
Meillä ei ole kirjahyllyä on vaan telkkaritaso ja lipasto, joskus on ollut ja ei se ollut täynnä kirjoja. Parissa hyllyssä niitä oli ja lopuissa jotain muuta.
Mulla on viikuksia ja muitakin isoja kasveja, enkä aio luopua niistä.
Meilläkin on olkkarissa kirjahylly. Lastenhuoneessakin on kirjahylly. Onko se vähemmän junttia?
Meidän kirjahyllyssä on myös lasiovet. Auts ja auts. Ne tosin oli saatava, koskan mikään ei oo tylsempää, ku kirjojen pyyhkiminen pölystä! Meillä ei tosin kirjahyllyssä ole vissiin yhtään koriste-esinettä, se on täys kirjoja, eikä kaikki läheskäänmahdu edelleenkään.. Eiku onpas! Kirjahyllyn päällä on yks kynttelikkö. Voi ei. Junttien juntti...
Noh, oikeasti mä haluisinkin semmosen ranskalaisen kirjahyllyn, vai mikä nyt olikaan. Eli pitkät hyllyt katonrajaan ja kaikki opukset sinne sievään riviin.
...eli kaikenlaiset boordit, puhviverhot, Rodos-sälät jne. Mut itse en kestä näiden lisäksi niitä kuviollisia bukleemattoja...lehdet reunustavat vihreää mattoa, tiedättehän :)? Niitä sitten levitellään eteiseen ja samaa sarjaa käytäville jne. Yäk..ja niin kasaria :D. Pyökistä sen verran, että on pyökkiä ja sitten on Sotka pyökkiä :). Eli pyökistäkin löytyy ihan kauniita kalusteita, mutta itse en kestä lainkaan sitä viilutettua Sotkan lastulevypyökkiä ja vastaavia halpisversioita. Meillä ei pyökkiä ole eikä tule, mutta ystävälläni on erittäin tyylikäs sisustus, jossa tuo pyökki on kalusteiden värinä. Eli en ihan yleistäisi tuota..
Nyt on sotkan pyökinvärinen vitriini, tv-tasoyhdistelmä. Muutenkin meillä kaikki pyökin/puunväristä. Uusi keittiö tulossa, ja pyökinväriset tasot :)
Miks nykyään kaikilla on lattiat, tasot, huonekalut jne. tummaa puuta...hienoja nekin, mut me tykätään vaaleemmasta!
metalliset kynttiläpidike hässäkät, baarista pöllityt kaljatuopit olkkarin vitriinikaapissa, silkkikukat, joulukaapelivalot
Kirjahylly on vanhempieni vanha jostain 70-luvun alusta ja siinä on lasivitriini, jossa on tietenkin lasten kuvat ja hopeiset kastelahjat ynm. lapsiin liityvää muistoa. Hieno aitoa viilutettu hylly tuo on.
Lasten huoneessa on sellainen tosi halpa pyökinvärinen lastulevy lipasto. Itse halusivat pyökinvärisen.
Sohvat on kamalat siniset nahkasohvat. Saatu nekin vanhemmiltani. Ne on kyllä helppo pitää puhtaana ja pysyneet siistinä lasten ja koirien kanssa. Ei tartu koiran karvatkaan nahkasohvaan.
Sitten meillä karvaryijykin seinällä(äidin itse tekemä).
- punaruskeat nahkasohvat (tai vielä kamalampia vihreät ja siniset nahkasohvat)
- Bukleematto tai sellainen plyysimatto joka jäljittelee itämaisia mattoja - mieluiten vielä harmaalla muovimattolattialla.
- Kellastunut Lundiahylly täynnä kirjakerhon kirjoja, matkamuistoja ja koriste-esineitä.
Se on siinä!
hyllyssä n. 30-osainen Encyclopedia Americana vuodelta 1966!
Saadaanko yhtään tasoitusta siitä että itse ollaan vaan 31-vuotiaina ja sarja miehen isoisän peruja?
mm. juntteja jotka arvostelevat ihmisten koteja.
Tärkeintä on että oma koti on asukkaan näköinen, heidän tarpeensa täyttävä ja heitä miellyttävä. Kateellista ja huonon itsetunnon omaavaa, muita haukkuvaa naapuria ei tarvitse miellyttää.
Me ollaan siis juntteja, koska on parvekelasit. Eikä edes haluttu niitä, koska yhtiövastike nousi sen takia hurjasti =( Mutta vähemmistöä ei ikinä kuunnella =(
on kuvailtu vanhempieni koti sanatarkasti.
Olen kyllä ihan samaa mieltä heidän junttiudestaan, mutta ihania ihmisiä ovat silti. Varsinkin jos antavat minulle rahaa jotta voin uusia omaa kotiani. ;)
Ylipäätään kirjahyllytv-tasoyhdistelmät ovat kamalia ja raskaita. Ahistaa kun sellaisen näen, tuntuu että kaatuu päälle. Kirjahyllyt, joissa nimensä mukaisesti säilytetään kirjoja ovat jokseenkin merkki kultturellista kodista (=nojoo, jos eivät ole täynnä Harlequin-hömppää tai vastaavaa), mutta kaikki ällö roina ja krääsä. Ärgh!!
Laavalamppu, täytetyt eläimet ja esim taljat ja sarvet seinällä. Oluttuopit kirjahyllyssä, tekokukat, röyhelöverhot, lasivitriinikaapit, "kotibaarit", säkkituolit, pirttikalusto keittiössä, poppana kaitaliinat, lamppu/tuulettimet katossa, 80-luvun puhelinpöydät...
Laavalamppu, täytetyt eläimet ja esim taljat ja sarvet seinällä. Oluttuopit kirjahyllyssä, tekokukat, röyhelöverhot, lasivitriinikaapit, "kotibaarit", säkkituolit, pirttikalusto keittiössä, poppana kaitaliinat, lamppu/tuulettimet katossa, 80-luvun puhelinpöydät...
ja sijaitsee lastenhuoneessa?
Mutta onnea sinulle, kun olet niin trendien huipulla! Ota nyt kuvia sisustuksestasi, saat sitten 15 vuoden päästä nauraa taas. Minä luotan klassikoihin.