Mikä minun puoluekantani on?
Kannatan yksilönvapautta ja vastuuta itsestään. Haluan, että heikommista pidetään huolta, mutta en halua jakaa ilmaista rahaa esim. ulkomailta tuleville onnenonkijoille tai suomalaisille deekuille.
Haluan, että yhteiskunnan perusrakenteet säilytetään yhteiskunnan omistuksessa.
Kannatan tervettä yritystoimintaa, erityisesti sellaista pienyrittäjyyttä, jossa yritäjä on lähellä asikasta ja yritys tuo yrittäjälle elämänsisältöä ja toimeentuloa. Päätavoite ei ole tuottaa omistajalle mahdollisimman suurta voittoa, vaan saada toimeentulo perheelle ja pitää yritys vakaana.
Vierastan isojen kotimaisten ja ylikansallisten yritysten liian suurta valtaa ja pienyritysten näivettävää vaikutusta.
Luonnonsuojelu on tärkeää, mutta en halua vouhottaa sitä niin paljon, että äänestäisin yhden asian puoluetta tämän vuoksi. Luonnonsuojelu, kierrätys yms. on meidän kaikkien velvollisuus.
Homoilla tms. vähemmistöillä tulee olla tasa-arvo muiden kanssa, mutta pitää myös jollain tavalla kunnioittaa vanhoja traditioita. En näe tarpeellisena, että esim. avioliitto-instituutio pitäisi olla kaikille sama. Riittää, että rekisteröidyllä parisuhteella on samat juridiset oikeudet kuin avioliitolla.
Kielivähemmistöille kuuluu omat oikeutensa, mutta pakkoruotsi on jo aikansa elänyt. Tarvitsemme monipuolisempaa kielitaitoa ja ruotsin tilalla on jatkossa voitavat opiskella jotain muuta kieltä.
En pidä korkeista veroista, mutta ymmärrän, että jos kunnan varat eivät riitä kohtuullisista säästöistä huolimatta kunnan menoihin, niin silloin veroja on korotettava. Opettajien lomautukset yms. älyttömät säästökohteet lopetettava.
Ulkomaalaiset ovat tervetulleita Suomeen asumaan, kunhan opiskelevat suomen kielen, noudattavat Suomen lakeja, kunniottavat Suomen valtauskonnon tapoja (saavat toki säilyttää oman uskontonsa) ja tekevät töitä.
Mitä puoluetta minun tulisi äänestää? En oikeasti tiedä omaa puoluekantaani, kun perinteinen oikeisto-vasemmisto-jaottelukin tuntuu olevan keskenään ristiiriidassa mielipiteitteni kanssa...
Kommentit (9)
Kommunisti tulisi ensimmäisenä mieleen. Ehkä persukin voisi mennä, mutta SKDL kuulostaa sun jutulta ehkä enemmän.
Olisin melkein voinut kirjoittaa tuon. Äänestin ennen vihreitä, jotta edes joku ajaisi luonnonsuojelua. Nyt muutkin puolueet ovat heränneet ympäristöasioihin, joten olen vähän epävarma. Vihreät ja kokoomus vetoavat eniten.
eivätkä vihreät luonnon asiaa. Minäkin olen ideologalstani vihreä, eli en missään nimessä suurin surminkaan äänestä Vihreitä.
"Minäkin olen ideologalstani vihreä, eli en missään nimessä suurin surminkaan äänestä Vihreitä."
Heh, tämä oli hauska.
"Minäkin olen ideologalstani vihreä, eli en missään nimessä suurin surminkaan äänestä Vihreitä."
Heh, tämä oli hauska.
Kunnes perehdyin sen puolueen touhuin. Siitä lafkasta on luonto, ihmisen ja luonnon harmoninen suhde ja eläinten oikeudet kaukana.
"Minäkin olen ideologalstani vihreä, eli en missään nimessä suurin surminkaan äänestä Vihreitä." Heh, tämä oli hauska.
Kunnes perehdyin sen puolueen touhuin. Siitä lafkasta on luonto, ihmisen ja luonnon harmoninen suhde ja eläinten oikeudet kaukana.
Mistä tämä viimeinen väite juontaa?
olisi intressejä yrittää käännyttää ketään pois Vihreistä.
Entisenä äänestäjä vaan huomasin, että missä tahansa valtion tai kuntatasolla oltiin puuhaamassa epäloogista, kallista ja monasti epäreilua päätöstä, niin takana oli Vihreä edustaja.
Näitä viritelmiä on vuosien varrella tullut paljonkin vastaan; on hinnalla millä hyvänsä pitänyt suojella puolihehtaaria jossain, että vieressä kymmeniä hehtaareja runnellaan.
Samoin vihreät politiikot ovat arvoasteikossani alimpana, kuten nyt Sinnemäki, joka saattaa laukoa aivan mitä sylki suuhun tuo.
no tämä ei ole helppoa sitten muillekaan! :)
t. ap