Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

missä vaiheessa olette tyhjentäneet kodin alkoholista lasten takia?

Vierailija
22.11.2010 |

Aikaisemmin ei käynyt mielessäkään, että pitäisi koti tyhjentää alkoholista, mutta nyt mieleen tulevat kirjallisuudessa toistuvat tarinat ja urbaanilegendat isän konjakkipullon tyhjentamisestä ja vedellä täyttämisestä.

Oma poika on kyllä ihan kiltti, ainakin meidän vanhempien mielestä. Mutta. Poika on nyt aloittanut yläkoulun ja sieltä tulee uusia kavereita kotiin. Kavereita, joita en tunne samoin kuin entisiä vanhempineen. Ja ne viettävät meillä välilllä tuntikausia yhdessä ennen kuin vanhemmat tulevat töistä kotiin. Joukossa se tyhmyys tiivistyy ja niin edelleen, ja sitäpaitsi luulen, että omasta pojastanikaan näen enää hieman sensuroidumman kuvan kuin pikkulapsena.

Eli milloin? Voisi tietty ajatella, että turha maalata piruja seinille, kun mitään ei ole tapahtunut, ja että ryhtyy sitten toimiin jos jotain tapahtuu - mutta kauanko siinä sit menis ennen kuin sen itse huomaisi?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rento, mutta tälläkään hetkellä talossa ei ole tippaakaan alkoholia, jos haavanpuhdistusputelia ei lasketa.

Tämä on normitilanne.

En ymmärrä miksi sitä viinaa pitäisi varastoida kotiin.

Vierailija
22/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se vedellä täyttäminen mikään urbaanilegenda ole, tein sitä minäkin kerran teini-ikäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka siksi, etta jos kayt viinitilalla lomalla, ja siella on mielestasi hyvaa viinia, ostat sita vaikka 20 pulloa kotiin vietavaksi, ja ne juodaan sitten vuosien mittaan... ;-)

Vierailija
24/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholin takia. Kyllä mun veljetkin laimensi isän konjakkipulloa ja jäi kiinni, mutta sellaista se on. En aio tehdä alkoholista elämää suurempaa kysymystä.

Vierailija
25/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rento, mutta tälläkään hetkellä talossa ei ole tippaakaan alkoholia, jos haavanpuhdistusputelia ei lasketa.

Tämä on normitilanne.

Kaikki ei niin tee. Mun vanhemmat tuli meille perjantaina ja nappas lapset mukaansa, ei ollut suunniteltu juttu. Kaveri tuli illalla kylään ja mä pyysin sitä jäämään yöksi. Otettiin sitten vähän alkoholiakin.

Ei sitä tarttenut lähteä hakemaan mistään tai lähteä baariin.

Saunottiin, jutskattiin ja pidettiin tyttöjen ilta kahestaan. Mies oli yön töissä.

Mä myös käytän joissain ruuissa ja leipomuksissa alkoholia jonkin verran, sekin on syy miksi esim. rommia on aina kaapissa.

Vierailija
26/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtiin sisareni kanssa aina noin. Mutta, koska vanhempani olivat suurinpiirtein aina kännissä, eivät he huomanneet minkäänlaista eroa.

Vierailija
27/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtiin sisareni kanssa aina noin. Mutta, koska vanhempani olivat suurinpiirtein aina kännissä, eivät he huomanneet minkäänlaista eroa.

oikein tervettä mallia alkoholin suhteen. Mutta, en usko että tavallisessa perheessä tarvitsee viinoja piilotella ja poistella. Kyllähän ne nuoret kokeilee alkoholia jossakin vaiheessa (ei kaikki), ja se että kotona ei ole yhtään viinaa, ei tarkoita etteivätkö jostakin sitä hommaa. Kyllä aina löytyy joku hakija kun aikansa etsii.

Vierailija
28/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuula ap kyllä se sun kultapuppelis alkoholia löytää, vaikka sitä ei kotona olisikaan.

Voi teitä!

Kaikkein pahimpia lotraajia teini-iässä tuntuvat olevan ne, joiden vanhemmat ovat absolutisteja tai muuten vain tiukkiksia.

Kyllä ne nuoret hakevat kokemuksensa, myös alkoholista, keinolla millä hyvänsä. Aina löytyy joku joka hakee.

Kannatan mieluummin avointa ja keskustelevaa ilmapiiriä. Silloin se teini toivottavasti uskaltaa tulla kotiin oksentamaan kun kokeilee eikä sammu jonnekin katuojaan pelätessään vanhempiensa reaktioita.

Kannatan myös heräämistä tähän päivään...

Vierailija
29/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä sentään kaapissa etaxia!

Vierailija
30/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu normipaikoilla.

Ei ole käytössä ollut liesisuojaa tai muutakaan tilpehööriä.

Vaahtosammutn kyllä löytyy.

Vierailija
31/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten kaikki kodin lääkket olis laitettva myös lukkojen taa.

Vierailija
32/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaikka tiedän että teini varasti meiltä yhden pullon kirkasta viinaa, tosin se ei ollut täysi mutta kuiteskin.

Itse kaverin kanssa tehtiint teininä samaa. Heidän kotoaan otettii pulloista alkoholia ja laitettiin tilalle teetä tai vettä.

Vierailija
33/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedellä. Kannattaisi lasten piilottaa ne alkoholit vanhemmilta.

Vierailija
34/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkee!

mikä oikeus sulla on lantrailla sun aikuisen lapsen viinoja?

Vierailija
35/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sälli oli siinä kunnossa, että pidin sitä hyvänä ideana.

Mitään haittaa tuosta ei hänelle ollut ja kerroin kyllä juhannuksen jälkeen, mtä olin tehnyt.

28

Vierailija
36/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sälli oli siinä kunnossa, että pidin sitä hyvänä ideana.

Mitään haittaa tuosta ei hänelle ollut ja kerroin kyllä juhannuksen jälkeen, mtä olin tehnyt.

28

Vierailija
37/37 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aina alkoholia kaapissa. Teini-iässä tuli kyllä juotua, mutta en todellakaan vanhempieni viinakaapilla vieraillut. Eli en aio alkoholia hävittää muksun takia; kyllä se sitä jostain saa kuitenkin jos kokeilla aikoo. Mieluummin saa kotoa sivistyneen juomisen mallin kuin että alkoholista tehtäisiin joku mörkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme