Osaisiko joku auttaa?!?
Olen rv 35 ja sairaslomalla supistelujen takia, jotka on kyllä helpottaneet, kun olen levännyt. Nyt oon kuitenkin huomannut, että öisin supistelee tosi paljon. Nukun siis aiempaa huonommin ja öisin tulee tosi paljon napakoita, mutta kivuttomia suppareita. Onko ne pahasta, kun tulevat levossa? Olisin tosi kiitollinen, jos joku osaisi auttaa.
Kommentit (8)
yhteys neuvolaan tai äitiyspolille suoraan, voivat kartottaa tilanteen.
noilla viikoilla on ihan ok, että supistuksia tulee. Osa supistuksista tulee rasituksesta, osa taas synnytystä enteileien hormonipitoisuuksien nousun myötä, eli silloin niitä voi tulla ihan vaikka levossa. Viikot sulla on hyvät, toki olisi parempi jos vielä muutaman viikon vauva pysyisi kohdussa. Ei kuitenkaan mitään huolta, jos on katsottu PLV ja ja emätimen fluori. Joskus tulehdukset alapäässä aikaan saa supistuksia
mutta koska tuntuu että soittelen nykyään koko ajan, niin ajattelin ensin kysäistä täältä, jos onkin jotain ihan harmintonta ja normaalia. Kiitos.
Ap
mitä on PLV ja ja emätimen fluori? Oon siis käynyt useamman kerran synnärillä ja muutaman kerran on otettu pissanäyte ja joku näyte sisätutkimuksen yhteydessä. En tiedä tarkemmin, että mitä ovat olleet, mutta mitään niistä ei ole löytynyt. Kohdunkaula mulla on alkanut lyhenemään ja kohdunsuu on pehmentynyt, mutta toistaiseksi ollut vielä kiinni. (Viime lääkärikerrasta viikko.)
ap
kivuttomista suppareista mitään haittaa oo. Tai kun mulla oli sellasia ihan koko raskauden loppu kolmanneksen, mutten ite edes tajunnut niitä supistuksiksi. Sitten vaan yhdellä ihan viimeisellä neuvolakäynnillä th totesi tutkiessaan että onpas sulla kova supistus juuri menossa. En ikinä kokenut niitä mitenkään huolestuttaviksi eikä menoa häirinneet. Kohdunsuu oli kyllä puoli senttiä auki jo 3 viikkoa ennen synnytystä, mutta ihan laskettuna-aikana syntyi vauva.
saako ne supistukset aikaan jotain muutoksia vai ei ja sitä ei taas kukaan muu kuin lääkäri pysty sanomaan.
Onko ne pahasta, kun tulevat levossa?
Eiköhän tuo ole ihan selkeä kysymys. :)
Ne ei taida näillä viikoilla tehdä synnärillä muuta kuin käskeä lepäämään? Siis jos kyseessä ei kuitenkaan ole se että synnytys olisi käynnistynyt?
ap