Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muissa työpaikoissa tällaista vääntöä lomista?

Vierailija
21.11.2010 |

Eli siis minulla oli viime kesänä 3 viikkoa lomaa. Pätkittynä 2+1vkoa.

Pomo vihjasi jo silloin että palkatonta lomaa ei ole saatavilla esim. koululaisten joulu- ja talviloman aikaan koska kuulemma sitten "kaikki ovat kinuamassa palkatonta". Tuskin. En ollut muuten edes palkatonta kysynyt.

Nyt kuitenkin ajattelin että olisi kiva pitää edes 1-2 päivää palkatonta koulujen joulun tai hiihtoloman aikaan että saisin edes vähän viettää lapsen kanssa lomaa.

Meinaan jossain vaiheessa asiasta vielä kysyä.

Työkaverini sai ensimmäisen kerran viime kesänä pitää 3viikkoa lomaa putkeen, muuten on aina pätkinyt lomansa lyhyempiin jaksoihin.

Itselläni on ensi kesänä ensimmäisen kerran 4 viikkoa palkallista lomaa kyseisessä työpaikassa enkä todellakaan meinaa suostua pätkimään lomaani viikon, kahden jaksoihin. Varsinkaan kun itse työ ei sitä edellytä, vaan hommat saadaan helposti järkättyä niin että 4 viikon loma on mahdollista pitää putkeen.

Tuntuu että pomo haluaa vaan tehdä kiusaa muille kun itse ei pidä (omasta mielestään VOI pitää) lomaa kuin muutaman päivän esim. kesällä.

Katkerana kuuntelin juuri kaveriani joka ensi kesänä pitää 6 viikkoa lomaa putkeen (osa vapaaksi muutettuja lomarahoja).

Onko muiden työpaikoilla kauheaa taistelua lomien pitämisestä? Palkallisen tai palkattoman.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ärsyttää kun lomarahoja ei saa vaihtaa vapaaksi jos on laskutettavaa työtä. Tarkoittaa siis suomeksi projektia josta saadaan asiakkaalta rahaa. Samaten palkattoman vapaan saaminen voi olla samasta syystä nihkeää, kaikki hyöty pitää meistä konsulteista saada talolle irti.

Sitten taas jos ei ole mitään asiakaslaskutettavaa työtä, kesällä jopa suositellaan lomarahan vaihtamista vapaaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän