Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko tv-sarjan "Safiiri ja Teräs"?

Vierailija
21.11.2010 |

Ok, täytyy olla nelissäkymmenissä tuon sarjan muistaakseen. Mutta se on jäänyt mieleeni yhtenä pelottavimmista sarjoista, joita olen seurannut.

Katsoiko kukaan muu?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo asema jakso on jotenkin jäänyt erityisesti mieleeni..

se ikkunassa näkyvä numero juttu..11 11 11 11.

sen viheltelyn haluaisin kuulla vielä.

Vierailija
42/73 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa katsoi sitä! Ilmeisesti valo- ja äänieffektit kiehtoivat sitä. Telkkari avattiin siis kissaa varten, se istui kuin naulittuna paikoillaan ja tuijotti ruutuun, aina välillä niskakarvojaan pörhistäen. Kissa katsoi telkkaria, me ihmiset kissaa. Ja mukavaa oli kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Joanna Lumley -fani Safiirista ja teräksestä alkaen, siis sellaiset kolmisenkymmentä vuotta. :)

TVTV:ltä (Subin edeltäjä) katsoimme sarjan uusinnan ihan 2000-luvun alussa, ja nyt n. kuukausi sitten mies sai serkultaan sarjan muistitikulla (ilman suomenkielisiä tekstejä) ja sen ekan tarinan - joka kaikkein paras niistä olikin - katsoimme heti sen jälkeen. Ehkä sarja ei enää tunnu niin pelottavalta kuin aikoinaan yläasteikäisestä tuntui, mutta todella mielenkiintoinen se on vieläkin. Safiiri ja teräs on hyvä todiste siitä, että ei tarvita tietokonepohjaisia erikoistehosteita luomaan jännitystä ja kihelmöivää tunnelmaa, tarvitaan vain kiinnostava käsikirjoitus ja hyvät näyttelijät.

Vierailija
44/73 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, muistan ja olin kyllä p e l o t t a v a sarja!

Ja olen 42-v.

Vierailija
45/73 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tuli TVTV:llä (nykyinen SubTV) joskus vuonna -99. Nauhalla on jokainen jakso. =) DVDlle olis kiva saada sitä.

Vierailija
46/73 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asemalle ja siella seisoi joku sotilas, oli pimeeta ja vissiin se sotilas sitten vihelteli.. pelotti niin peevelisti.

Vierailija
47/73 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään muista miksi se oli niin pelottava.

Vierailija
48/73 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin yhden tuotatntokauden Amazonilta. Muutaman päivän kuluttua nähdään, onko se vieläkin yhtä pelottavaa kuin milta se tuntui silloin.

Menee postilaatikolle odottamaan lähetystä...

Vierailija
49/73 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron lisää, kunhan saan sen lähetyksen Amazonilta.

Vierailija
50/73 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm -66.

Vierailija
51/73 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sitä ihan liian nuorena (s. -75) ja se on ollut pelottavin tv-ohjelma minkä olen koskaan nähnyt, sain siitä paljon painajaisia. Vieläkin aikuisiällä pelottanut kun illalla pesen kasvoni, että nostaessani katseeni peilistä näkyy jotenkin "puuroiset" kasvot.

Olen jutellut siitä monelle ja kysynyt muistaako kukaan sitä, eivät olleet muistaneet joten helpotus etten olekaan ainoa.

Vierailija
52/73 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enää ne eivät todellakaan pelottaneet.

Vierailija
53/73 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-v.

Vierailija
54/73 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/73 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja toinen jakso parhaita, mutta sitten ei enää yhtä hyviä kohtauksia ollutkaan montaa...

Vierailija
56/73 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ylivoimaisesti pelottavin sarja, jota ikänäni olen seurannut!! Hypnoottinen musiikki, ja juuri tuo hokema "upstairs and downstairs, upstairs and downstairs", whooo.....

Olin jo sen verran iso tyttö, että sain luvalla katsoa, tai no... vanhempani simahtivat iltaunisina sänkyyn eivätkä niin ajatelleet TV:stä tulevan mitään traumatisoivaa.

Asuimme isossa talossa, jossa olohuoneesta (TV-huone) pääsi sekä ylä- että alakertaan, rappusia riitti. Katselin yksin ja olin pelosta lähes halvaantunut paikoilleni.

Pari vuotta sitten yritin katsoa pari alkujaksoa YouTubesta ja täytyy sanoa, että jo pelkkä musiikki sai pelot pintaan - järkky sentään!!

Safiiri ja Teräs voittaa kyllä kammotuksessa sen ostereiden peitossa olleen miehen pakastearkussa!!

Ossi Ahlapuro oli vainajana pakastearkussa

Vierailija
57/73 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

David McCallum näytteli terästä on kuollut 90 vuoden iässä.

Vierailija
58/73 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rest in peace, Steel.

Vierailija
59/73 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni avaruudestakin on jo kuollut, onkohan kuuden miljoonan dollarin mies vielä hengissä?

Vierailija
60/73 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni avaruudestakin on jo kuollut, onkohan kuuden miljoonan dollarin mies vielä hengissä?

Hengittää ja näyttelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän