(Töissä käyvät) kuinka pitkän JOULULOMAN pidätte?
Kommentit (67)
Mietin miten ne tuohon sijoittelen. Sitten ongelmaksi tuleekin lasten hiihtoloma. Miten ihmeessä teillä pienten koululaisten vanhemmat riittää lomapäiviä?
Mummolat on sitä varten =)
MUTTA, KUN EI OLE KAIKKILLA! Kaikilla ei ole vanhempia jotka voisivat ottaa lapsia hoitoon! Meillä molemmat mummot kuolleet, isän huonossa kunnossa ja mieheni isä vanhainkodissa, mahtavat olla onneissaan vanhainkodissa kun vien nämä 3 termiittiä hoitoon viikoksi ja kerron terkut täältä...
Yksinkertainen ja helppo ratkaisu.
Yleensä olen pitänyt myös välipäivät, mutta tänä vuonna sattui tuo joulu "huonoon aikaan" siinä mielessä. Ei voi koko viikkoa ottaa vapaaksi kun hommaa on niin paljon.
loma on toivottu välipäiville, mutta ei menny toive läpi. Olin ainoo joka toivo talvilomansa joulun tienoille, mutta en silti saanu lomaa sinne. "Lomaa" on siis 25. ja 26. joulukuuta. Ainoot päivät siis jolloin pulju on kiinni.
Menisit heittämään saksalaiselle, että pidän nyt kolmen viikon "joululoman" niin se heittäisi sut pellolle.
Mikä ihmeen joululoma on tammikuun 7 päivään saakka ?
voi ristus teitä !
pidän vapaata joulusta uuteen vuoteen.
Mikä ihmeen joululoma on tammikuun 7 päivään saakka ?voi ristus teitä !
suurin osa meidän työpaikalla pitää joulun aikaan pois kertyneitä ylityövapaitaan, tuo aika kun on kaikkein hiljaisinta ja oikein suositellaan pitkiä vapaita. Eri asia tietysti jollain muulla alalla.
Minulla ei ylityövapaita ole mutta pidän palkatonta. En usko että on ongelma kenellekään.
Mietin miten ne tuohon sijoittelen. Sitten ongelmaksi tuleekin lasten hiihtoloma. Miten ihmeessä teillä pienten koululaisten vanhemmat riittää lomapäiviä?
mutta otan palkatonta vapaata lisäksi.
Mikä ihmeen joululoma on tammikuun 7 päivään saakka ?voi ristus teitä !
mutta tehdään varmaan välipäivät miehen kanssa puoliksi niin että kumpikin on osan ajasta töissä ja osan hoitaa lapsia kotona.
kaksi ja puoli viikkoa, kivaa. Pyysin vapaaksi jo keväällä, onneksi esimies ymmärsi:-)
Eli aattopäivä on oikeastaan vain lomaa ja viikonloput on muutenkin aina vapaita.
aattona ja joulupäivänä siis töissä ja viikon tietysti tiistaista alkaen.
Itsepä olen työni valinnut, miksi siis laittaisin hymiötä naamaväärin päin perään. Jonkun ne mummot on hoidettava.
24.-26.12. Olis mukava olla pidempäänkin lomalla, mutta naisvaltaisella alalla suurin osa haluaisi välipäiviksi lomaa. Näin ollen välipäiviä saa vain n. joka viides vuosi vapaiksi, jotta menisi edes jotenkin tasapuolisesti... ja kyllä me yritetään antaa etusija niille yksinhuoltajille, joilla on alakouluikäisiä lapsia.
Muuten, sille kommentoijalle, joka totesi, että lapset kannattaa tehdä nuorina, jotta isovanhemmat jaksavat sitten lapsenlapsiaan hoitaa, toteaisin, ettei se ole mikään ratkaisu. Silloinhan nuorehkot isovanhemmat (yleensä) käyvät itse töissä, eivätkä voi ottaa lapsenlapsiaan hoitoon pidemmäksi aikaa. Tosin taisitkin kommentillasi vain haluta ärsyttää;-)
Aloitan joululoman 22.12. ja palaan töihin 4.1.
Jouluvueraita tulossa, ihanaa!
Uudeksivuodeksi meidät on kutsuttu naapurimaahan juhlimaan.
Mummolat on sitä varten =)
MUTTA, KUN EI OLE KAIKKILLA! Kaikilla ei ole vanhempia jotka voisivat ottaa lapsia hoitoon! Meillä molemmat mummot kuolleet, isän huonossa kunnossa ja mieheni isä vanhainkodissa, mahtavat olla onneissaan vanhainkodissa kun vien nämä 3 termiittiä hoitoon viikoksi ja kerron terkut täältä...
Taitaa olla ihan omavalinta, että on tehnyt muksut ikäloppuna. Olisit tehnyt muksut nuorempana niin isovanhemmatkin olisivat nuorempia.
että on vielä töissä. Toinen taas mummo nuorena kuollut.
niitä on muutama vuodessa, ja tuosta yhdestä päivästä saa vapaaksi seuraavan päivän (palkallinen nukkumapäivä)