Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako synnyttäjä sairaalasta yksityishuoneen itelle ja vauvalle?

Vierailija
30.11.2010 |

ahistaa olla tuntemattomien kans samassa huoneessa. Aina jonkun vauva itkee eikä ite saa yhtään nukkua. Anteeksi marmatus.. Meneehän se pari päivää vaikka päälleen tietysti.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei käy ihan törkeän hyvä mäihä, kuten mulla kuopuksen kanssa. Oli tarkoitus mennä tavalliselle osastolle, mutta siellä ei ollut sinä yönä yhtään petiä vapaana, joten "jouduin" yksinäni (tai siis vauvan kanssa) perhehuoneeseen :D En nostanut meteliä asiasta. Naistenklinikalla tapahtui.

Vierailija
2/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen näkee sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääse kunnalliselle puolelle aina yksityisasiakkaana JOS maksaa...?

Mulla käynyt molemmilla kerroilla hyvä tuuri, sattunut myös ihana kätilö omahoitajaksi, joka siis järjestellyt asioita.

Perhehuonetta ei toivomuksesta huolimatta saatu (oli ruuhkaa) mutta silti miehelle tehtiin huoneeseen peti, jossa olimme kolme yötä keskenään kun esikoinen syntyi.

Toisella kerralla oli takana rankka sektio-kokemus ja olin muutenkin kipeä...sain olla omassa rauhassa koko viikon vauvan kanssa...! Ja se tuntui jo todellakin luksukselta! Hoitajat kävivät kysymässä, haluanko jonkun huoneeseen, mutta sanoin olevani varsin tyytyväinen omaan rauhaani. Joten sain olla rauhassa.

Vierailija
4/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan vaikutti ehkä se, että olin kuolla synnytyksen yhteydessä ja erittäin heikossa kunnossa - eivät kai halunneet minua muiden äitien joukkoon niin toipilaana.

Vierailija
5/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata kirjoittaa, jos ei asiasta tiedä..

Kunnallisella puolella on ollut ns Erikoismaksiuluokka, eli jos on halunnut olla jonkun tietyn lääkärin potilas, esim lonkkaleikkauksessa, sektiossa yms.

Ei ole mitään tuollaista yksityisasiakkuutta..

Vierailija
6/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata kirjoittaa, jos ei asiasta tiedä..

Kunnallisella puolella on ollut ns Erikoismaksiuluokka, eli jos on halunnut olla jonkun tietyn lääkärin potilas, esim lonkkaleikkauksessa, sektiossa yms.

Ei ole mitään tuollaista yksityisasiakkuutta..

Vierailija
7/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerrot, ettet kestä vauvojen itkua, niin kyllä sä saat oman huoneen. Ja muista vielä se, että kaikki ne siellä duunissa olevat on ainoastaan sua varten ja toteuttamassa sun kaikki toiveet, niin hyvin menee!

Vierailija
8/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina käynyt tosi hyvä tuuri, sillä vaikka olen jokaisesta kolmesta lapsesta joutunut neljän hengen huoneeseen (jotka on siis olleet täynnä), en ole koskaan joutunut valvomaan vauvojen takia. Kauhean hiljaisia ovat olleet, omiani myöten.

Vierailija
9/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten sitä on ollut niin kääriytynyt siihen pienen vauvan äitiyteen, että on kuin omassa kotelossa lapsen kanssa kaksin. Taisin ihan laulella lapselle välittämättä pätkääkään niistä muista vauvansa kanssa kotiloituneista äideistä. On se ihanaa se läheisyys lapseen siinä alussa. Siihen keskittyy ihan täysillä ja muu maailma ympäriltä haihtuu. Oikeasti en kaivannut siihen miestänikään. :)

Vierailija
10/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan kannata liikaa elätellä toivoa. Koko paikassa on tietääkseni yksi ainoa yhden hengen huone ja en olisi ollenkaan varma, ettei sinnekin oteta toista, jos sattuu ruuhkaa. Tosin jos oikein ruuhkaa on voi "päästä" käytävän päässä olevaan noin sängyn kokoiseen tilaan, joka erotetaan käytävästä veto-ovella tai sermillä tai miksikä sitä haluaa kutsua. Siellä saa olla yksin, mutta oma rauha käytävän päässä taitaa olla aika vähissä.

Vierailija
11/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa ei ole synnyttaneilla yksityishuoneita?

uskomatonta.

Vierailija
12/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole muissakaan maissa jos ei itse maksa. Esim Hongkongissa yksityissairaalassa kolme yötä omassa huoneessa maksaa noin 4000 euroa.

Hyvät ihmiset jos käytätte julkisia palveluita ja maksatte näin ollen minimin niin turha odottaa yksityishuoneita ja parasta palvelua. Ei kai näitä yksityishuoneita veronmaksajien rahoilla tule kustantaa?

Vierailija
13/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoismaksuluokka-käytäntö on poistunut jo ainakin pari vuotta sitten, jos ei enemmänkin ole jo aikaa. Eli enää ei voi hankkiutua yksityisen lääkärin kautta julkiselle puolelle juuri tietyn lääkärin hoitoon. Eikä ennenkään ole erikoismaksuluokan potilaat mitään omia huoneita saanut. Tyhjästä on paha nyhjästä vaikka maksais miten paljon!

Vierailija
14/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen ruuhkasta osastolla.Jorvissa tehdään perhehuoneita sitä mukaa,kun on mahdollista ja toiveita päästä perhehuoneeseen.Itse olin siellä vajaan viikon ja viimeiseksi yöksi saatiin perhehuone.Se oli ihanaa,koska vasta sitten tunsin rentoutuvani.Olin jotenkin niin tukossa synnytyksestä ja kaikki oli uutta vauvan kanssa.

Mutta se aika minkä olin normaalihuoneissa muiden synnyttäjien kanssa,oli siinä mielessä kivaa että sai jutella ja kysellä asioista.Minulle kaikki oli uutta ja opettelua paljon,kun ensimmäinen muksu syntyi.Kumpikin on hyvä vaihtoehto ja tänä vuonna on synnyttäjien määrä kuulemma reilusti suurempi kuin edellisinä vuosina.Onnea tulevaan :)

Vierailija
15/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa haista törkeen pahalle... hielle, tupakalle ja hajuvedelle... silloin hoitohenkilökunta saattaa sääliä muita synnyttäneitä äitejä niin, että saat pitää haisevan huoneesi yksin, jos vain tilaa on.

T:Klö

Vierailija
16/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain kaksoset. Muut saavat oman huoneen, jos on täyttä tai komplikaatioita. Näin sanottiin.

Vierailija
17/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pari päivää menee tosiaan missävain, mutta jos joutuis olemaan 5 päivää sairaalassa kuten minä, niin alkais ahistaa ne muiden vauvojen itkut...mutta silikonitulpat vaan korvaan silloin kun oma vauva nukkuu, niin saat ehkä itsekin nukuttua! Eipä sairaaloissa useinkaan pääse yksityishuoneeseen. perhehuoneeseenkin vain hyvällä tuurilla, ja siellä pitää sitten miehenkin asua.

Vierailija
18/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa saatiin perhehuone. Kakkosen kanssa tehtiin hätäsektio ja jouduimme 4 hengen huoneeseen. Molemmat Naikkarilla. Jouduimme olemaan osastolla lähes viikon ja olin todella hermoraunio unen puutteesta. Yöt olivat painajaista ilman unta. Vauvat itkivät ja vaippoja vaihdettiin, äidit kävivät vessassa, valot räpsyivät, labrahoitajat ja kätilöt ravasivat huoneessa tasaisena jonona...

Kotiin kun päästiin niin aukes taivas kun oli vain yksi vauva ja yhmaikäinen herättelemässä öisin :-) Kolmatta lasta ei meille tule ellei Suomeen tule yksityistä synnäriä/erikoismaksuluokkaa. Ja juu, olen valmis siitä maksamaan vaikka tuhansia euroja ihan helposti.

Vierailija
19/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa saatiin perhehuone. Kakkosen kanssa tehtiin hätäsektio ja jouduimme 4 hengen huoneeseen. Molemmat Naikkarilla. Jouduimme olemaan osastolla lähes viikon ja olin todella hermoraunio unen puutteesta. Yöt olivat painajaista ilman unta. Vauvat itkivät ja vaippoja vaihdettiin, äidit kävivät vessassa, valot räpsyivät, labrahoitajat ja kätilöt ravasivat huoneessa tasaisena jonona...

Kotiin kun päästiin niin aukes taivas kun oli vain yksi vauva ja yhmaikäinen herättelemässä öisin :-) Kolmatta lasta ei meille tule ellei Suomeen tule yksityistä synnäriä/erikoismaksuluokkaa. Ja juu, olen valmis siitä maksamaan vaikka tuhansia euroja ihan helposti.

Esikoisen kanssa pääsin 2 hengen huoneeseen, ja kun jouduin olemaan viikon siellä sairaalassa, niin sain välillä olla ihan itsekseni siellä huoneessa.

Kuopuksen kanssa jouduin täyteen 4 hengen huoneeseen ja verenpaineeni nousi hälyttävän korkealle. Nukkua ei pystynyt kun välillä itki oma vauva ja välillä muiden. Ja yksi äideistä oli ilmeisesti sektiosta tms toipuva, ja joku hoitaja ravasi sen luona valehtelematta kerran puolessa tunnissa hirveällä kolinalla. Nuku siinä sitten. Unilääkettä en viitsinyt/voinut pyytää imetyksen takia.

Voi sitä onnea kun pääsi kotiin kolmen unettoman yön jälkeen. Verenpainekin lähti laskuun heti.

On tietty hyvä, että sairaalat satsaavat huipputeknologiaan eikä tarvitse pelätä oman ja vauvan hengen puolesta, mutta voisihan tuota vastasynnyttäneiden viihtyvyyttäkin vähän ajatella...

Vierailija
20/42 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kyllä hyvä, olen etukäteen miettinyt, että kiva sitten pitää hereillä niitä huoneen muita äitejä, kun toinen vauvoista huutaa varmaan kumminkin, kun toista hoidan. Perhehuone ei tule mulle kyseeseen, koska mies jää kotiin hoitamaan vanhempia lapsia. Naikkarille olen menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi