Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaavatko miehenne viikata pyyhkeet ja lakanat oikein kaappiin?

Vierailija
20.11.2010 |

Omaani olen kovasti koittanut opettaa, mutta mikä siinä on niin vaikeaa, että pinot eivät kuitenkaan ole järjestyksessä, ja saumojen nurjat puolet ovat näkyvissä. Huoh..!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä minä olen se, joka viikkaa. Ja saumat suoriksi.

Vierailija
22/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes tiedä missä liinavaatteita säilytetään eikä enää osaa käyttää pesukonetta. Hyvä jos tietää missä on lähin pesula. :) Mutta eipä tuo haittaa, koska kotiapulainen hoitaa pyykinlajittelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi myös silittää, pesee vessat, siivoaa, tiskaa, sisustaa, hoitaa pihaa, korjaa kodinkoneita ja autoja... Ja lapset on opetettu tähän myös. Miksi ihmeessä mun pitäis tehdä kaikki kotihommat?

Vierailija
24/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ne pinkat suorassa vai ei.

Kun on elämänkokemusta ja riittävästi kolhuja on kodintekstiilien viikkaus asettunut sille kuuluvaan arvoon. Pääasia että joku muistaa ne jotenkin sinne kaappiin viikata - kukin saa viikata omalla tyylillään.

Elämässä on niin paljon isompia asioita joita pitää selvitellä kuin pyyhkeiden saumoja tms.

Olepa aloittaja onnellinen että elämä on kohdellut sinua ja kaltaisiasi silkkihansikkain ja saat elää pumpulissa.

Vierailija
25/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykitkin runnoo aina kuivumaan miten sattuu.

Vierailija
26/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pääasia, että viikkaa! :) Eli ei hänen tarvise tehdä asioita minun säännöilläni, vaikka itse olen tarkka siitä, miten pyyhkeet ja lakanat viikkaan, mulle on ihan sama, miten mieheni sen tekee. Olen todella onnellinen, että hän tekee paljon kotitöitä, vaikka sitten ihan omalla tavallaan!

Vierailija
27/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietä aikaani vaatekaapeissa...

Joten aivan sama miten ne on viikattu, kunhan puhtaita ovat...

Vierailija
28/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietä aikaani vaatekaapeissa...

Joten aivan sama miten ne on viikattu, kunhan puhtaita ovat...

mutta mies rakastaa myttyjä! minusta on älytöntä että rummusta otettu sileä lakana pitää mytytä kaappiin, vaikka sen voisi pienellä vaivalla laittaa sinne ihan nätistikin. MIkään perfektionisti en ole

Vierailija
29/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ihan sama miten viikkaa, kunhan jotenkin saa ne kaappiin asti. herranjestas, meillä on kaapeissa ovet, sama kai se on miten ne siellä kaapissa on..???? Hanki elämä.

Vierailija
30/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko oikea tapa se miten nainen asian tekee? Vaiko se, miten mies tekee sen? Itse viikkaan eri tavalla kuin äitini, kummankin tapa oikea.

Oleellista mielestäni on, vaatiiko ap miestä viikkaamaan siten kun ap haluaa vai kelpaako ap:lle joku toinen, "oikea tapa"..

Vierailija
31/40 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pussilakanat pestään ja mankeloidaan nurinpäin. Värit kestää pesussa paremmin ja ollaan opittu petaamaan ne siitä sitten kätevästi.

Mankeloin ja taitan sitten neljään osaan ja rullaan lopuksi.

Pyyhkeet taittelen ensin puoksi, sitten taas puoliksi, sitten kolmeen osaan. Sopivat liinavaatekaappiin ja kylppärin hyllyille paremmin.

Lapset varmaan oppivat saman tavan, kun auttavat pyykinviikkauksessa. Mies harvemmin yksin hommaa tekee.

Jee! Meillä kans tehdään näin, koska se on "oikein"! :D tulee tosi nätin näköistä!

Vierailija
32/40 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen mankelia viikkasimme ne yhdessä, mutta nyt ne hoituu mankeloidessa kätevästi.

Vierailija
33/40 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei saumojen oikominen ja pinojen järjestäminen juuri kiinnosta, kunhan kaapissa ovat suht omilla paikoillaan.

Vierailija
34/40 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viikkaa itsekään. en ole KOSKAAN omassa kämpässäni silittänyt mitään enkä viikannut mitään. kuivurista oton jälkeen kama on melkein täysin sileää. Pyörittelen kaikki rullalle ja myttyihin ja tungen kaappiin sekä laatikoihin.

mulla on muutakin tekemistä.

Vierailija
35/40 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan tyyliin viikkaa pikkutarkasti oikein. Näkisitpä meidän lakanakaapin. Ei voi olla lakanat ja pyyhkeet paremmin viikattu samankoiseksi ja pinot suorina.

Ymmärrän hyvin miestäsi. Itse en ikinä pysty samaan kuin mieheni, vaikka kuinka harjottelisin. Siksi hän aina viikkaa pyykit kaapeihin ja minä vaan autan laknoiden ynm. vetämisessä.

Vierailija
36/40 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen suurperheenäiti. :D

Todellakaan ei kiinnosta miten mun mies ne kaappiin laittaa, ihana jos laittaa!!

Vierailija
37/40 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainoa joka viikkaa pyykit. Viikkaa todella neuroottisesti, melkein viivottimen kanssa. Mä olen liian boheemi siihen hommaan

Vierailija
38/40 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että pinot ovat suoria ja kaikki pyyhkeet samoin taiteltuja, niin, että saumat eivät näy päädystä päin katsottuna, vaan pelkkä yksi siisti taite.

Mankelia emme omista, siksi lakanoiden vetäminen ja taittelu on tärkeää, sillä siisteissä pinoissa lakanat siliävät myös kaapissa, toisin kuin joissain epämääräisissä mytyissä.

Niin, nämä ovat luonne- ja makuasioita, ja itse myönnän olevani tarkka. Mietin vaan, miksi oppiminen on niin vaikeaa..

ap

Vierailija
39/40 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ap kaiken? Opitko laulamaan täydellisesti jos joku sitä sinulta vaatii? Entäs opitko neulomaan kirjoneuleita tuosta noin vaan? Entäs opitko fysiikkaa jos miehesi käskee?

Katsos kun kaikill ei ole samoja taitoja, aina voi jonkin verran oppia jos oikein yrittää mutta jos sinulla ei ole synnynnäistä taipumusta asiaan ei sinusta tule siinä koskaan hyvää. Ja vielä vähemmän opit jos asia ei kiinnosta sinua. Ilman motivaatiota ei jaksa opetella.

Haluan, että pinot ovat suoria ja kaikki pyyhkeet samoin taiteltuja, niin, että saumat eivät näy päädystä päin katsottuna, vaan pelkkä yksi siisti taite.

Mankelia emme omista, siksi lakanoiden vetäminen ja taittelu on tärkeää, sillä siisteissä pinoissa lakanat siliävät myös kaapissa, toisin kuin joissain epämääräisissä mytyissä.

Niin, nämä ovat luonne- ja makuasioita, ja itse myönnän olevani tarkka. Mietin vaan, miksi oppiminen on niin vaikeaa..

ap

Vierailija
40/40 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaani olen kovasti koittanut opettaa, mutta mikä siinä on niin vaikeaa, että pinot eivät kuitenkaan ole järjestyksessä, ja saumojen nurjat puolet ovat näkyvissä. Huoh..!

Miksi kaiken pitäisi olla niin pilkuntarkkaa? Jos haluat vieraannuttaa miehen kotihommien tekemisestä, vaadi toki tarkkuutta ja toimimaan juuri niin kuin itse haluat.

Jos hoidat hommat itse, voit pitää siitä kiinni. Mutta jos koti on yhteinen ja hommat myös, sinun pitäisi olla valmis tekemään myönnytyksiä. Ei kaikki voi mennä niin kuin styranki sattuu vaatimaan, tai sitten pitää vaan tehdä itse ja lopettaa se valittaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi