Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysi-ikäinen sisarus ei pidä uudesta vauvasta

Vierailija
20.11.2010 |

Ja on tehnyt sen selväksi raskauden alusta saakka. Ensimmäistä kertaa uuden tulokkaan nähdessään teki asian vielä selvemmäksi ja nyt (ihme kyllä) saavuttuaan ristiäisiin ei huomioinut lasta ollenkaan, ei tullut samaan kahvipöytään muiden vieraiden kanssa, eikä suostunut mihinkään kuviin, perhekuvista puhumattakaan.

Itselläni hermo niin kireällä etten voi enää edes puhua kyseisen henkilön kanssa.

Ennen raskautta olimme todella hyvissä väleissä, jopa hyviä ystäviä. En myöskään ole vanhempiensa eron syy, se ero on tullut jo yli kymmenen vuotta ennen minua.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että todellakin olisi käsittämätöntä, jos miehen lapset pitäisivät pikkusisarustaan jonain koiranpentuna! Kehtaattekin aikuiset ihmiset. Miltä teistä tuntuisi, että oman perheen jäsen pitäisi lastanne eläimenä? Noin isolla ikäerolla sisaruus jää tietysti toisenlaiseksi kuin pienemmällä ikäerolla, mutta aikuisiällä saattavat hyvinkin löytää toisensa ja suhde kehittyä erittäin läheiseksi!

Mitä tuohon lapsenvahtikuvioon tulee, niin tietysti vanhemman sisaruksen täytyy joskus toimia lapsenvahtina. Sehän kuuluu asiaan. Pikemmin se, ettei sitä koskaan oleteta, tarkoittaa juuri sitä, ettei olla samaa perhettä. Uusperheessä ollaan perhettä, hyvässä ja pahassa. Samat oikeudet ja velvollisuudet.

Meillä miehen tyttö on ihan mielellään lapsenvahtina. Maksetaan tietysti opiskelijalle aina taskurahaa, esim. 50 Euroa, jos on vaikka kuudesta puoleenyöhön. Toisaalta ihan ilmaiseksikin hakee pientä luokseen kylään, vie HopLopiin, mäkkärille jne. Me annetaan aina lapselle rahaa mukaan, ettei tarvi viimeisiä pennejä käyttää johonkin HopLopin pääsymaksuun, mutta yhtä kaikki nuo jutut on tytöstä itsestä lähtöisin! Ikää oli 21 nuoremman syntyessä.

Vierailija
2/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, niinkuin sanoin niin en oleta sisaruksista lapsenvahtia elleivät halua vapaaehtoisesti sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äidin puolelta 4 puolisisarusta , eipä ole koskaan ketään koiranpentuna pitännyt ja aina luetellut perheekseen koko läjän ja jopa minunkin tyttäreni....ja ei ole asunnut saman katon alla oikeastaan kuin vanhimman veljensä kanssa koska äitinsä on aina antannut uudet lapset iseilleen...

Vierailija
4/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo sisarus juuri noin 18-vuotiaana ja syy minun nihkeyteeni oli se, että olen aina ollut todella läheinen isäni kanssa (äiti kuollut kauan aikaa sitten) ja minä surin todella rankasti sitä, että isä ikään kuin unohti minut ja minun ongelmani (joita silloin oli) tyystin ja keskittyi vauvaan.

Minun oli erittäin vaikea nähdä jo keski-iän ehtoopuolella olevan isäni, joka oli ollut minulle se tuki ja turva, muuttuvan leperteleväksi nössöksi vaipanvaihtajaksi.

No toki myöhemmin sopeuduin tilanteeseen ja olemme "pikkusiskoni" kanssa oikein hyvissä väleissä.

PS. en itsekään huomioi koskaan vauvoja - ovat niin epämielenkiintoisia, paitsi omani tietysti ja koska lepertelijöitä on yleensä jonossa, niin en näe syytä teeskentelyyn.

Vierailija
5/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äidin puolelta 4 puolisisarusta , eipä ole koskaan ketään koiranpentuna pitännyt ja aina luetellut perheekseen koko läjän ja jopa minunkin tyttäreni....ja ei ole asunnut saman katon alla oikeastaan kuin vanhimman veljensä kanssa koska äitinsä on aina antannut uudet lapset iseilleen...

...yhtyneet...

Vierailija
6/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen serkku ja sen avokki tulivat ristiäisiin vaan syömään eivät mitää tuoneet. Minusta tosi törkeää! Nainen totes vaan oho on partakin ajamattaa miehellä ja farkut jalassa kummallakin.

.....kun sunkin mukelon näkee, niin karkuun juoksee...

Vierailija
7/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo nimittäin ihme eikä edes outoa

Vierailija
8/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset oli 17 ja 19, kun aloin odottamaan esikoista. Suhtautuivat tosi nätisti ja pikkuveli on ollut rakas alusta asti. Omissa kodeissaan on kummallakin kirjahyllyssä veljen kuva ja lompakossakin näytti toisella olevan 1-vuotiaana otettu tarrakuva.

Kun aloin odottamaan toista, iät oli 21 ja 23. Hiukan jo ajattelin, että mitäköhän tykkäävät tuossa iässä vielä vauvauutisesta isältään. Isänsä kertoi puhelimessa ja kumpikin soitti heti mulle onnittelupuhelun. Ovat tykänneet tästä vauvastakin alusta asti.

Mustasukkaisuuttahan tuo ap:n tilanteessa on.

Vierailija
9/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"saavuttuaan ristiäisiin ei huomioinut lasta ollenkaan"

Miten pieni vauva pitäisi "huomioida"? Itse olen aikuinen, ja kun menen ristiäisiin jutustelen niitä näitä aikuisten kanssa. Lasta en huomioi, en lepertele tai muuta sellaista. Eihän se sellaisesta mitään ymmärrä.

Vierailija
10/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pieni vauva pitäisi "huomioida"? Itse olen aikuinen, ja kun menen ristiäisiin jutustelen niitä näitä aikuisten kanssa. Lasta en huomioi, en lepertele tai muuta sellaista. Eihän se sellaisesta mitään ymmärrä.

et kai mene muidenkaan juhliin ilman että jollain lailla huomioit päivänsankarin..? Tai olet todella huonokäytöksinen!

Vierailija
11/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuista toki onnittelen ja seurustelen hänen kanssaan, mutta pieni vauva ei tajua vielä mistään mitään.

olen myös usein mennyt paikalle ilman lahjaa.

paljastettakoon nyt, että olen itse lapseton. ei mulla mitään lapsia vastaan ole, olen mm. kummitätinä useammalle, mutta ei ne sellaisina pullon kokoisina tajua maailman menosta yhtään mitään. vai meinaatteko, että ne muistaa isona että "pirkko-täti ei huomioinut mua vuonna 2010"

:D

Vierailija
13/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuista toki onnittelen ja seurustelen hänen kanssaan, mutta pieni vauva ei tajua vielä mistään mitään.

olen myös usein mennyt paikalle ilman lahjaa.

paljastettakoon nyt, että olen itse lapseton. ei mulla mitään lapsia vastaan ole, olen mm. kummitätinä useammalle, mutta ei ne sellaisina pullon kokoisina tajua maailman menosta yhtään mitään. vai meinaatteko, että ne muistaa isona että "pirkko-täti ei huomioinut mua vuonna 2010"

:D

Mutta varsinkin jos olet joidenkin lasten kummitäti, tulevat he kuitenkin näkemään isompana kuvia :) Eikä sitä vauvaa tartte olla koko ajan härppimässä, mutta aika oudolta kuulostaa että menet ristiäisiin, juot kahvit ja syöt siellä jotakin, muttet millään tavalla huomioi sitä vauvaa. Et edes lahjaa vie. Mutta silti pämppäät minkä ehdit :)

Vierailija
14/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat 20v paikkeilla, ovat aivan myytyjä uudesta pikkusisarestaan!!!!

en tajua tuollaista ollenkaan, kun on kuitenkin kyseessä lähes aikuinen ihminen! ikävää sulle ap:( ja myös toki voi olla ikävää myöhemmin teidän kuopukselle.

Vierailija
15/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lapsen vanhempia kohtaan asiallista on, että kun saavut kutsuttuna lapsen juhlaan, niin huomioit sen lapsen jotenkin. Lapsi ei ehkä muista, mutta vanhemmat AIVAN varmasti!! Kensties saat juhlien jälkeen lukea täältä av-palstalta nolosta käytöksestäsi :D

Vierailija
16/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuisko siitä, että on samalle isälle tehdyt l apset

Vierailija
17/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli isä ja hän. Vai oliko perhekuvassa mukana myös sinä ja vauva? Katsos, sille sisarukselle sinä ja vauva ette ole perhettä, vaan isän uusin vaimo ja lapsi, jotka eivät mitenkään kuulu hänelle perheenä.

Vierailija
18/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli isä ja hän. Vai oliko perhekuvassa mukana myös sinä ja vauva? Katsos, sille sisarukselle sinä ja vauva ette ole perhettä, vaan isän uusin vaimo ja lapsi, jotka eivät mitenkään kuulu hänelle perheenä.

pitäs vähän osata edes samaistua nuoren asemaan.

Vierailija
19/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun ja miehesi lapsi, ei sille sisarukselle oikeastaan mitään, tai jotain samanlaista kuin vaikka koiranpentu tms. Nähtävästi hän pelkää ihan syystä, että joutuu ilmaiseksi lapsenhoitajaksi, joten on terveesti heti ottanut sen kannan, että ei ryhdy hoivaajaksi eikä noteeraa mitenkään.

Toivottavasti muuten muistat tätä isompaa sisarusta kunnon joululahjalla: onhan oletettavaa, että koska pidät häntä perheenjäsenenä niin myös sellaisena kohtelet eli saa yhtä paljon aineellista hyvää ja huomiotasi kuin vauvakin. Vai pitääkö vain sen nuoren leikkiä perhettä, sinun ei?

Vierailija
20/27 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen serkku ja sen avokki tulivat ristiäisiin vaan syömään eivät mitää tuoneet. Minusta tosi törkeää! Nainen totes vaan oho on partakin ajamattaa miehellä ja farkut jalassa kummallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan