Oli huvittavaa kuunnella kun vanhukset n80v puhui slangia toisilleen;)
"Jore,pidä tota mun rotsii sen aikaa et mä käyn tuol huoneessa"
tässä yksi esimerkki.
Kommentit (27)
Kai sitä puhuvat ne jotka puhuvat. Savossa viännetään savvoo, niin nuoret kuin vanhuksetkin.
Murre ja slangi eivät ole ihan sama asia.
Helsingin "murre" on nimeltään slangi.
Slangi ei tarkoita stadin slangia.
Stadin slangi on vain yksi slangi.
puhuu sitä lapsi tai aikuinen, junttien hommaa lautaterassien katveessa. Vittuslangia pahimmillaan ja teennäistä. Itse en pidä sitä murteena, jotka on taasen tosi hieno kielellinen rikkaus, mutta nekin katoavat harmillisesti tai lievenevät. Jostain syystä se kyllä noiden pissisten suusta kuullostaa vielä rumemmalta :)
puhuu sitä lapsi tai aikuinen, junttien hommaa lautaterassien katveessa. Vittuslangia pahimmillaan ja teennäistä. Itse en pidä sitä murteena, jotka on taasen tosi hieno kielellinen rikkaus, mutta nekin katoavat harmillisesti tai lievenevät. Jostain syystä se kyllä noiden pissisten suusta kuullostaa vielä rumemmalta :)
Eli lapsuudessa opittu murre, joka ei ole sen huonompi tai hienompi kuin maalaisten murre. Slangi on minun lapsuuden kieleni enkä välitä mitä muualla asuvat tai sieltä muuttaneet siitä ajattelevat. Samaista "vittuvääntämistä" kuulee nuorten suusta missä tahansa pikkupaikassa.
tulee aina mieleen Andy McCoy ja sitä kautta idioottimaisuus.
Terkuin tampereen likka
jne ja mä olen tulossa vanhaksi. Tämä kieleni silti tuskin muuttuu.
Helsingin "murre" on nimeltään slangi.