Vierailija

Veljeni ilmoitti (sähköpostilla) äidilleni ja minulle olevansa homo. En ollut aavistanut asiaa, mutta en toisaalta yllättynytkään.

Nyt mietin, kuinkahan veli haluaa minun suhtautuvan tähän asiaan jatkossa. Veli ei koskaan ole ihmeemmin puhunut henkilökohtaisista asioistaan - sehän saattaa nyt muuttua, mutta en usko - enkä ole niistä kysellyt. Nyt toisaalta tuntuu, että luonnollisinta olisi jatkaa samaan tyyliin ja toisaalta taas täysi hiljaisuus voi vaikuttaa siltä, kuin asia olisi jotenkin negatiivinen, tabu, tms. Onhan tuo asia ollut hänelle varmaan hankala prosessi itsellekin tunnustaa, haluaisin tuoda esiin tukeni, mutta en tiedä miten sen luonnollisesti tekisin.

Toistaiseksi vastasin viestiin kiittämällä luottamuksesta ja toivomalla nyt niin kuin tähänkin saakka, että hän on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä.

• ylös 10
  • alas 0

Sivut

Kommentit (50)

että olen iloinen siitä että veli kertoi. Ja ettei tieto muuta minun suhtautumista häneen ja että hän on minulle aina se sama veli kuin aina ennenkin. Ja että puhuisin ja kuuntelisin mielelläni, jos veli haluaa puhua, mutta aivan yhtä ok on, jos veli ei sitä tahdo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ole seuraavan kerran vähän lämpimämpi kuin normaalisti, halaa vaikka. Jos puhuminen ei tule luonnostaan, ei sitä varmastikaan ole syytä pakottaa. Osoita eleillä miten tärkeä veli sinulle on yhä ja aina.

edelleen ja on sitä aina ollutkin.

Ja sitten laittaisin vaan vinkiksi nettisivuosoitteen aslan.fi

ja sen lisäksi jotain ihan muuta, esim. kutsun kahville tai kertoilisin omia asioitani.

Jos ennenkin on ollut tapana halata, kun nähdään, niin sitten halaat, mutta jos ei niin en sen homouden tunnustamisen jälkeenkään alkaisi halailla.

Mun mielestä ihmisen seksuaalinen suuntautuminen on vain asia muiden joukossa. Voisin ehkä sanoa, että kiva, kun veli kertoi asiasta, mutta sen enempää ei mielestäni asiaa tarvitse puida.

Lainaus:

fiksuja vastauksia vaikeasta aiheesta!

Olenko väärällä palstalla?

Komppaan siis kaikkia edellisiä

Lainaus:

Ap:lle:

Sama veli kuin ennenkin, eli suhtaudut häneen ihan kuin ennen kaapista tuloakin =). Viestisi oli todella hyvä ja asiallinen!

kertoi kasvotusten. Ja juttu oli tosi oieni, koska veljen oli todella vaikea kertoa ja hän kakisteli ja sanoi, että tää on nyt vakava juttu jota yritän kertoa jne, joten lopulta kun sai kerrottua olin oikein helpottunut ja sanoin, etä mitäs tuosta, luulin että olet vakavasti sairas tai muuta.

Hyvän ehdotuksen jo saitkin. Sinuna vielä kysyisin veljeltä, että oliko vaikea kertoa ja hyvä, että sait kerrottua.

Meillä oli niin, että veli halusi avautua homoutensa syistä. Siis asia oli hänelle silloin vielä vaikea ja hän syytti aika pitkälle isäämme asiasta.

Nykyään asiasta ei kauheasti puhuta. Veljeni ei seurustele, mutta kuten en urkkisi tyttöystävästäkään koko aikaa, en kysele nytkään seurustelusta. Joskus olen ohimennen kysellyt, että ei ole ilmeisesti etään merkityksellistä ihmistä löytynyt.

Älä tee mitään isoa juttua tästä. Sanot jotain, että veli tietää, että asia on ok, mutta muuten anna hänen valita kuinka pajon asiasta puhutaan.

Lainaus:

Samaa ihmettelin, että midä viddua :) Yleensä täällä on lortot puhumassa peräpukamista ja kullin käyryydestä ja nussimassa pilkkua :)

Hyvinhän tuo menee ap, sulla on älliä. Varmasti on ollut vaikea asia sun veljelle, ei ole helppoa olla homo/lesbo Suomessa, mutta varmasti mukavampi kuin jossain islamistisessa maassa jossa siitä tapetaan.

Muista, että sinäkin tarvitse asian sulatteluun aikaa. Varmaan on kestänyt jonkin aikaa ennen kuin veljesi avautui asiasta. Samalla tavalla sinun täytyy saada ajatukset ja tunteet jäsennettyä. Hän varmasti ymmärtää jos kerrot ettet oikein vielä osaa sanoa mitään ja tarvitset miettimisaikaa ennen kuin voit keskustella asiasta.

voithan kysyä, että onko hän tavannut jonkun spesiaalin henkilön? ja että haluaisit tutustua. (kun voihan olla, että nyt kun kertoo homoudestaan, niin hän saattaa olla rakastunut ja vakavissaan jonku kans.. ja siksi kertoo just nyt). :)

Lainaus:

sairaudesta. "tuli kaapista" kiitos luottamuksesta, miten suhtautua jne.... Haloooo....ap

Veljelleni on vaikeaa puhua henk.koht. asioista. Kiittäisin luottamuksesta silloinkin, jos hän puhuisi esim. vaikeista työelämän asioista.

"Kaapista tulemisen" laitoin otsikkoon, koska se on mielestäni kuvaava - lukija ymmärtää, mistä on kyse. "Suhtautumista" mietin itsekin - tarvitseeko homouteen mitenkään "suhtautua"... Toisaalta saattaisin miettiä kuinka "suhtautua" vaikka sellaisessa tapauksessa, jos vanhempani kertoisivat eroavansa. Eikä siinä olisi sairaudesta kyse niin kuin ei tässäkään.

Tosi paljon hyviä vastauksia, kiitos kaikille.

t. ap

Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska minunkin veljeni on homo ja olen tietyllä tavalla aina tiennyt sen. Kun hän sitten asian vihdoin sai kerrottua, olin ihan, että "olen aina tiennyt sen".

Me olemme puhuneet siitä joskus, ei kuitenkaan aina tämän kaapista ulos tulemisen jälkeen. Emme ole halailleet, koska emme halaile muutenkaan. Olen toivottanut tervetulleiksi mahdolliset poikaystävät kyläilemään.

Eli itse olen asian kanssa ihan sinut, mutta aina ei tiedä, kelle siitä haluaa puhua. Kenenkään ahdasmielisen kanssa en jaksaisi asiasta jauhaa.

Mutta kiitä ihmeessä luottamuksesta veljeäsi! Vaikka homous onkin muka muotia Suomessa, ei sen julkituominen ole mitään helppoa. Lisäksi ympärillämme on koko joukko ihmisiä, jotka eivät lainkaan hyväksy sitä.

velihän hän on edelleenkin sinulle kuin aina aiemminkin. Kiittäisin luottamuksesta ja sanoisin, että haluat vain hänen olevan onnellinen.

Lainaus:

Onko veli kiinnostunut ap:sta seksuaalisesti? Jos ap on nainen, on tunnustus helpottava.

Siis kyseessähän on veli, ei hän ole ap:sta kiinnostunut tietenkään! Ap on siis nainen, mutta sillä ei ole tässä mitään merkitystä.

Edellisen kysymykseen, että joskus on käynyt mielessä, että veli voisi olla homo. Ja nyt kun hän on sen kertonut niin on jotenkin sellainen olo, kuin olisi tiennyt sen aina. Vaikka en tiennyt tietäväni - vaikea selittää.

t. ap

Lainaus:

Onko veli kiinnostunut ap:sta seksuaalisesti? Jos ap on nainen, on tunnustus helpottava.

Tuon viestin samaten kuin sen, jossa ehdoteltiin aslanin nettisivujen linkittämistä, niin voit jättää täysin omaan arvoonsa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.