Oletko katsonut dieetit vaihtoon ohjelmaa?
Mitä ajatuksia se sinussa herättää?
Itselläni on ylipainoa jota nyt sinnikkäästi koetan pudottaa. Tuossa ohjelmassa huomaa mitä terveysriskejä ylipainoisuus tuo tullessaan.
Mutta ei noilla sairaan laihoilla ole helppoa. Huomaa että heilläkin se laihuus on sairaanloista.
Kommentit (5)
Mullakin painonpudotus menossa, ja saan hyvää "thinspiraatiota" ohjelmasta. Myös siitä, miten vähän jotkut pystyvät syömään. Ja ne lihavat on suurin osa oksettavia syömistapoineen... Tänäänkin mikä sen miehen yksi aamupala oli, vehnäsämpylän välissä lihapiirakka ja majoneesia ja oliko siinä vielä makkara????
ja yritän "unohtaa" milloin se tulee telkkarista, koska se herättää minussa syömishäiriöisiä ajatuksia.
On ollut jännä huomata, että usein niillä hyvin laihoilla on paljon sairaampi asenne ruokaan ja syömiseen, ja ruokavalion korjaaminen on vaikeampaa kuin lihavilla. Kontrollin saaminen takaisin on siis paljon helpompaa kuin osittainen luopuminen siitä.
Mielestäni siinä on hyvä juttu juuri tuo molempien "ääripäiden" tuominen yhteen. Jotenkin sitä katsellessa tulee mieleen kuinka moninainen asia ruoka ja syöminen on.
Itse olen ollut aikuisena normaalipainon alarajoilla niin että työterveydessä on huomauteltu että painoa olisi hyvä saada lisää. Toisaalta lasten saannin jälkeen + ikää yli 30 alkoi kiloja kertyä ja nyt painoindeksi taitaa olla jo yli normaalista vaikka koetan laihduttaa.
Annoskoot on vain kasvanee ja tulee syötyä niin paljon kuin mahtuu. Sinkkuna nuorena söi vain tarpeeseen.
Itsekin olen tosiläski ja tiesin kyllä kaikki riskit ennen ohjelmaakin mutta ihan mielenkiinnosta seuraan.
Ja varsinkin teinin kanssa on juteltu paljon, itse on kans hieman pullea. Muutama kaveri taas sairaan laiha suorastaan, menkat jääneet pois ja aina väsyneitä ja palelevaisia. Opettavainen ohjelma.