Onko "vanhenemisen oire", että kodin siivous ja järjestely alkaa kiinnostaa enemmän ja enemmän?
Olen tässä viimeisen 5 vuoden aikana alkanut intoutua siivouksesta ja varsinkin järjestelystä yhä enemmän ja enemmän.
On ihanaa kun kaapit ja hyllyt ovat järjestyksessä ja pölyttömiä, tavaraa ja rojua vähemmän ja papereille ja kaikenlaiselle sälällekin oikea paikka.
Rakastan siivousaiheisten blogien ja kaikkien järjestelyvinkkien lukemista (tosin tiedän jo melkein kaiken :D ).
Ikää kohta 30 v.
Kommentit (24)
5v poikani on hyvin tarkka tavaroittensa järjestyksestä, eikä siedä "sotkua". On varmaan perinyt tuon minulta, tykkään siitä, että kaikilla tavaroilla on oma paikkansa. Imuroimista ja vessojen siivoamista en siedä, joten meillä on kyllä sitten välillä pölyistä/likaista, mutta se on eri asia se.
Mä en itseasiassa puhu siivouksesta koskaan kenenkään kanssa.
Mikä ihme käsitys monilla on, että jos sanoo rakastavansa siivousta ja järjestelyä, ja että se on mukava "harrastus", että sitten ei elämässä ole mitään muuta (josta keskustella)?
Mun elämässäni on paljonkin muuta, myös muita harrastuksiakin :)
Olisikohan mun pitänyt tehdä aloitukseni niin, että olisin samalla kertonut mitä muuta harrastan ja mistä muusta olen elämässäni kiinnostunut ja mistä juttelen ystävieni kanssa.. ajattelin vain pysyä aiheessa...
ap
ketään läheistäsi kuunnella, kun puhut miten ostit tänään sinisiä klemmareita, kun ne oli alennuksessa, vaikka vihreitä tarttisit oikeastaan enemmän, mutta onhan se hyvä vaihtaa välillä väriä, ja käyhän ne siniset niitten punaisten kanssa, varsinkin kun uudet mapitkin on punaisia, ennenhän ne oli keltaisia, ja se taas ei käy yhtään sinisen kanssa blaa blaa blaa?
muisti jotenkin huononee (eli siis muistettavia asioita on koko ajan enemmän) en kerta kaikkiaan pärjää sotkuisessa kodissa. Jos en pitäisi tavaroita paikoillaan, en esimerkiksi koskaan pääsisi asunnosta ulos ajoissa aamuisin. Laskut ym. olisivat myös välittömästi hukassa. Helppoha se nuorena oli, kun ei tarvinnut muistaa kuin omat menot ja huolehtia omista tavaroista, mut näin äitinä kaikenlaista pientä säätämistä on aika lailla. :)
ketään läheistäsi kuunnella, kun puhut miten ostit tänään sinisiä klemmareita, kun ne oli alennuksessa, vaikka vihreitä tarttisit oikeastaan enemmän, mutta onhan se hyvä vaihtaa välillä väriä, ja käyhän ne siniset niitten punaisten kanssa, varsinkin kun uudet mapitkin on punaisia, ennenhän ne oli keltaisia, ja se taas ei käy yhtään sinisen kanssa blaa blaa blaa?