Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallanko lihavana yrittää raskautta?

Vierailija
18.11.2010 |

Uskallanko yrittää raskaaksi tuloa? Olen 170cm pitkä ja painan 80-85kg... Olen 35v.

Pelottaa ylipainon aiheuttamat raskausajan riskit. Nolottaisi myös mennä neuvolaan. Neuvolan tädit varmaan haukkuisivat hirmusti painoani.

Eli yritänkö heti raskautta vai yritänkö ensin laihtua puolisen vuotta tai vuoden? Laihtuminen ei ole oikein onnistunut aiemmin, joten kymmentä kiloa en saa pois muutamassa viikossa. Ja ikä painaa jo...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole pahasti ylipainoinen kumminkaan ja voihan olla kun terveellisesti kun syöt raskausaikana ettei painosi edes nouse kovin paljoa, siis turhilla kaloreilla niitä välttäen.

Vierailija
2/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet ovat sanoneet, että voisin uskaltaa. Omasta mieletäni painoa vaan on aivan liikaa. Mietitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan nyt lihavatkin tehneet aina lapsia. Elää vain terveellisesti samalla kun yrittää ja on raskaana.

Vierailija
4/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeämpää minusta on että miten aiot raskausaikana syödä. Terveellisesti vai? Tokihan sitä turhaa painonousua kannnattaa välttää. Sinuna varmaan uskaltaisin yrittää. Vauvat on ihania.

Vierailija
5/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lihava olen, mitäpä sitä kieltämään. Esikoiseni on nyt 8kk ja uutta yritetään saada aluille.

Raskausaikana kävin sokerirasituskokeissa ja lisäksi verensokeria seurattiin neuvolassakin. Ongelmia ei onneksi tullut. Rupea vaan yrittämään sitä vauvaa. Ja voihan raskausaikana piipahtaa ravitsemusterapeutin luonakin.

Joissakin neuvoloissa on suoraan sanoen sellaisia terveydenhoitajia jotka sanovat ylipainoisille äideille rumasti. Onneksi oma terkkani oli asiallinen.

T: 32v pullakka äippä

Vierailija
6/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lihava olenkin! Onko sinulla siis jotain todellista haittaa ylipainosta, vai pelkäätkö vain tilastoja?

Itse olen 170cm ja aika tarkkaan 100kg ja nyt tosiaan neljäs lapsukainen on tulossa. Minulla on aina ollut erinomaiset veriarvot (kolesteroli ja hb) ja matala verenpaine. Sokerirasituksessa ei koskaan häikkää ja muutenkin olen täysin terve. Neuvolassa ei ole koskaan sanottu ainuttakaan pahaa sanaa, ja miksi olisikaan?

Sinun iässäsi alkaisin yrittämään heti, sillä pitäisin ikää paljon suurempana riskinä kuin melko pientä ylipainoa. Ja raskausajan voi hyvin noudattaa terveellistä ruokavaliota, jolloin painoa ei välttämättä kerry paljon mitään.

Vierailija
7/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummityttöni (1,4v) äiti on ylipainoinen ja odottaa jo toista lastaan LA 24.2!

Vierailija
8/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kyllä kallistua siihen, että muutaman kuukauden yritän laihtua, ja sitten voisin yrittää vauvaa. Samalla voisin aloittaa foolihapot ym. vitamiinit.

Ihan kiva ettei minua AV:lla heti tyrmätty toivottomaksi läskiksi. Kiitos!

ap

Vierailija
9/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tärkeämpi kysymys! Jos haluat ja muu elämäsi on ok, niin siitä sitten vaan! Olen ollut ekaa odottaessani sinun ikäinen ja paljon painavampi. Hyvin meni. Se ei tietenkään ole tae, että muillakin menee. Ja kun olet painon kanssa tarkkana, painosi ei edes nouse raskauden aikana, ts. laihdut. Ja neuvolan terkkareille jauhot suuhun, niille nyt ei kelpaa mikään.

Vierailija
10/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin jos et uskalla näyttää itseäsi sille.

no ikä tuo riskejä, etkä vältämättä tule heti raskaaksi joten sulla on nyt ainakin aikaa aloittaa terveellisempi elämä.

Vierailija
11/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla alkaa suoraan sanottuna olla ikää sen verran, ettei asioita kannata enää lykätä. Raskautuminen kun ei ole mitenkään automaattista ja todennäköisyys laskee iän myötä. Toki voit yrittäessäsi samalla pudottaa painoa, siinä yrityksessä kun voi mennä helposti vaikka vuosi.

Minulla oli lähtöpaino samaa luokkaa eikä neuvolassa koskaan sanottu painosta pahasti. Laskettuun aikaan on nyt kaksi viikkoa ja kiloja on tullut kymmenen. Olen päättänyt tiputtaa painoa jonkin verran sitten synnytyksen jälkeen, jotta olisin lapselleni mahdollisimman terve äiti.

Vierailija
12/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuolla painolla hyvin uskaltaa raskautta yrittää :)

Vierailija
13/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tuli raskausaikana 20 kiloa ja nyt ei ole jäljellä kun 3 kiloa ja synnytyksestä noin 8 kk. Normaalipainoinen olin silloinkin, mutta paaljon vähemmän olisi tullut painoa jos olisin ollut mässyttämästä makeaa ja syönyt terveellisesti. Ap tsemppiä sulle, yritä vaan sitä vauvaa! Hyvällä tuurilla imetys laihduttaa jos ja kun maitoa riittää!

Vierailija
14/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtua hyvin. Sitten raskaaksi. Ylipaino aiheuttaa oikeasti riskejä. JOten parempi laihduttaa ennen raskautta.

Vierailija
15/15 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallanko yrittää raskaaksi tuloa? Olen 170cm pitkä ja painan 80-85kg... Olen 35v.

Uskallat toki, anna mennä vaan. Esim. raskausdiabetes voi puhjeta hoikalle parikymppisellekin, joten ei sitä ikinä tiedä miten se oma kroppa reagoi raskauteen. Itse olin esikoista odottassa tuon painoinen ja toista odottaessa vielä 10 kg painavampi. Sokerirasitustestissä aina ihan loistavat tulokset, verenpaine hyvä, eikä muutenkaan mitään hätää. Raskaana ollessa voi tosiaan paino tippuakin, jos vaikka kärsii pahoinvoinnista, samoin täysimetys saattaa saada kilot liikkeelle.

Minulla oli ekassa vähän tökerö neuvolatäti, jolta tuli liian usein painosta kommenttia. Toisella kerralla olin vanhempi ja fiksumpi ja osasin itsekin sanoa, että paino on mulle herkkä asia, eikä siitä tartte jaaritella. Sanoin, että käyn toki kaikki testit ja vaa'alla myös + katson mitä syön, mutta ei tarvitse sen enempää kommentoida. Neuvolantäti ymmärsi yskän hyvin ja neuvolassa oli tosi mukava käydä.