Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri rakennusgallup

Vierailija
18.11.2010 |

1. Mistä saitte tontin ja mitä maksoi?

2. Millaisen talon rakensitte/rakennatte? Koko, materiaali, tyyli?

3. Miten paljon teette itse?

4. Mikä on talon budjetti?

5. Pysyittekö budjetissa/tuletteko pysymään?

Meillä tontti kiikarissa ja olen niiiin fiiliksissä!!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontista kaveri pyysi kimppaan mukaan, tontti on hallinnanjakosopimuksella jaettu. Maksoimme omasta puolikkaasta 140 000e.

Ihan perinteinen siisti puutalo ilman koristehärpäkkeitä. Kellarikerros on ja putkiullakko. Neliöitä on 210m2. Omilla piirustuksilla suunniteltu, lopulliset piirsi talotehdas.

Ei paljon niin mitään itse, ostettiin avaimet käteen urakointi. No pihan laitto ja talon maalaus jäi meille.

430 000e ja siinä pystyttiin.

Kyllä pysyttiin, vaikka lopuksi venytettiin penniä aika kovasti. Tehokkaasti kieltäydyttiin kaikista urakoitsijan yrityksistä houkutella meidät ostamaan jotain kalliimpaa materiaalia tai lisärakentamista. Siinä kannattaa olla tiukkana itselleen.

Onnea teille rakentamiseen.

Hyvi olennainen kysymys jäi sulta pois. Hankintavuosi! On ihan erit hinnat 3 vuotta sitten kuin nyt! Et tee noillakaan mainitsemillani hintatiedoilla oikeastaan yhtään mitään. :)

Vierailija
2/4 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kunnalta tontti 80k€ (1. myös kunnalta, 2. yksityiseltä)

2. Millaisen talon rakensitte/rakennatte?

Koko, materiaali, tyyli?

- nyt tehdään pikkutalo n 130/170m2, moderni rapattu puutalo

- kaiken mahdollisen kuten ennenkin

- talolle n 220k€

- tullaan pysymään, kokemusta on jo niin paljon rakentamisesta, hinnoista ja tuotteista.

Meillä tontti kiikarissa ja olen niiiin fiiliksissä!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontti pohjois-Suomessa pikkukaupungissa n 3km keskustasta, 12 500e

Talossa 160 neliötä, tiilitalo, Omatalon talopaketti

Muuten itse, paitsi sähkö- ja putkityöt tekee urakoitsija

170 000e

Pysytään budjetissa. Kaikki ollaan laskettu hyvin tarkkaan.

Tuolla summalla ei muuten saa mitään huippua ja luksusta, ellei sitten satu löytymään mahtavia alennuksia jostakin. Meillä vaan sattuu olemaan niin että tuttu omistaa rautakaupan ja sieltä saadaan hyvät alennukset kaikesta, osa tarvikkeista ollaan saatu sisäänostohintaan. Osaksi on käynyt tosi hyvä tuuri, esim. laatat saatiin sikahalvalla muuttomyynnistä eräästä liikkeestä. Toisessa liikkeessä oli muuten vain ale, sieltä saatiin tapetit olkkariin, keittiöön, eteiseen ja yhteen makuuhuoneista. Ilman noita alennuksia, olis ollu enemmän peruslaatuista tavaraa. Paljon säästetään myös sillä että suvussa kirvesmiehiä paljon.

Meillä siis rakentaminen edelleen kesken.

Suosittelen lukemaan kustannusarviota tarkkaan ja kyselemään nettipalstoilla mitä mihinkin kohtaan varatulla rahalla saa. Esim. meillä oli varattu kaapistoihin 12 000e (koko talo), mikä on oikeasti pikkusumma. Aitopuuovia tuolla summalla on keittiöön turha haaveilla.

Vierailija
4/4 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saitte tontin ja mitä maksoi?

- Ostettiin vanha maatilan pihapiiri n. 6100 m2 yksityiseltä myyjältä. Maksoi 18.000 euroa. Asutaan Itä-Suomessa, pienessä kunnassa ja keskustaan matkaa n. 6 km.

Millaisen talon rakensitte/rakennatte?

- Puutalo, puolitoista kerrosta. Neliöitä n. 160. Rakentaminen alkaa keväällä. Kastellin malli omilla muutoksilla.

Miten paljon teette itse

- Niin paljon, kun vain mahdollista. Ammattiapua joutuu käyttämään ainakin muuraukseen ja vesieristystöihin.

Budjetti

- n. 180 000 euroa (ei sisällä tonttia) ja toiveissa olisi päästä kyllä tuon alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän